{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Thomas R
Thomas R
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Snart kørekort - ny bike {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.. Er ny her på siden, men håber I kan hjælpe mig alligevel.
Jeg har snart færdig med mit kørekort til MC og har på køreskolen kørt rundt på en Honda CBF 500.. Den er dejlig kørenem men kunne godt tænke mig lidt mere moment og lidt mere sporty design. Men skal man passe meget på med at vælge en for stor motorcykel eller ville jeg godt kunne vælge en på 600/750 kubik? Jeg er 183 høj, 85 kg og er tidligere konkurencesvømmer - mine arme er i hvert fald ikke spagetti:).. Men det hele er måske en føleting, man prøver sig frem og vælger det man føler sig tryg og sikker ved. Hvad var jeres første bike?

Har kigger på følgende og håber I kan give lidt respons (er forelsket i farven rød så derfor er alle i rød):

HondaVFR 750 RC36 årg. 1991 km. 66.000 til 19.800 kr u/afgift
(link fjernet)

Honda CBR600. Årgang 1993 KM 53.000 til Kr. 20.500 u/afgift
http://www.importmc.dk/salg/salgsliste.htm

Suzuki GSX 750 F, 750 ccm, '94, km 58.000, m.afgift til 49.000 - dog ikke rød
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=44658815

Suzuki RF 600R, 600 ccm, '95, km 75.000, Rød, m.afgift, til 45.000 kr.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=44572579

Håber I lige vil hjælpe mig og give lidt respons på de ting har skrevet og de motorcykler jeg har valgt.

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snart kørekort - ny bike
  • #1   30. maj 2006 hvor gammel er du?

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    maj 2006

#2   30. maj 2006 Jeg bliver 22 til september

• #3   30. maj 2006 har du prøvet at kast et blik på suzuki SV 650

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    maj 2006

#4   30. maj 2006 den ser da ret godt ud. Men holder den mit budget på ca. 50.000

• #5   30. maj 2006 Måske du kan finde en sv 650, af den gamle model til de penge ...ca...

Slot

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    maj 2006

#6   30. maj 2006 Men hvad med de motorcykler jeg har linket til?

• #7   30. maj 2006 du kan evt også købe min den er rimlig hurtig også er den billige i forsikring.mvh allan h
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=6197

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    maj 2006

#8   30. maj 2006 tak for tilbuddet men ellers mange tak.. Så synes jeg at jeg får lidt mere for pengene ved den tredje MC jeg linker til i forhold til årgang, kilometerantal og design..

• #9   30. maj 2006 Du skal jo lige regne med afgiften som kommer oven i prisen på de 2 første

Afgift vfr = ca 40-45K

Afgift cbr = ca ca. 35K

Har du hørt hvad de forskellige forsikringsselskaber skal have?

/Jan

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    maj 2006

#10   30. maj 2006 Men alle må da have været i min situation dengang I selv skulle vælge MC. Skal man lægge ud med en mindre 500-600 kubik og så komme videre når man er blevet sikker og helt tryg på en MC..
    Hvad valgt I

• #11   30. maj 2006 rf600 er en fin begymder mc!
    smiley

• #12   30. maj 2006 Jeg har valgt en GS 500 og den er jeg rigtig glad for. Vil allerede gerne nu have noget lidt hurtigere, men kører denne sæson og sikkert også næste sæson på denne. Den er jeg godt tilfreds med, men samtidig også klar over at den ikke kan dække mit behov hele livet.

Men det er en herlig begynder, og kan sagtens følge med til de danske hastighedsgrænser.

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    maj 2006

#13   30. maj 2006 Synes også den er lækker den Suzuki RF 600R jeg har linket til.. Honda 750 ser lidt stor ud for mig som er vant til Honda CBF 500 så måske skulle man se nærmere på 600 kubik markedet. Det er frem for alt sikkerhed. Hellere starter med sådan en Suzuki RF 600R og blive helt vant til køreteknik og blive mere erfaren, og så kan jeg altid senere købe en større.

• #14   30. maj 2006 der vel en hjerte sag jeg starter på en suki gsx 750 f
    og ja den virker lidt stor men på den anden side er gashåndtaget jo ikke (on or of) men variabel ik
    og du er CA 10 cm højre ind jeg er så du burde da fint havde styr på den ville da klart tage suki den orange/røde seer da flot og velholdt ud smiley
    hehe ja hjerte sag

• #15   30. maj 2006 Jeg ville starte med Honda CBR600.
    Har du først prøvet at køre en CBR, så vil du altid købe CBR!
    Forbandet god cykel smiley

• #16   30. maj 2006 hej
    jeg har også lige fået kørekort, og jeg er startet ud på en Suzuki GS500F og jeg syntes at det er en kanon begynder cykel... ikke for stor og ikke for lille,,, ville gerne have en meget større, men besluttede at det nok var bedst at lære at køre på en mindre cykel, og jeg har ikke fortrudt, det er en kanon maskine

MVH Bettina

• #17   31. maj 2006 Hej Thomas

Det er al respekt værd, at du spørger dig lidt for. Du kan sagtens købe en motorcykel, der er så stor, at du an "vokse" på den. Vær dog opmærksom på en ting - det tager lang tid, inden du bliver så rutineret, at selv en hidsig 500 CC ikke kan tage magten fra dig, hvis du gør selv en beskeden fejl.

Det er rigtigt, at der er stillinger mellem tomgang og fuld rulle, men kun du kan vurdere, om du vil kunne styre dit temperament.

Husk også, at der faktisk skal en Ferrari fra den dyre ende til at accelerere hurtigere end den skolecykel du kører på.

Lidt længere fremme i netop dette forum, er der en meget lagt streng om urutinerede kørere og tohjulede torpedoer under overskriften: er det bare mig.

Læs du den, og husk så, at de kommentarer der er deri også er relevante for maskiner, der er mindre end de "vilddyr" strengen starter med.

Ellers: Velkommen til, og Rigtig God Fornøjelse

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    maj 2006

#18   31. maj 2006 Jeg tror også det med, at det tager "lang tid" at blive rigtig rutineret, ligesom da man lige havde fået kort til bil var man jo heller ikke helt sikker på sig selv bag rattet, ikke mig ihvertfald, før et par måneder.
    Jeg tror jeg satster på Honda CRB 600.. Med afgift kommer den op på ca. 54.000 kr, og det kan mit budget lige holde.
    Nu måske et dumt spørgsmål, som der nok er en masse forskellige svar på, afgænging hvem man spørger.

Hvordan er kvalitets forskellen på de forskellige motorcykelproducenter - dvs. Honda, Suzuki, Kawasaki osv - og også med henblik på ældre motorcykler fra 1990 frem til nu?
    Er nogle af producenterne bedre at foretrække, i henhold til slidstyrke, driftssikkerhed og bare blive ved derud af?
    Håber I kan hjælpe mig

• #19   31. maj 2006 Efter min erfaring er den tekniske kvalitet som sådan ret ens(i hvert fald med de japanske). Derimod er det en rigtig god ide at se godt på aller bolte, skruer og møtrikker. Er de "voldede", betyder det at der har været skruet en del og en eller anden klvn ikke har sfiftet de stumper man uvægerligt skader(hvordan ser det så ud indenunder?)

En kompressionstest og et god"lytter" er også meget værd. Du kan evt. tage et stykke kosteskaft på 20-30 cm, sætte det imod topstykker, koblingshus og lignende og lægge øret til den anden ende-det virker som et stetoskop! Alle cykler klaprer noget, men lyt efter hårde metallyde og hvinende "slibelyde".

De øvrige ting som lejer, kronrør, støddæmpere, bremser er alt sammen noget du kan se om vurdere ved at ruske i det.

Er ting som kæde og hjul holdt rene og frie for slør, er slid da i hvertfald korrigeret - "dyret" er nok generelt vedligeholdt.

Herefter er det km-tal, alder og markedspriser du skal lade vejlede dig.

Sådan har jeg altid gjort, og har da endnu ikke købt andet skrammel end en Fiat UNO, som min kone absolut måtte eje smiley

Kommentér på:
Snart kørekort - ny bike

Annonce