{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HK mellem motor og baghjul
  • #1   26. jun 2012 mener det er mellem 20 og 25 ... 25 på min

  • #2   26. jun 2012 Det er meget forskelligt fra model til model hvor meget der forsvinder fra krumtap/svinghjul til baghjul.
    Efter hvordan gearkassen er lavet, om kæden er justeret rigtigt, og om hvor slidt kædekittet er.
    15 hk kan der meget let forsvinde.


  • #3   26. jun 2012 jeg vil ikke håbe at der forsvinder 15-20 heste på en kawa 250 .......
    der forsvinder nok nærmere 12-15 %
    En standart yamaha fz1 har 150 heste i motoren, og ca 128-130 hk på hjulet.


  • #4   26. jun 2012 min gamle gixxer 750 k7 havde 150 på motoren og 128 på hjulet
    min gixxer 1000 k8 har 187 på motoren og 170 på hjulet..

    men et godt slidt kædekit kontra et nyt kan nemt koste en 5-10 hk...


  • #5   26. jun 2012 Min har standard 77,5 hk på motoren, og smider pt 76.78 hk på baghjulet!

  • #6   26. jun 2012 John: Det er også en Honda smiley

  • #7   26. jun 2012 De "store" kæder smider i snit 20hk..
    Det der undrer mig lidt er folk der siger at den har eks. 150hk på baghjulet, målt på rullefelt, men 160hk på motoren??... Æhh... hvordan får I liiiiiige målt det??
    Vist ikke så mange steder de går ind på krumtappen og måler udenom kæde og gearkassen.. Eller?

    Har selv haft en BB på rulle felt.. 144hk på baghjulet og på PAPIRET 164hk i motoren..
    Min gamle gsxr1000 k1 havde 146hk på baghjulet og på papiret 165hk i motoren..

    Så de 20 hk tabt passer meget godt smiley

    Men nu er hk jo ikke alt...


  • #8   26. jun 2012 Var lidt nysgerrig da min skulle ha 124 std. Og til justering blev målt til 115 på baghjulet, så der er da kun gået 9 tabt smiley

  • #10   26. jun 2012 Min FJ 1200 mistede 17 Hk fra krumtap til hjul

  • #11   26. jun 2012 for en kædetrukket maskine med godt kædekit mellem 10-15 %

    min r1'er 150 på motoren, 137,34 på baghjulet.


  • #12   26. jun 2012 Husk nu lige rullefeltet spiller ind. Jeg har fået min målt til både 92 og 100 på baghjulet uden ændringer med ca samme vejrtype. Jeg plejer at kalde det et glad rullefelt. Kunden får målt en høj effekt og er glad. John (Horsens)P har sikkert fået målt med CVP, som har et meget glad rulleflet smiley

  • #13   27. jun 2012 Jeg fik målt ved FV motor efter montering af slip on, KN filter og Powercommander , så har ingen ide om hvad min maskine smed på hjulet som standard!

  • #14   27. jun 2012 Arrrrh Michael L, den passer sgu ikke helt den påstand;o)
    Min er standard pånær potten og min smider 141,9 på lakridsen. det er et transmissionstab på 8,1 heste og ikke de 20 - 22hk du snakker om;o)


  • #15   27. jun 2012 Rene J : Din r1'er skulle osse kun smide 176 hk , 185 hk er med ram air ..

  • #16   27. jun 2012 Ja altså i forhold til opgivelserne på papiret som er 150hk;o)
    Og tror ikke det felt jeg var på var specielt "glad", den r6ér der var på som blev rullet til 110,1 var ikke tilfreds, det samme med den R1ér der skulle have de 176hk smed 154;O)


  • #17   27. jun 2012 Min er opgivet til 98 hk på motoren, men er målt til 94,28 på baghjulet. Og +100 nm mellem 3200-6500 o/min:-)

  • #18   27. jun 2012 For at kunne sige hvad en cykel taber fra motor til dæk, skal man jo kende motorens faktiske hk, og ikke papir hk.

    Mine erfaringer:
    Gsxr k6&7 opgivet motor: 150hk / dæk 121hk std @ 128-131 med fuld system, pc og kn

    BMW s1000rr opgivet motor: 193/ dæk ca 173hk std @ 182,9hk med full akra, pc, kn.

    Men nu siges det jo også at bimmeren har +5-7hk mere på motoren end opgivet, hvilket også passer bedre med det målte på rullen std. Så siger regnskabet motor/dæk 200/173 std. altså ca 27hk "tabt"

    Nb. I mine unge Suzuki dage oplevede jeg tit 10hk forskel på felterne her på sj.


  • #19   27. jun 2012 Det er jo svært at svare på når vi kun har fabriksopgivelserne på motoren....Samtidig er der også meget forskel på hvor kraftig motoren er.. En cykel med 60 hk i motoren skulle nødigt smide 20 hk i transmissionen.... Men det ligner en 10-15% ved maksbelastning....

  • #20   27. jun 2012 Ændre det egentlig hk på hjulet hvis man sætter en anden gearing på end hvad den blev målt til med standart gearing?

  • #21   27. jun 2012 min SV1000 er opgivet til 125HK, den smider lige omkring 103HK på hjulet, så 20-25 stykker er vist meget normalt

  • #22   27. jun 2012 Mr-t Kan fortælle bare en anden type dæk kan ændre.

  • #23   27. jun 2012 Mikkel K

    Hvor får du målt dine cykler henne???

    110 for en R6 er da meget fint??? Hvor gammel var den.
    min kammerat har lige fået målt 106hk på en 2009 cbr600rr
    og de 141hk på din fz1 lyder altså af lidt for meget
    plejer de ikke kun at lave i omegnen af 130 på hjulet


  • #24   27. jun 2012 Natteravnen Rune.. Ok det er alligevel ret vildt, så må en om-gearing alligevel betyde en del, så vil jeg da have min på felt igen efter at have fået standart gearing på... Efter at have ejet min mc et år fandt jeg ud af at tidligere ejer havde sat højere gearing på, da den næsten ikke kunne trække op over 10.000 rpm i 5 og 6 gear. Fik sat standart på og var ligesom at få 20 hk mere smiley

  • #25   27. jun 2012 Min 99 R1 har 150 på motoren, og 135 på hjulet hos dot-e, så der har Yamaha været ret ærlige med opgivelserne.

    Min Honda racer har jeg kun en baghjulsmåling fra efter at den er blevet tunet, så hvad transmissionstabet er på den ved jeg ikke..

    Rullefeltsmålinger kan kun direkte sammenlignes hvis de er foretaget på samme bænk, og helst samme dag.


  • #26   27. jun 2012 Mr-t: gearingen ændrer ikke på hvad den smider på hjulet.. normalt er der kun 1-3 hestes forskel på max ydelsen gearene imellem når der laves en all-gear test.

  • #27   27. jun 2012 ok tror nu heller ikke jeg henter mere på den gamle SRAD, smed 95 hypper på hjulet, hvilket vel er ok når den har 110 på motoren efter manualen.

  • #28   27. jun 2012 mikkel K : hvem har rullet din fz1 ?? fv motor har lavet et hav af fz1 cykler,og på hans rullefelt har en fz1 ca 130hk på hjulet .....der er stor forskel på rullefelt, min fz1 havde 152 hk på rydbergs rulle og 148 hk på lars mc´s rulle og 144hk på fv´s rulle
    Jeg tvivler meget stærkt på din har meget over 130hk på fv´s rulle ...........


  • #29   27. jun 2012 Min er målt på lars mc's felt. Så hvis din er rullet 4 hk lavere på fv's kontra larses, så kan jeg udfra det se min lande i retningen af 137,9 på Fv's;0)
    Der er selvfølgelig mange faktorer der spiller ind.
    Men eftersom at flere af de andre målinger der lå til den lave side, så har jeg svært ved at forstille mig at feltet skulle være sat op til "glade" målinger;0)
    Men det kunne sgu være meget sjovt at få den rullet ved Fv.
    Det må prøved når jeg engang i fremtiden skal have smidt Pc3 på:0)


  • #30   27. jun 2012 Min har vist alt muligt fra 167 til 192 hk på forskellige rullefelter rundt omkring... Så det må siges at komme meget an på dagsformen og det enkelte rullefelt..

Kommentér på:
HK mellem motor og baghjul

Annonce