3.748 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

GPS og tur til Harzen GPS og tur til Harzen

God aften Gallerister

Til foråret skal jeg en tur til Harzen (igen), men vil gerne køre en del af turen derned væk fra motorvejen og på lidt snoet. Tænker derfor, at jeg vil overføre en rute fra nettet til GPS (Tomtom urban rider), for det kan man vel?

Kan man eventuelt få en rute fra en af jer og overføre direkte?

Mvh. Claus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GPS og tur til Harzen
  • #1   1. feb 2012 Jeg har flere gange været i Harzen og har Tom-Tom Urban, og bruger http://www.tyre.tk/ som rejse guide.... nemt at bruge..... Men der findes masser af andre gode ruteplanere....
    Go tur...og husk Kyffhäuser... http://www.youtube.com/results?search_query=kyffh%C3%A4user&oq=Kyff&aq=0&aqi=g4&aql=&gs_sm=c&gs_upl=4529l5584l0l7657l4l4l0l0l0l0l115l369l2.2l4l0
    den skal bare opleves af alle som har været dernede....

• #2   1. feb 2012 For at holde snoede veje mellem Puttgarden og Harzen, må du undgå Lüneburger Heide, der har snorlige veje i stræk af over 100km. Kun omkring Lauenburg - Lüneburg er der lidt kurvede veje langs floden. Østenom kan du følge kysten efter Femern et pænt sykke og så stikke en bue syd over mod Braunschweig. Vestover fra Femern kan du tage gennem Holstenske Schweiz, uden om eller gennem Hamborg og en bue sydøstover. Blot mine 2 eurocent smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #3   1. feb 2012 Claus, hvis du ikke kender eller bruger tyre.tk endnu, så se at få det hentet hjem. Det er et kanon værktøj ift. TomTom. Og hvad angår turen til Harzen....tja, jeg ville vælge at søge den *DIREKTE* vej i en rasende fart, således du når frem til Harzen og det herlige område hurtigst muligt. Bevares, du kan søge kringle-krangle og dreje-veje undervejs, men de er og bliver flade og kedelige. Så hellere tage fugle-flugt-linien - get it done - og nyd tiden i Harzen.

Til forskel for mange Harzen-besøgende på MC, så søger man ofte op i den nord-vestlige del ift. overnatning/er. Næ, jeg kan varmt anbefale, at du søger ned i den syd-østlige del (det gamle østtyskland), f.eks. i byen Kelbra (for foden af Kyffhäuser), hvor du finder et super godt hotel til billige penge. Søg efter Hotel Kaiserhof. Billigt og dejligt - og du kan kaste dig ned i deres herlige varmtvands-pool efter dagens køretur - så fedt så fedt!
    Og du spiser herlige tyske egnsretter... du ved... MANDEMAD!! Kød!

God tur....men pas nu på! Det er bare alt for nemt at blive MC-forelsket i Harzen! smiley

• #4   2. feb 2012 Hans og jeg er enige om noget !!! - turen eks. fra Hamborg til Harz, er uanset hvilken vej du vælger (øst eller vest for A7) spildtid - flad kedelig tidspilde..så spol hellere turen derned af i en fart
    Fra grænsen (du skriver ik hvor du kører ind i Tyskland) altså Kruså, kan der sagtens strikkes en fed tur sammen ned til Hamborg, men derfra og videre kniber et gevaldigt.
    Så spar hellere tiden sammen til noget bedre, og Harz er top !!

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#5   2. feb 2012 OY05 - du blir' jo også ældre og mere klog med tiden.. smiley

• #6   2. feb 2012 Kan anbefale at du køber et kort over harzen hvor alle de gode ruter er indtegnet !! Følg den, det er uoverskueligt at bruge en GPS dernede (Synes jeg)

Vi fik mere ud af at bruge et alm kort end en GPS.

• #7   2. feb 2012 Gps kan jo evt. sættes til at råbe så højt den kan, hvis man har for travlt til at kigge på den - eller Bluetooth'e lyden til headset'et.
    Gps forudsat den kan programmeres via det ene eller andet routeplanner program, er kort langt overlegent !
    Men et okay kort over hvor turen skal gå hen kan altid bruges - om ikke andet til inspiration når du programmerer gps, men brug nettet også til at få ide'er, der er "milliarder" af tips mv. til Harz ture

• #8   2. feb 2012 Kører over den forbandede julland da en del af de andre kommer derfra.

Tror også den med at køre Hamborg Harz på fuld skrald er eneste løsning.

Tak for de mange indspark, tror jeg håpper på det tyre-program

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#9   3. feb 2012 @Rasmus Modsat: Nu har Claus jo en særdeles fin-fin Urban Rider, og den har indbygget "Vælg snoede MC veje" - og jeg skal da lige hilse og sige, at hvis man vælger kørsel fra pkt. A til B - og dertil "Snoede MC veje", så kommer man ud på ture der end ikke er tænkt på... så nej, det kan faktisk være ganske morsomt at bruge den del. Hvorfor køre hvor alle andre kører? Og med Tyre i tasken til en sprød turplanlægning, så kan GPS'en netop gøre en forskel... man følger en afstemt og interessant rute - man holder fokus på vejen og nyder turen... og skal ikke holde øje med kort hele tiden. Lyden op i kysen... og afsted!

Forøvrigt... mange taler om Kyffhäuser... nuvel, det er da også sjovt, men når man har varmet sine dæk nok... så prøv nu ruten imellem Bad Harzburg (hovedevej 4) og op til Torfhaus - og ned igen...og igen...og igen...og igen! En mageløs fanatisk og dejlig højhastigheds-sving-bjergkørsel. 3-4 spor i hver retning... hvis man ikke lige tænker over det, så ligner det nærmest en Autobahn!

God tur smiley

• #10   3. feb 2012 Hans GTR1400 !

Den funktion kendte jeg ikke. Tak smiley

Kommentér på:
GPS og tur til Harzen

Annonce