{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

standsning og parkering {{forumTopicSubject}}

var lige lidt nysgerrig ang. parkering i københavns kommune, og så fandt jeg dette:

I Københavns Kommune skal der ikke betales for parkering af motorcykler.

Du må ikke standse og parkere motorcykler på fortove, men du må gerne stille cykler og tohjulede knallerter (jf. færdselslovens § 28). P-vagterne kan pålægge en afgift ved overtrædelse af dette forbud (Jf. færdselslovens § 121).

Du må parkere motorcyklen i en afmærket MC-bås eller parallelparkere den langs kantstenen. Vær opmærksom på, at du ikke må parkere i en afmærket bås til biler. (Jf Bekendtgørelse om standsning og parkering i København § 2 og3)

- er der nogle der ved hvor man på internettet kan finde en oversigt over de der mc båse?

- og er der nogen der kan forklarer mig udtrykket parkering langs kantstenen?

mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  standsning og parkering
  • #1   15. maj 2012 Hmm, jeg parkerer altid på fortovet - dog så meget inde til siden at den ikke står i vejen.. Har aldrig fået en bøde for det..

• #2   15. maj 2012 Du skal parkere den som var den en bil de steder hvor der ikke er mærket op til en bil.
    Der findes stort set ingen MC p-pladser udover ved lange linie, hvor der er en meget stor MC bås.
    Så drop at køre efter en MC plads da du ender med at vade byen rundt bagefter og parker i vejsiden, ligsom bilerne. Dog ikke hvis der er mærket op til en bils længde.

• #3   15. maj 2012 tak for hjælpen!

• #4   15. maj 2012 Nu vi er ved det, hvem kender så reglerne i Frb kommune? Den ene ligger jo inde i den anden.

• #5   15. maj 2012 Hej, det er korrekt at man kun parkere i en afmærket mc bås eller langs med kantsten. Ang mc parkering på fortov,fordi man har gjort det i mange år betyder ikke at man kan få en afgift. Det er korrekt at færdselsloven siger ikke man kan, men stadigt nogen betingelser som afgør hvis en afgift bliver pålagd eller ej. Først er mc ikke en høj prioritet, og afgiften gives i fleste tilfæde hvis mc står meget til gene eller andet. Du skulle gerne finde lidt info pa cpk.dk hvor alle mc pladser er i kbh, hvis du ikke finder det gi et kald så skal jeg prøve at hjælpe, da jeg arbejder for cpk i kbh.

• #6   15. maj 2012 Tommy,

Frb komune skulle helt klart have info om dette,er dog klar over at frb krydser kbh komune, men der forligger det nogen specielle aftaler komunerne i mellem når det kommer til parkering osv.

• #7   15. maj 2012 hvis du parkere på fortorvet, så gør det sådan at en bred barnevogn kan komme forbi, det har jeg flere gange fået afvide a parkerings vagter i KBH´s kommune når jeg har spurgt dem smiley

• #8   15. maj 2012 En god idé med fortorvsparkering, det er at parkere den, så den læner sig ind mod bygningen, altså læner sig væk fra vejen. Så fylder den mindre. Bare lige husk at din potte måske er varm.!?!

• #9   15. maj 2012 Kenneth,

Hellt korrekt. Man skal dog huske på at man stadigt kan få en afgift på trods at vi parkeringsvagter i kbh udviser stor konduite til mang mc personer på trods at de parkerer på fortov. .. begrundelse for at en mulig afgift kunde blive afgivet kan være meget lille fortov eller at husstandens ejer har rigt mc ind og klaget, og det vi så give en afgift til mc.

Tommy

Ikke helt enig, det er en hel del mc pladser i kbh, dog kunde set laves fler. Men generelt er jo prkering i kbh komune wt problem, for mange biler for lidt plads.

• #10   15. maj 2012 Undskyld for lidt stavefejl skriver fra mobil lige pt.

Kommentér på:
standsning og parkering

Annonce