{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

Inspirationssøgning - 4cyl. sportsbike med lav vægt, 100ish hk. {{forumTopicSubject}}

Hej garvede MC riders!

Jeg skal til at skifte min første mc ud med noget større, og søger inspiration i et lidt snævert område.. måske er der nogen af jer derude som har kendskab til det jeg søger? Mit søgeområde er følgende:

- Lav vægt. Mellem 160-170 kg +-
- Medium power. 85-100hk +-
- 4cyl (eller 3 cyl)
- Ikke alt for dyr. Ellers ville jeg bare gå efter en brugt 600 supersport.
- Type: Sportsbike eller aggressiv sports tourer/naked

Det jeg har kigget på indtil videre er Honda CBR600F (nyere model samt F4i) og tilsvarende naked bike. Dog er de for tunge for min smag, og prismæssigt ligger de tæt på ældre 600RR som de alligevel deler motor med. F4i er tætteste bud jeg selv har, og har primært kun valgt den fra i første omgang pga alder og de fleste eksemplarer har mange km.
Kawasaki og Suzuki er begge valgt fra da jeg ikke synes specielt godt om deres styling.

Så helt basic, så er det jeg søger en Supersport som ikke er helt så aggressiv som en 600cc, har lidt mindre power og tech, men vejer ca det samme og koster lidt mindre.

Jeg ved det er meget krævende, og jeg har skam indstillet mig på at der nok ikke findes lige det jeg leder efter, men jeg tænkte at I herinde er så kloge, og der måske er et par af jer der har en mc i tankerne som jeg har overset? :)'

PS. For evt. styling referencer så se det vedhæftede billede. Det er denne designstil jeg foretrækker, altså enkel og aggressiv (ikke for rodet design som hos Kawa og Suzuki).
Billedet og rettighederne til design og 3d model tilhører mig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inspirationssøgning - 4cyl. sportsbike med lav vægt, 100ish hk.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   28. nov 2017 Du nævner ingen pris, så hvad med en Triumph Daytona 675?

profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #3   28. nov 2017 Jeg tror i det hele taget det bliver ret svært at finde en cykel som ikke kryber sig op over de 100hk, og samtidig ikke er en japaner og ældre sportscykel.

90'erne og 0'erne var temmelig rodede, rent designmæssigt og overvejende dominerede af japanerne - og det er vel nærmest de årgange (som dikterer prisen) du søger i...

Måske Triumph 955i? Stadig et stykke over 100hk, men kig her.

profilbillede
  • #4   28. nov 2017 En R6er. Fra 2006 til 2016 vejede de omkring 165 kg. Og cirka 125 hk. smiley

• #5   28. nov 2017 cbr600rr pc40 fra 07 op ca. 167 kg. og 115 hk men det er lidt dyr ca. 90 k

• #6   29. nov 2017 Hvis du absolut skal holde vægten på 160-170kg, er der ikke andre muligheder end CBR600rr, ZX6r, GSXR600, Daytona 675 eller R6.
    Det er de maskiner der er skabt med lav vægt for øje.
    Maskiner med 85-100hk som CBR650f, GSX650f og XJ6f er skabt som landevejsmaskiner, hvor lav vægt ikke er ligeså essentielt som på racerbanen.

• Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #7   29. nov 2017 Street Triple må være svaret. smiley
    Naked med sportslig kørestilling. Lav vægt. Lidt over 100 hk fantastisk 3 cyl motor.

• #8   30. nov 2017 Suzuki gsr 600

Så vidt jeg husker vejer den ca 185 kg.. 98 hk og koster ikke voldsomt meget fordi det er en lidt overset model smiley

Se min gamle i mit galleri smiley

Den føles ikke tung men heller ikke let som en rigtig racer smiley

Insistere du på at holde vægten nede uddn det blir en racer ska du nok over i noget motard cykel smiley

Aprilia sxv 550 fx smiley

• #9   1. dec 2017 @Madsen
    Jeg har faktisk kørt på en Aprilia indtil nu. Dog kun en model med 50hk, men med en vægt på ca 165 kg, og jeg må sige at især letheden i mc'en har bidt sig fast i mig. Jeg har kørt andre større maskiner med mere power, men jeg savner altid letvægten og hvor nem den er at smide fra side til side smiley

• #11   1. dec 2017 Hvad med min CBR929RR? 170 kg tørvægt til 148 hk smiley

profilbillede
  • #12   1. dec 2017 Tak allesammen for de gode idéer, det ligner at trenden må være en form for lidt ældre japansk 600. De større bikes er rigtig fede, men jeg har slet ikke brug for mere end 110hk til min daglige kørsel. Så @Kenneth Måske er det en ide i fremtiden!
    Jeg tror mit valg pt ligger på en cbr600f fra 2011+ da den har mange af kvaliteterne fra RR modellen, men er lidt billigere og lidt mere tourer venlig uden at gå for meget på kompromis med det sportslige. Men tak igen for alle svarene, og jeg holder stadig udkig efter ny inspiration hvis der skulle komme andre forslag ind ! smiley

• #13   1. dec 2017 Der er nu ikke meget RR over en 2011 CBR600f.
    Motoren sad engang i en RR, men med en anden tuning.
    Stellet er fra en Hornet. Ret basalt er der blot tale om en Hornet med fuldkåbe.

• #14   3. dec 2017 Jesper ja det var netop motoren jeg tænkte på. Men udover motoren, har både Hornet og cbr600f aluminium stel (hvor de fleste lignende modeller har stel i stål). Så vægten er på 173kg tør, har lidt over 100hk, let nedtunet motor fra RR samt omvendt forgaffel, og en lettere sports tourer stil fra Hornet. Så nej det er ikke en RR, men den har mange af elementerne som gør sportsbikes sportslige (motor, affjedring, stel), så jeg tillader mig alligevel at sige den har mange RR kvaliteter. I hvert fald dem som jeg søger smiley
    Men det ikke en RR baneracer det jeg helt klar over. Især når elektronik, bremser, siddeposition osv kommer ind i billedet.

• #15   3. dec 2017 At materiale på stel er den samme, betyder ikke de har samme egenskaber. Hornet har rygradsramme, RR har boksramme.

• #16   4. dec 2017 600RR. Prøver du først den, glemmer du hurtigt 600F’eren smiley

• #17   4. dec 2017 Jesper det er jeg helt med på, og går stærkt ud fra det også er derfor RR er dyrere, fordi den bla. er teknisk overlegen i sin konstruktion. Jeg tror du læser lidt for meget ind i det, jeg mente ikke at 600f var baseret på RR, blot at den har mange elementer som også er at finde i supersports bikes (alu stel = lav vægt, affjedring, 600cc motor 4cyl, osv). Det var ikke for at sige at den er en nedtunet RR, blot at det i mine øjne er noget af det tætteste man kommer på en mild supersport, uden at den koster det samme.

Men med alt det sagt, så er jeg rigtig glad for dit indlæg (også dit, Lars L). Jeg vil da helt sikkert se om jeg kan få en prøvekørsel på en RR når sæsonen starter igen ! Tak

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #18   7. dec 2017 Bare sådan lige, vi er enige om at de angivne vægte er optimistiske - eller rettere pessimistiske - katalogkilo. Køreklar = + en mellemstor familiehund, med en kasse Carlsberg..

Kommentér på:
Inspirationssøgning - 4cyl. sportsbike med lav vægt, 100ish hk.

Annonce