1.402 visninger
|
Oprettet:
Post DK og dobbelt told {{forumTopicSubject}}
Min bestilling fra Kina, blev sendt i 2 pakker, det kunne PostDK så ikke finde ud af. Så den faktura jeg emailede dem blev så brugt til begge pakker.
Hvilket betyder jeg skal betale dobbelt told og fandme også dobbelt gebyr!!!
Da jeg ringede og brokkede mig til PostDK fik jeg besked på at jeg skulle klage til told & skat.
Er der nogen der har prøvet det og haft succes?
Jeg har svært ved at se mig som vinder af den her sag mod skat, da de jo i sidste ende skal stole på det jeg siger, og det har de sikkert ikke tænkt sig.
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Du skal bare kontakte dem pr telefon på mandag.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957
Sidste jul bestilte jeg en North Face jakke fra USA.
Iflg. track and trace nummeret kunne jeg se at den var havnet på mit lokale posthus den 23 december, havde endnu ikke fået brevet omkring opkrævningen.
Havde betalt 199 USD for jakken så var fint klar over hvad told + moms jeg skulle give. Desværre var det sådan at der på mærket på jakken stod 349 USD som var butiks prisen på jakken derovre.
Der var beregnet told + moms ud fra de 349 USD, jeg betalte blot da jeg virkeligt manglede jakken (der var jo vinter sidste år) og tænkte at jeg blot ville få ordnet beløbet siden hen da jeg jo havde faktura osv. osv.
MEN nej det kunne man så ikke bare lige ved at betale havde jeg accepteret deres udregning iflg. en knap så medgørlig medarbejder.
Her bestemte jeg mig så for at jeg bare ville nyde min jakke og det trods at jeg kunne have sparet et par 100 kr. sedler ved blot 2 uger tidligere at have hentet en magen til i den lokale Intersport.
Så et godt råd ! få styr på betalingen og told og moms satsen + gebyr inden du punger ud.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 234
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 389
Så går der en måned eller 2 og så får du en check på for meget betalt Told/moms.
Der står på et af brevene hvem du skal klage til kan ikke lige huske det da det er et par måneder siden jag har prøvet det sidst.
Det var en pakke fra japan med nye stempler mm og prisen stod uden på pakken-de havde åbnet pakken og kikket orginale japan kvittering og der var betalingskvittering fra paypal men alligevel havde de lagt lidt til
Måske fordi de ikke åbner alle pakker og så dem de åbner må betale for de andre pakker.
mvh kk
Post DK og dobbelt told