667 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Diskution, gode trafikanter??? Diskution, gode trafikanter???

Efter at have fulgt næsten alle indlæg i lang tid, synes jeg man får en stærk fornemmelse af at alle mcister selv synes de er verdens mestre, og hver gang der er en der smadre sig selv, sin bike eller andre, var det bare deres skyld. Alle andre køre vildt dårligt og burde ikke køre bil! Selv i sole ulykker er det ofte vejen eller solen eller noget andet det er galt med. Har i hvert fald aldrig set en oprette et indlæg hvor han/hun selv påtager sig skylden for at have lavet noget lort.
Ingen tvivl om det godt kan være andre der har skylden for en ulykke, eller det er flere parter, men synes sq folk her inde skulle hanke lidt op, for ellers er det jer der bliver ofre for "de andre" en dag... Men måske tager jeg fejl...??? Lad os få nogle menninger på banen folkens!
Rasmus^

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diskution, gode trafikanter???
  • #1   8. jun 2006 meninger ??? om hvad dit indlæg eller hvad .
    ingen er fejlfri det tror jeg godt de FLESTE herinde ved .

• #2   8. jun 2006 Svar: Rasmus
    nemlig ja.
    næsten de fleste dansker køre som om de er nr.1
    det gælder også mig.

• #3   8. jun 2006 Jamen hvis man ser på det indlæg der var herinde før i dag "PAS NU PÅ!" der bliver en der gør opmærksom på at der er nogle der måske skulle passe på i trafikken jordet for hård... Alt for mange overvudere sig selv er min påstand...

• #4   8. jun 2006 syntes nu ikke han bliver jordet totalt . jeg er da ikke bleg for at sige at jeg engang imellem sikkert laver en fejl hvem gør ikke det .
    men dertil at så lave et indlæg om det . nææææ .

• #5   8. jun 2006 Nu er jeg først igang med mc kortet, og må sige at min største frygt i trafikken er mig selv, ikke at jeg ikke tror jeg kan køre mc, kan jeg i hvert fald, hvis jeg da ikke kører med hoved under armen. Men det er nemmer sagt end gjort at lade vær.!

• #6   8. jun 2006 nej, helt sikkert ikke... Men mange laver indlæg om at en eller anden sindsyg billist bremser for hård eller ikke kigger sig for eller noget. Og kunne ofte godt tænke mig at høre det fra billistens side...

• #7   8. jun 2006 skulle hilse at sige man tit bliver overset i trafikken og/eller bilister føler sig provokeret af mcister. og tit regner bilister ikke en mc for at være et "rigtigt" køretøj så vi har ikke ret til at optage en hel kørebane, så de modkørende skære tit lige ind på ens kørebane når de overhæler eller drejer i et højresving (højresving for dem,venstre for dig) derfor er bilister nogle idioter. at mcister så selv tit nøjes med en halv kørebane er den enkelte selv der vælger og det kan bilisterne jo så klage over. foskellen er bare at en mcist brække noget og en bilist får ridser i lakken.

• #8   8. jun 2006 men du skal jo nok få lov at opleve det hele når du kommer ud på vejene

• #9   8. jun 2006 total enig men syntes du skal ud og køre lidt inden du kan udtale dig om dette emne 95% af tiden er der folk der køre ud forand dig ..folk der kommer og køre ud fra højre ..en ting du skal være gladfor på en mc er bremserene de kan rede dig mange gange ...også hold dig så tæt på midten så folk ik tror det er en scoter der kommer med 50...

• #10   8. jun 2006 Jeg genposter mit indlæg fra "PAS NU PÅ!":

Vi har vel alle været 20 år og overmodige, men det retfærdiggører på ingen måde hjernedød kørsel.

Dog skal vi nok kigge på os selv først. Her tænker jeg på om øjnene kunne trænge til et eftersyn hos optikeren, om vi nu også fik orienteret os ordentligt og gerne 2 gange og vi generelt bemærker ændringer i trafiksituationen.

Det er mit eget udgangpunkt, uanset om jeg kører i bil eller på min RF'er. Og ja, jeg kører også i klippekort-tempo indimellem, men med sund fornuft og defensiv kørsel når andre er i nærheden kommer man meget langt, nogle gange hele vejen hjem igen smiley

Nu tænker nogle måske nok: Sådan en hellig idi..

Dertil kan jeg sgu kan trække på skuldrene og tænke om disse typer har tænkt på hvad ansvar vil sige. Det er sgu ikke den billigste forsikrings-form jeg taler om. Jeg oplever selv at både yngre og erfarne mc-ejere er gode til at læse trafikken og i det hele taget at køre hensigtsmæssigt, men det er som om tålmodigheden og fornuften til tider fordamper.

Så hvad vil jeg sige? Jo, vi har qua vores unge alder eller erfaring større overblik i trafikken end de fleste andre (ingen nævnt, ingen glemt), så giv dog lidt ekstra "line" til disse "svage" trafikanter, så alle kan komme hele hjem.

Mvh. Christian

• #11   8. jun 2006 helt sikkert bliver man på mc overset mange gange og der bliver ikke taget hensyn. Undre mig bare over det er SÅ tit... For det virker som om at det i hvert fald aldrig er en mcist der bærer skylden!
    Rasmus (som efter alt glæder sig)

• #12   8. jun 2006 det er åbenlyst at mcister også tit har skylden. hvis du kører 150 på baghjul i 50 km zone så er alt der sker din skyld (og ja mindes der var en herinde fra der fik nævnt noget om at han havde gjort det og han var bange for at være blivet taget af en fotovogn)

• #13   8. jun 2006 I øvrigt er det også nemmere at skyde skylden for egne fejl over på andre.

Personligt laver jeg tit fejl i trafikken, men bander efterfølgende over mig selv og prøver at huske det til en anden gang.

Mine oplevelser i trafikken er at eksempelvis ældre billister fra Lada-land er absolut uopmærksomme. Resten af bilisterne skal man bare placere sig rigtigt i forhold til, så er det intet reelt problem. Et blink med det lange lys er nok. Må jeg her anbefale xenon-lys. Det er sgu guld.

Nu er jeg også i bil somme tider og har flere gange oplevet MC'ere UDEN lyset tændt. HALLO, vågn lige op - det er sgu for slapt at glemme. Forleden var jeg selv i bil ved at overse en MC uden lys og kunne godt mærke hjertet galopere. Ingen prædiken her, men husk nu lyset, drenge!

Mvh. Christian

• #14   8. jun 2006 jonas< Ja, det var der, men det var efter det vedkommende var blevet taget på en r6'er med 120 på baghjul gennem en 50km/t zone. Og hvad skrev han så...? ærgeligt jeg ikke ga den lidt mere gas når jeg blev taget alligevel.... Vågn op pomfrit! Heldigt ikk alle er sådan...

• #15   8. jun 2006 sluk nu for helvede det lorte blinklys din lallende elefant. kunne man have lyst til at råbe når man nu ser en der har kørt og blinket på en 10 km lang lige strækning... hvis ikke det var fordi man også selv ryger i den en gang imellem. heldigvis kan jeg se mit blinklys men jeg kigger ligefrem

• #16   8. jun 2006 JEG SYNES OGSÅ AT MC-ISTER ER MÆRKELIGE!!!!

• #17   8. jun 2006 MENS jeg kigger lige frem

• #18   8. jun 2006 jeg syntes jeg selv er meget mærkelig og det var meget mærkelig at jeg lige skrev det : )

• #20   8. jun 2006 Jonas: jeg har en mærkelig tendens til at give dig en mærkelig form for ret!!!

• #22   8. jun 2006 og så tror mange bilister at sådan en lille knallert tingest kan da ikke koste det store, pyt om den har fået en lille skramme man kan jo bare købe en ny. hvortil jeg så pænt forspørger ham om ikke han lige kan knalde mig sådan én på hovedet at jeg går i gulvet da jeg meget nødigt selv griber til vold

• #23   8. jun 2006 ret, eller ej, var den nu meget sjov... Tak for snakken gutter.. Fortsæt den endelige... Men over and out her fra!
    Rasmus^

• #24   8. jun 2006 torkild... det er nok en af de dersens komputer viruser vi har fået af at side for længe ved komputeren. (var der ikke en gang man skrev komputer med K på dansk?)

• #25   8. jun 2006 Jeg synes den tråd her mindede lidt om den jeg satte i gang!!!

Jonas: Det er lige før at dit vid er beundringsværdigt?? :-))

• #26   8. jun 2006 Hej

Jeg lavede emnet PAS NU PÅ!

Jeg er stadig lidt rystet over situationen før idag, og jeg kan da ikke udelukke at mc´en var i en blind vinkel da jeg starterde min overhaling, men han må stadig ikke køre 120 km/t på en landevej... Nogen gange kan man virkelig blive overrasket over hvilke ting folk kan finde at lave i traffikken !

Nu er jeg bare glad for at der ikke skete noget uheld...

Pas på jer selv og jeres medtraffikkanter... God Sommer!

• #27   8. jun 2006 Mon ikke vi alle laver fejl engang imellem både i bil, på mc, traktor, what ever, jeg gør i alle tilfælde og indrømmer det gerne.
    Jeg oplever i bil ofte mc'er der laver helt og aldeles uforsvarlige overhalinger, lægger sig i tåbelige vinkler osv. Ubetænksomhed til tider ja, men ikke al tid...

Jeg forsøger generelt at lade være med at køre over evne, men jeg oplever godt nok også tit bilister der nærmest kører hetz mod mc'ister...

De ti gyldne regler for billister, tjaaa det var jo mine oplevelser da jeg begyndte at køre mc for alvor smiley

Støy>> de 10 gyldne regler er oprindeligt kopieret her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=7499 smiley Hæ, hæ... *g*

• #29   8. jun 2006 jonas. tillad mig at tvivle på den. hvis du køre på en sådan måde at man ikke kan forudsige hvad du har har gang i (som fx hvis du kører 120 i 50 zone) og der så er en der svinger ud foran dig kan du være temmelig sikker på at du får lov at æde den (når altså du er kravlet ud af mandens baggagerum)

• #30   8. jun 2006 Her er jeg meget uenig... Der er en grund til at loven er udformet som den er og overhaling eller er det de samme hastigheds grænser der gælder. Og hvis de ikke overholdes inden for rimelighedens grænser ved jeg godt hvem der får skylden i et evt uheld...

• #31   8. jun 2006 rasmus... du er altså enig med jonas.... men hvem af dem? jeg får det til mig... men det havde jeg fået det til uanset hvad smiley

• #33   8. jun 2006 øøh ja... : ) han har ubetinget vigepligt inden for rimelighedens grænser. der er jo en grund til (de fleste steder om ikke andet) at hastigheds grænserne er som de er. bla for at du kan regne med at der ikke kommer en væltende om hjørnet med 200 i timen. hvis jeg siger til dig at jeg triller en bold stille og roligt hen til dig og jeg så tyre den i hovedt på dig. så har du lige som fået noget du ikke regnede med og ikke kan/skal være opmærksom overfor. lige som at hr lidtforgammeltilatkørebiloghansførstebilvarennyfordT ikke skal kigge efter folk med over 100 i timen hvor man fx må kører 50-60

• #35   8. jun 2006 tja rimelighedesn grænser passer da meget godt ind der hvor man får klip for det.

• #37   8. jun 2006 nej du kan ikke tillade dig det med vilje, men hvis jeg har tænkt mig at køre for hurtigt er det min røv der står på spil. og så er det mit ansvar at være klar over at folk så kan gøre noget som ikke passeer til den hastighed jeg kører og må være klar til at reagere der efter.

• #38   8. jun 2006 Stik lige en finger i jorden!! Jonas fra Vejen har ( igen) ret. Enhver trafikant må da forholde sig den virkelighed vi lever i: at ikke alle overholder fargrænserne. Det er til enhver tid en trafikants pligt at bedømme hastigheden hvormed en anden bilist/motorcykel kommer med før man kører ud foran. Det er også derfor det tit går galt på eksempelvis motorvej. Hr. hakkebøf kigger et kvart sekund i sidespejlet og vurderer at mc-en er hundrede meter bagude og skifter vognbane, men han glemmer at vurdere hastigheden...

Og Jonas fra Greve. Du kan da ikke i ramme alvor mene at du kan gradbøje vigepligt!!!!
    Og den der holning med at, Jeg kører som om alle andre overholder hastighedsgrænserne, og derfor drejer jeg når jeg vurderer indenfor rimeligehedens grænser.....
    Du må forholde dig til virkeligheden!! Du låser jo også døren derhjemme, selvom det er forbudt at stjæle.

• #39   8. jun 2006 På en eller anden led har Rasmus ret.

Jeg er sikker på at rigtig mange herinde er dybt fornuftige mennesker, der godt ved hvad man gør og ikke gør i trafikken. Jeg er også sikker på at mange her selv ved, når de har begået en fejl-evt. med et uheld til følge. Jeg tro ikke mc-ister er ret meget anderledes end bilister, cyklister og fussgängere - det er lettere at se tornen i næstens je end bjælken i eget.

Men..Jeg undrer mig nu alligevel. Inden for de sidste to dage har jeg her set en person brokke sig over, at man skal skifte bremseskiver i.h.t. typegodkendelsespapirerne, and anden bruger dage og timer på at finde billige bremseklodser i solskinsvejret(fortæl ikke mig, at hans mc står adskilt og venter på at Aldi skal begynde at sælge klodser), en tredie spørger pænt, om han er den eneste, der kan føle sig utryg når en anden mc-ist lægger sig i vindlæ på en meters afstand med 160 km/t, hvorefter flere svarer, at det gør de kun når de kører sammen med nogen, der kender dem!!!!

Jeg siger ikke, at det er flertallet, men der er et antal, som selv beder om at komme galt afsted

Rasmus har ret. Den der kan gøre allermest for MC folkets sikkerhed, er den enkelte kører!

Undskyld .. men jeg trængte til det!!!

• #40   9. jun 2006 ubetinget vigepligt den er jeg med på. men hvis det ikke var fordi det ville være for åndsvagt at kalde det således ville det sikkert hedde sig at man skal ubetinget overholde hastigheds grænserne også. og hvis jeg leger lidt med farten skal jeg være ops på at det ikke er alle der lige ser at jeg skal lege rossi på de danske veje. og et langt stykke af vejen er det ham der kører for hurtigt der kommer til at tage skylden for det.

Kommentér på:
Diskution, gode trafikanter???

Annonce