{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Koblingsproblemer. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har lige fået skiftet kobling på min Yamaha Fzr 1000. Jeg er rendt ind i følgende problem, som måske ikke har noget med udskiftningen at gøre....: Når maskinen ikke er startet kan jeg koble ud, sætte i gear og trille med cyklen med koblingen trukket.Ingen problem :-). Når jeg starter cyklen og vil sætte i gear går motoren ud, og strømmen er væk, indtil jeg sætter i frigear. Har haft støttefodskontakten afmonteret (lavet by-pass) uden dette hjalp. Koblingskontakten på koblingsgrebet samme procedure. Ingen forskel. Jeg har haft kontakt til to motorcykelforhandlere/mekanikere, som ikke lige ku´ gi et skud fra hoften omkring afhjælpning. Jeg er en okay hjemme-mekaniker, dog uden at være særlig skrap til det elektriske som jeg formoder det handler om smiley . Har tænkt tanken, at det kunne være en defekt ledning til støttefodskontakten, som hiver stel et eller andet sted i systemet..Nogen der ka´ gi et bud på afhjælpning af problemet.
Med Venlig Hilsen
ESE

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Koblingsproblemer.
  • #3   19. jun 2012 Jeg har fået skiftet ved en forhandler, og har kørt et par hundrede km efter skiftet. Jeg vil mene, at der i selve processen ikke kan komme noget som helst i klemme og har forelagt problemet for mekanikeren der skiftede. Han melder pas...og har ikke noget bud, udover det jeg allerede har foretaget. Mit klare bud - uden overhovedet at have forstand på det - er at det er et el-problem. Ku godt være en klemt/gnavet ledning, der herved "fejlinformerer" så jeg ikke kan sætte i gear med motoren startet. Men hvor pokker skal jeg starte og ende :-). Manden er ved at blive desperat :-). Har også forsigtigt spurgt mekanikeren om der sidder et relæ, der styrer "der er koblet ud- støttebenet er oppe- du må sætte i gear" Osse her melder han pas (kendte ikke nok til Yamaha FZR) og jeg kan ikke læse mig til det i den manual (tysk) som jeg har til rådighed. Tak for at du gav dig tid til at komme med et bud smiley

• #5   20. jun 2012 Tak for det Jacob. Det er præcis det dagen er gået med, og problemet er knækket. En gnavet/knækket ledning det mest ubekvemme sted (måtte ha´ tanken af osse). Fik lært rigtig meget om ledninsnettet smiley Tusind tak for dit bud som sad lige i øjet:-)
    Mvh Ebbe

• #7   21. jun 2012 Jeg har ikke noget bud på, hvad som har forårsaget problemet. Kunne måske godt se ud til at der havde været pillet lidt da problemledningen var blotlagt - hvor jeg vil mene den oprindeligt har ligget kablelbundet som var lige ved side af (lidt svært at forklare) Nu ligger den i hvert fald tryg og sikkert igen. Kunne selvfølgelig osse have taget et billede som illustrerede det. Men manden blev så glad og det var hurtig afhjælpning og så afsted på landevejen smiley

Kommentér på:
Koblingsproblemer.

Annonce