{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.150 visninger | Oprettet:

Honda cbr 900 rr hvilken motor er bedst {{forumTopicSubject}}

Har lige købt en cbr 900 fra 95 så en 128 hk model men KU godt tænke mig at smide en nyere motor i har kigget på indsprøjtningsmodellen med 152 hk men hva mener folk om den med bundtræk og mellem område
Men har også kigget på 147 hk med karbonader og så måske et jetkit og lidt forskelligt
Der kommer rustfri forrør og åben rustfri potte og kn filter
Men hvilke erfaringer har i forskellige og lige sådan brændstof økonomi

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda cbr 900 rr hvilken motor er bedst
  • #1   29. nov 2015 Den jeg synes bedst om er 98eren med 130 hk. Den kører super og har et enormt bundtræk.. Og så passer den uden ændringer.

  • #2   29. nov 2015 92" modellen kunne jeg bedst li.

  • #3   29. nov 2015 Jeg ville lave de ændringer, der skulle til og smække en Solsort-motor i

  • #4   29. nov 2015 Har os tænkt på blackbird motor og har fået at vide den passer i stel
    Men er der nogen der ved om alle cbr 900 motor passer i stel


  • #5   29. nov 2015 Altså 92-98 passer i hvert fald..

  • #6   30. nov 2015 undskyld men tror det var nemmere at tune din nuværende , intet fra nyere end 98 passer i din

    mc-express har knaster , stempler og fladspjælds - glem jet kit - det giver 5hk på papiret lige inden du rammer det røde felt

    hva med at bygge indsprøjtning og tryk på den gamle motor ? cbr1100 passer kun efter ret meget skæring og svejsning af det gamle stel , sc44 og 50 motor - glem alt om det !



  • #7   30. nov 2015 vedkommende der har fortalt dig at cbr1100 passer i stellet har vist ikke selv prøvet den ombygning

    men har da løse cbr900 stel og cbr1100 motor stående , så du er mere end velkommen til at fylde den motor i uden at skære eller svejse


  • #8   30. nov 2015 men hvad kan det bruges til ... 128 hk er rimeligt fint og motoren i både sc28 og 33 er ret holdbare , effekt på papiret giver ingen mening på gaden , måske mere idé i at opgradere affjedring - kyllingestriber fjerner man jo ikke med papirheste

  • #9   30. nov 2015 SC28 motoren er super hvis du lige lader den vågne lidt..
    1. Ordentlig potte på.
    2. lav viking mod på luftfilter kassen. + KN filter
    3. KN jetkit, med 128 dysser i, så vidt jeg husker...
    4. 4+ grader ignition advancer.

    Og så skal den kørers ind, enten med wideband lambda på vejen, eller på rullefelt.

    Og skal du så lige forkæle dig selv lidt, så smider du et factory pro shit kit i smiley

    Så får du en motor der bare hiver igennem, der er en verden til forskel fra standard.. smiley


  • #10   30. nov 2015 en blackbird motor er helt sikkert IKKE plug&play
    men hvis du gør det alligevel så husk at smide en turbo på også
    https://www.youtube.com/watch?v=09X1sGWgWqk


  • #11   30. nov 2015 wideband lambda indkøring på en sc28 motor? smiley

    den skal vist bare køres ind på rullefelt og dyses op til den trækker som tiltænkt inden omtanke på euro norm

    men ja 2 eller 4graders tændingsforskyder giver et pænt bundtræk


  • #12   30. nov 2015 Ja da! Det er da så uendeligt meget nemmere at se om hoved dyssen skal være lidt større/mindre, og om nålen skal lidt op eller ned, hvis man bruger sådan en smiley

    Og hvem snakker om euro norm? Jeg snakker bare om at få den til at gå optimalt smiley


  • #13   30. nov 2015 euro normerne gør at fabrikkerne monterer magre dyser for at kunne overholde kravene ikke ligesom VW !

    afsted til rullefelt , det der perlegrus mekaniker rod med fuld gas og ryk et tændrør ud , glem det hvis det skal køre rigtigt skal den på rullefelt


  • #14   1. dec 2015 Vi er enige med tændrørs metoden, den er ubrugelig...

    Men wideband metoden er bestemt ikke, og det kan man sagtens gøre selv, hvis man har lidt forståelse af karburatorer smiley


  • #15   1. dec 2015 forklar gerne smiley wideband og lambda metoden

  • #16   1. dec 2015 Der er to veje at gå, (min fortrukne, da den er mest præcis) man tager et ekstra forrør, og borer 4 huller, og svejser 4 møtrikker på, som passer til en lambda sonde. Så i med en sonde i den ene af dem, og propper i resten. Så varmer man cyklen op til drifts temp, og så stiller man tomgangs skruen, så den ligger ved en 12-12.5:1. Dette skal self gøres for alle 4 cylindre smiley Og så er det køretid, og her skal vi ud på lidt øde landevej, og så skal vi op i fuld åben hane, og her skal den ligger ved ca 13:1-13.2:1 Der er mest power, ligger den ikke der, så skal der skiftes main jet, når den så er i vinkel, så skal der justeres nål højde, her er det SUPER, hvis man kan lave 4 mærker ved sit gashåndtag 1/4 - 1/2 - 3/4 -4/4 Så man kan se hvad område man kører i. Og her skal man i acceleration gerne ligger i mellem området, her må den godt ligge ved ca 12.5:1.
    Og det er IKKE en guide til hvordan det præcis skal være, fordi det er lidt forskelligt fra motor setup til motor setup.. Hele humlen ved at bruge en wideband er, at man kan se hvad motoren laver, og finde ud af hvorfor den evt. laver et lille dyk i acc, eller lignende. Det gør det nemt at arbejde med forskellige dysser og nåle højder.. Og igen der er noget mere videnskab i det, fordi områderne for de forskellige dysser går ind over hinanden, og udformningen på nålen har også noget at sige smiley Men for den utrænede gør en wideband det "let" at ramme noget, der er tæt op af "lige i øjet" smiley
    Metode nummer 2 er som nummer 1, bare hvor man sætter lamda omme bag i potten med en klips, det har jeg også prøvet, og der fik vi justeret nålehøjde på en sc33, som gik fra hakkende sløv kørsel til døds raket, men vi justerede også nåle højde men ultra tynde skiver, så man kunne ultrafint justere smiley Justeringen er naturligvis forudsat at karburatorerne er synkroniseret først smiley


  • #17   1. dec 2015 det der tager jo dage samt ekstra forrør til denne ene maskine lyder nærmest som en Aarhusianer historie , var det ikke nemmere at køre på rullefelt

    fejlfinde , justere og eventuelt udskifte det nødvendige og rulle som slut test ..



  • #18   1. dec 2015 Du kan jo også bare bruge metode 2 ligesom de gør på rullefelt.
    Og ja man skal have en lambda, men den virker jo også til andre maskiner.

    Og jo det er da ALTID lettere at betale sig fra det, sådan er det jo med alt, det er jo ikke et validt argument?! Hvad lærer man af det?

    Du skal jo samme process igennem om du gør det på vej eller på felt..


  • #19   5. dec 2015 de fleste lader da én deltage når ens maskine skal rulles , gademetoden er usikker på flere punkter herunder temperatur o, luftfugtighed og tidsmæssigt betydeligt længerevarende , og du har absolut intet at sigte efter andet end lambdatallet
    du mangler så tænding , hc m.m.


  • #20   8. dec 2015 Yees yes men nu er det en SC28/SC33 vi snakker om, ikke en rumraket med elektronisk indsprøjtning. Man skal måske lige se på, hvad det er man justere på, man kan altid fluekneppe, men det er sq ikke noget man kan mærke, på sådan en.. Der er ovenstående metode rigeligt..

  • #21   11. dec 2015 nu du taler om at fluekneppe smiley om du gør det i garagen og "lærer selv" så er hjemmemetoden da absolut mest tidskrævende og med mindst styring og med mindst dokumentation


  • #22   12. dec 2015 Ja den er en smule mere tidskrævende, men man lærer en masse. Sådan er det nu engang når man skal lære. Det eneste der tager længere tid er selve "kørslen" resten er ens.. Og dokumentation? Hvad skal du bruge det til? Hvad får du af dokumentation på et rullefelt? HK og moment udmåling, nuvel, men den er jo ikke præcis alligevel, den varierer jo fra felt til felt..

  • #23   12. dec 2015 du kan stadig bruge kurven i delgas områderne til mere , ja dokumentation , udlæsninger fra feltet er brugbare uanset om feltet viser 10 eller 50% for meget , hullerne i kurven opstår ved tændingsavancering for meget og for lidt , de fejl kommer oftest snigende - så selv om du fodrer benzin på vil din målemetode bare få en rød lampe til at lyse og lade dig tro du skal modsatte vej
    men igen forudsætninger , faktisk mht.tænding - har flere mcer med over 20år på bagen stadig benytte både hætter og kabler fra da mcen var ny ...
    på biler skifter man ofte hvert andet år for at komme tændingsfejl i forkøbet .

    en rullefelt måling foregår med forholdvis konstant temperatur uden vejr og vind der påvirker ...
    men igen .. din lambdamåler kan da monteres efterfølgende og bruges som rettesnor dvs. fejlindikator ved større udsving end normalt må man antage at noget er galt


  • #24   12. dec 2015 tændingsfejl , blandingsforhold osv. det hele udgør jo én større enhed hvis du følger

    alle faktorer spiller ind og jo mere du kan kontrollere jo større nøjagtighed


  • #25   14. dec 2015 Ja så er vi tilbage til flueknepperi for Johnny der bare køre gade smiley

  • #26   20. dec 2015 det er din mening smiley og fint hvis du er tilfreds med noget der virker 50%

  • #27   21. dec 2015 HAHA smiley

Kommentér på:
Honda cbr 900 rr hvilken motor er bedst

Annonce