966 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Køb af brugt cykel - til vinter Køb af brugt cykel - til vinter

Er priserne stadig lidt lavere om vinteren end om sommeren?

Jeg går meget og tænker over hvilken cykel den næste skal være og har kig på to som jeg har forelsket mig i. Begge Kawa - ZX636R (03-04 model mener jeg) og Z750 (helst abs og 07 eller over)

Men det er jo lidt "dyre" cykler - i hvertfald end den jeg har nu - og kunne godt tænke mig kasko også.
Men jeg har hørt at under 25 år og kasko på en R maskine, overhovedet ikke kan betale sig. - Men Z750 - Det jo ikke en R maskine, så burde den være billigere?

Jeg ringer selv til Top DK på mandag for lige at høre hvilke muligheder jeg har.
Men kunne være dejligt hvis nogle kloge hoveder her inde, havde en ide om prisen.

(lige nu giver jeg omkring 3500 for ansvar)

Mvh
Mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af brugt cykel - til vinter
  • #1   28. apr 2012 Og hvad er forskellen på fun factor på de to cykler ? smiley

• #2   28. apr 2012 det er jo som at sammenligne en beach buggy og en 911èr... du skal ud og prøve dem begge... jeg ved godt hvad jeg havde valgt, men hvad fun faktor for dig er kan jeg jo ikke sige.. smiley

• #3   28. apr 2012 jesus top dk er godt nok dyrt hvis du giver 3,5k i ansvar... giver 4,5k for kasko med laveste selvrisiko.

Mener også jeg har hørt top danmark generelt skulle være et rigtig dyrt selvskab for unge mennesker.

• #4   28. apr 2012 Nu er problemet lidt at jeg ikke kan prøve dem, eftersom jeg har lille kort til 6 mdr næste år - er helt sikker på at jeg finder begge sjove at køre på, det jeg sgu ikke bekymret for.

Men høre mange der snakker om bundtræk og træk der først rigtigt tar ved, ved 10000 omdrejninger - har ikke så meget styr på det, så ved ikke hvilken motor der gør hvad smiley

Nicky - Hvad havde du valgt, og hvorfor? smiley

Faktisk er det 3795,- har lige betalt det.
    Men det var sgu det billigste jeg kunne finde den gang smiley

• #5   28. apr 2012 Jeg har en zx6rr fra 04 og ansvar ved gf til 2000kr .
    Jeg synes ihvertfald min er vældig sjov at køre på hehe smiley

• #6   28. apr 2012 Det er altid godt at købe fra dec til sidst i feb . og kontant ( Chek restgæld ved privat ) og forhahandlerner elsker også at handle kontant inden den lange vinter og plasering af penge i varelager osv , har gjort flere gode handler på den måde og mest hos forhandler da de ofteste er mest realistiske og mange private ikke rigtig har en realistisk pris , og jeg forstår da også det er svært at indse et stort tab

• #7   28. apr 2012 Mikkel > Har du også kasko, eller kun ansvar ;)? - Og ja, er helt sikker på begge er sjove at kører på smiley

Johnny > Okay, tak - synes ellers det er privat der plejer at være billigst - men når vinteren begynder, kigger jeg på det smiley

• #8   28. apr 2012 Der er en enorm stor forskel på dem, kommer an på hvordan man bedst kan lide det.

z750
    pisse tung klods, 230kg
    touring maskine, dejlig behaglig sidestilling, med armene oppe som var det en cykel.

zx6r
    190 kg let som en lej, betydeligt hurtigere,
    supersport - clipons håndtag skabt til sving, hvor man nærmest bliver tvunget til at lægge langs tanken for aerodynamik, eller man får ondt i håndledet efter en time med den voldsomme aggressive siddestilling.

jeg selv har aldrig prøvet nogle af disse, dog selv mine 2 yndlings cykler, som jeg selv skal bestemme hvilken jeg vil have til den tid, hvor man bliver det magiske år.

og så er der jo vores baby ninja, som er en blanding af de to maskiner.
    Uanset hvilken du vælger, så vil du ikke vælge forkert. For de har hver deres fordel og ulempe. Men det er med at komme ud og prøve en god 10-20km tur på hver.

• #9   28. apr 2012 Du kan sagten købe billig om foråret , jeg købte til min datter en lille begynder mc i sidste uge en suzuki Marauder 125 fra 2001 i rigtig pæn stand om 6000 km , nysynet ti 8500 kontant hos en forhandler syd for Esbjerg , gå til den der er nok af alt og hvis du handler med hovedet og ikke hjertet kan du sagtens lave en god handel

• #10   28. apr 2012 Fun factor? 636 har jo flere hk, og er lettere, så det e rjo nok den der har højest funfactor. Eller hvad?

Kommentér på:
Køb af brugt cykel - til vinter

Annonce