2.945 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

MC lift - Hjælp søges MC lift - Hjælp søges

Hej Motorcykelgalleri smiley

Jeg har en mc lift, hvor jeg lige har fået en ny pumpe til, da den gamle var defekt.
Det skal så nævnes at pumpen har været defekt i måske 4-5 år, og nu fik jeg endelig taget mig sammen til at købe en ny smiley

Mit problem er så at efter jeg har monteret pumpen, kan den ikke lave tryk, som om at der mangler et eller andet imellem.

Håber at der er nogle der har en idé, eller kan hjælpe.

Link til liften:
http://ajengros.dk/shop/motorcykel-lift-400-812p.html

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC lift - Hjælp søges
  • #1   25. apr 2012 Er der fyldt væske på ?..

/KP

• #2   25. apr 2012 Jepsen, den er helt ny, og den virker 100%, jeg skal bare lige have fundet ud af hvordan jeg får den til at lave tryk smiley Det er lidt svært at beskrive, men der sidder en stang som trykker ned på en slags pumpe, men det er som om der mangler et eller andet for at den følger med retur igen smiley

• #3   25. apr 2012 Sørg for at der er olie i pumpen, og ikke bare i tanken. Hvis dette er ok, så tjek at hæve/ sænke ventilen virker som den skal.

Stadig ingen tryk. Så er pumpen måske defekt.

• #4   25. apr 2012 Den er 100% magen til denne, og det er på billede

http://www.scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=31170

Dette billede er den lille pumpe jeg nævner.. http://www.scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=31170#5

• #5   25. apr 2012 Brian S - hvis jeg løsner tryk ventilen så forsvinder trykket også fint og den falder til bund igen. Problemet er bare at jeg ikke kan pumpe den op igen hehe smiley

Pumpen er helt splinter ny, og jeg er sikker på at den virker, det er bare lige med at finde metoden til at få lavet tryk igen..

• #6   25. apr 2012 Link nr 2 skulle være til billede nr 5

• #7   25. apr 2012 sådan et system skal da udluftes eller?

• #8   25. apr 2012 Hmm jamen det ved jeg ikke, hehe smiley

Jeg kan bare huske fra den gamle pumpe, at når man trådte i den "store pedal" så kom den automatisk op, som om at den lille pumpe kørte ud igen..

Hvis det er til at forstå..

• #10   25. apr 2012 Jeg har lige været ude og prøve at pumpe med den "lille" pumpe, og den kan fint lave tryk uden problemer smiley

Her er lidt billeder, så det forhåbentligt kan give mening smiley

(link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)

• #12   25. apr 2012 Uden ansvar men med det jeg selv ved om emnet, så tror jeg blot du skal have luften ud.

Dvs fjerne olie proppen/påfyldningsbolt. Fyld hydr.olie på (så du er sikker på der er nok i).
    Lad proppen være afmont. Stil dig hvor du normalt løfter MCen. Træd 10-20 gange hurtigt på pedalen som når du vil løfte din MC. Fyld gerne lidt mere olie på og bliv ved med at pumpe indtil der ikke bobler luft ud eller til du kan mærke den er "hård". smiley

På en alm. donkraft kan man bare åbne for den ventil hvor man normalt sænker liften/donkraften. Lade den stå åben og pumpeluften ud på den måde.

Jeg har ikke selv en lift men det var hvad jeg selv ville prøve. Det er klart at den i et lukket system nu er fyldt med luft og uden at åbne for det ene eller andet kan luften ikke komme ud og erstattes med en ikke-komprimér-bar olie. -Så den kan løfte sig selv.

MVH Alfist, eksper. smiley

Lad os/mig da lige høre hvad du finder frem til.

• #13   25. apr 2012 Hehe den er ikke lige nem at gennemskue smiley

Alfist N - Problemet er bare at hvis jeg forsøger med hånden, kan den sagtens lave tryk uden problemer, men til sidst skal jeg bruge fodpumpen for at lave tryk at jeg ikke kan gøre det med hånden længere.
    Problemet er bare at den ikke selv kommer ud/op igen, uanset om man pumper med hånden eller fodpumpen.

Men tror du bare at det kan være luft?

• #14   25. apr 2012 Det kan være at du har haft en pumpe med fjeder retur. Og fået en som skal aktiveres både frem og tilbage. Det kunne stiften på pumpestangen godt tyde på....

• #15   25. apr 2012 Brian S - Muligvis, men den pumpe jeg har liggende som er defekt, er 100% magen til smiley

Jeg må lige prøve at ringe til der hvor jeg har købt den, for at høre om de måske kan hjælpe smiley

Tak for hjælpen allesammen, jeg laver lige en status update når jeg ved noget mere smiley

• #16   26. apr 2012 Mangler der ikke en fjedder på det lille stempel til at trykke det tilbage igen.

• #17   26. apr 2012 Det ser ud til at være en alm donkraft der bruges som løftestempel. Der skal bare olie på. Den skal ikke luftes ud. Nogle pumper både op og ned, andre pumper kun ned, men der skal være noget til at løfte pumpestemplet op. Der skal nok sidde en fjerder omkring stemplet.

• #18   26. apr 2012 Halløj derude smiley

Jeg har snakket med dem hvor jeg købte pumpen, og der skal være en lille fjeder imellem, for at trække den med tilbage, så det må jeg se om jeg kan finde et eller andet sted smiley

Det kunne jo bare være fint hvis der var en herinde som havde en magen til smiley

• #19   2. maj 2012 For lige at lave en update på denne, så var det en speciel fjeder jeg manglede til pumpen. Den var jeg så heldig at finde imellem alt mit rod, og nu ser det således ud smiley

(link fjernet)

Endnu engang mange tak for hjælpen !

Kommentér på:
MC lift - Hjælp søges

Annonce