3.150 visninger
|
Oprettet:
Honda cbr 900 rr hvilken motor er bedst {{forumTopicSubject}}
Har lige købt en cbr 900 fra 95 så en 128 hk model men KU godt tænke mig at smide en nyere motor i har kigget på indsprøjtningsmodellen med 152 hk men hva mener folk om den med bundtræk og mellem område
Men har også kigget på 147 hk med karbonader og så måske et jetkit og lidt forskelligt
Der kommer rustfri forrør og åben rustfri potte og kn filter
Men hvilke erfaringer har i forskellige og lige sådan brændstof økonomi
På forhånd tak
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 432
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
jun 2009
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 61
Men er der nogen der ved om alle cbr 900 motor passer i stel
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
mc-express har knaster , stempler og fladspjælds - glem jet kit - det giver 5hk på papiret lige inden du rammer det røde felt
hva med at bygge indsprøjtning og tryk på den gamle motor ? cbr1100 passer kun efter ret meget skæring og svejsning af det gamle stel , sc44 og 50 motor - glem alt om det !
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
men har da løse cbr900 stel og cbr1100 motor stående , så du er mere end velkommen til at fylde den motor i uden at skære eller svejse
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
1. Ordentlig potte på.
2. lav viking mod på luftfilter kassen. + KN filter
3. KN jetkit, med 128 dysser i, så vidt jeg husker...
4. 4+ grader ignition advancer.
Og så skal den kørers ind, enten med wideband lambda på vejen, eller på rullefelt.
Og skal du så lige forkæle dig selv lidt, så smider du et factory pro shit kit i
Så får du en motor der bare hiver igennem, der er en verden til forskel fra standard..
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 778
men hvis du gør det alligevel så husk at smide en turbo på også
https://www.youtube.com/watch?v=09X1sGWgWqk
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
den skal vist bare køres ind på rullefelt og dyses op til den trækker som tiltænkt inden omtanke på euro norm
men ja 2 eller 4graders tændingsforskyder giver et pænt bundtræk
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
Og hvem snakker om euro norm? Jeg snakker bare om at få den til at gå optimalt
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
afsted til rullefelt , det der perlegrus mekaniker rod med fuld gas og ryk et tændrør ud , glem det hvis det skal køre rigtigt skal den på rullefelt
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
Men wideband metoden er bestemt ikke, og det kan man sagtens gøre selv, hvis man har lidt forståelse af karburatorer
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
Og det er IKKE en guide til hvordan det præcis skal være, fordi det er lidt forskelligt fra motor setup til motor setup.. Hele humlen ved at bruge en wideband er, at man kan se hvad motoren laver, og finde ud af hvorfor den evt. laver et lille dyk i acc, eller lignende. Det gør det nemt at arbejde med forskellige dysser og nåle højder.. Og igen der er noget mere videnskab i det, fordi områderne for de forskellige dysser går ind over hinanden, og udformningen på nålen har også noget at sige Men for den utrænede gør en wideband det "let" at ramme noget, der er tæt op af "lige i øjet"
Metode nummer 2 er som nummer 1, bare hvor man sætter lamda omme bag i potten med en klips, det har jeg også prøvet, og der fik vi justeret nålehøjde på en sc33, som gik fra hakkende sløv kørsel til døds raket, men vi justerede også nåle højde men ultra tynde skiver, så man kunne ultrafint justere Justeringen er naturligvis forudsat at karburatorerne er synkroniseret først
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
fejlfinde , justere og eventuelt udskifte det nødvendige og rulle som slut test ..
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
Og ja man skal have en lambda, men den virker jo også til andre maskiner.
Og jo det er da ALTID lettere at betale sig fra det, sådan er det jo med alt, det er jo ikke et validt argument?! Hvad lærer man af det?
Du skal jo samme process igennem om du gør det på vej eller på felt..
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
du mangler så tænding , hc m.m.
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
men igen forudsætninger , faktisk mht.tænding - har flere mcer med over 20år på bagen stadig benytte både hætter og kabler fra da mcen var ny ...
på biler skifter man ofte hvert andet år for at komme tændingsfejl i forkøbet .
en rullefelt måling foregår med forholdvis konstant temperatur uden vejr og vind der påvirker ...
men igen .. din lambdamåler kan da monteres efterfølgende og bruges som rettesnor dvs. fejlindikator ved større udsving end normalt må man antage at noget er galt
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
alle faktorer spiller ind og jo mere du kan kontrollere jo større nøjagtighed
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
Honda cbr 900 rr hvilken motor er bedst