GSX-R 250 eller RG125 {{forumTopicSubject}}
I starten af 2005 håber jeg at have penge nok til en MC. Valget står i øjeblikket mellem disse to modeller fra Suzuki: GSX-R 250 eller RG125. Her kommer lige mine kommentarer om cyklerne (jeg har bare valgt to tilfældige som er til salg)..
Suzuki GSX-R250
250 cmm / 46HK / 1990 / 40.000 km / 25.000 kr.
Positive ting: lav vægt / 4 takter / ok lyd
Negative ting: lidt gammel / høj km. tal / skal neddrosles / måske svær at komme af med
Jeg har selv prøvet at køre en GSX-R 250 (ikke neddroslet) og det var meget sjovt.
Suzuki RG 125
125 ccm / 34 HK / 1994 / 16.000 km / 23.000 kr.
Positive ting: lav vægt / simpel 2 takts motor
Negative ting: knallert-lyd / manglende acceleration ?
Det jeg er mest bekymret over, er hvor god en GSX-R 250 er efter +40.000 km. Om der er for mange omkostninger ved den.
Men hvad ville I vælge? Med neddrosling bliver GSX-R 250 3,5K dyrere end RG125, men det er måske meget godt lagt ud?! Jeg skal bare have en motorcykel jeg kan køre på de første 2 år, men som også er til at komme af med igen.
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 41
Jeg købte en GSX-R her i starten af august måned, og den er jeg super glad for ;-))
Jeg var heldig at jeg fandt en der kun havde kørt 22000 km. Så der skulle være mange kilometer tilbage i den.
Men ellers tror jeg ikke det er det store problem at den har kørt 40000 km. Der vil jo altid komme lidt løbende reparationer.
Uden at vide det, så tror jeg at du får mest motorcykel hvis du vælger en GSX-R. Og det siger jeg ikke fordi jeg ikke kan lide Aprilia, men lige den model er ret knallert agtig.
Skal du have den indregistreret i dit eget navn ???
okt 2004
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 347
Jeg tror sgu ikke en totakter med 16000 km på bagen er billigere i veldigehold, er det ikke stempel og cyl for hver 20000 eller er det bare ringene ?
Så tror egentligt det vil være MINDST lige så dyrt for dig at køre 2takter.
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 41
Der er også lidt debat om det her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=473
Morten
feb 2004
Følger: 42 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 175 Svar: 546
Jeg ville klart vælge en 4-takt, for lydens skyld, men der findes choppere der har væsentlig flere ccm. og dermed moment og kan køres på det lille kort. Japanenerne har lavet nogle encyl. de har også meget mere lyd og er meget mere motorcykel!! Ellers ville jeg vælge den store og lade være med at neddrosle den...
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 174
Og ja, den skal indregistreres i mit eget navn. Jeg skulle jo gerne optjene lidt ancienitet
Jeg skal dog kun have ansvar på den
Allan M: Hvis jeg lader være med at neddrosle den betaler forsikringen ikke ved evt. uheld. Og jeg gider ikke sidde i gæld, fordi jeg lige ville have 12 HK ekstra som 18-årig.
Erik D: Vi har skrevet sammen sidste sommer inde på bike.dk. Det er en flot cykel du har, men som sagt skal jeg først handle i 2005, da jeg mangler en del penge. Desuden ligger din lige 5.000 kr. over mit budget, men jeg vil overveje den pga. det lave km.tal.. Men din er sikkert solgt når vi når til Februar / Marts måned
Tak for jeres svar hidtil. Jeg vælger nok en GSX-R 250. Som Morten K også linkede til, siger alle (incl. mine MC venner) at det er den perfekte begynder MC.. Og der må jo være noget om snakken. Desuden lyder den godt med en anden udstødning, hvilket man nok aldrig vil få en 2-takter til
aug 2004
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 157
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 174
Jeg har hørt om mange som kører uden neddrosling, men lige pt. har jeg ikke samvittighed til det - det ændrer sig nok når jeg står med MC'en mellem benene
nov 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 6
har du overvejet måske en ZXR 250
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 174
Af MC'er jeg har overvejet kan jeg nævne følgende:
Aprilia RS125, Honda NSR125F, Yamaha TZR125R, Suzuki GSX-R250 og Suzuki RG125
nov 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 6
Jeg er ret sikker på at du hurtigt ville blive træt af en 125cc selv en to-takter
40K for en ZZR lyder godt nok af meget hvilket årer den, men hvor vi her i Irland blivver rippet af forsikrinsselskaberne
så bilver i det af staten i afgifter
Jeg mener jeg betalte 2600 Euro for zxr400 1993 og den billigste jeg har set til salg i DK var næsten 70K og det var en 92 model med højere kilometertal
GSX-R 250 eller RG125