1.111 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Off-roader eller Supermotard til Vejen Off-roader eller Supermotard til Vejen

Jeg skal finde mig noget at køre på til næste sommer, og tror hellere jeg vil kører på noget Supermotard end på en motorcykel, da det er lige sjovere at lege med.

Men synes ikke der er særlig mange til salg, og hvilke modeller skal man gå efter, når jeg bare skal have en der er brugt? Det skal self være noget der kan indregistreres, og ikke en model, hvor jeg skal til at bygge lygter på, samt andre dæk.

-Rico

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Off-roader eller Supermotard til Vejen
  • #1   28. nov 2011 det MINDSTE du skal skrive er:

budget og kørestil/krav (20-25km sjov ad gangen eller 200km ture flere gange om ugen)

• #2   28. nov 2011 Hvis jeg var dig ville jeg overveje at kigge på det udenlandske marked hvor udbuddet af netop disse en større. for eksempel sverige eller tyskland smiley

• #3   28. nov 2011 Budget er nok max. 50k.

Jamen den skal jo bruges til arbejde, og i fritiden når der skal køres for sjov. Ligesom en alm. motorcykel. Vil bare hellere have noget supermotard til vejen, da jeg tror det vil være sjovere at køre på.

• #4   28. nov 2011 Jeg har en EXC 525 som (snart) er til salg. Slå på tråden hvis det kunne være noget.

Mvh Mathias

• #5   28. nov 2011 Køb en EXC med motard og mudderhjul smiley Så er du helgraderet

• #6   28. nov 2011 Det er altid nogle spændende tråde, disse "hvilken mc skal jeg vælge".

Hvor mange km regner du med at køre på den til dagligt i snit? (Til arbejde er 5km eller 100km?)

Skal du bruge den til rejser?

Én eller to personer?

Skal den bruges offroad, eller KUN på vejen?

Hvor meget erfaring har du med mc/knallert/mekanik-whatever? --> (Tænker her om du selv kan skifte olie og diverse services)

Hvor ofte gider du lave service?

500km 1000km 1500km 5000km 8000km ? Nogen betydning... ?

Og som du selv skriver, budget på 50.000,-. Der er jo mange muligheder med det budget.

• #7   28. nov 2011 Tjek en aprilia som min i tyskland.
    Mums.....

• #8   28. nov 2011 - Skal nok køre en 20-30km hver dag.
    - Ingen rejser.
    - En person, kunne være rart at have en bag på, men hvis det skal ske, køber jeg en MC.
    - Kun på vejen, har min Motocross maskine til Bane/Jord.
    - Er selv mekaniker, så mon ikke jeg kan skifte olie.
    - Service laver jeg gerne ofte, men vil også have en maskine der godt kan køre en del uden for meget service.

• #9   28. nov 2011 LC4 hvis der skal en bagpå smiley

tjek de tråde der er om KTM fx. Der er masser af god info om diverse maskiner i den prisklasse med fordele ulemper

• #10   28. nov 2011 Ja, som de andre skriver så tror jeg også det er noget orange du leder efter smiley dem er der masser til salg af...

Hvis jeg havde 50 og ledte efter det du beskriver, så gå efter en EXC som den Mathias vil sælge.. så burde du være flyvende smiley

Søger du lidt mere human Motard så køb en af de mange LC4 smiley

• #11   28. nov 2011 Nej nej.... ;O)

Først.. du skriver...:
    tror hellere jeg vil kører på noget Supermotard end på en motorcykel

... En motard er sgu en motorcykel ;O).....

Nå, men jeg vil gerne høre fra bare en der dagligt har kørt 30 km om dagen på deres EXC i en hel sæson???
    Lad os bare sige at sæsonnen varer 8 mdr så blir det altså +7000km.
    Det er små 14 olieskift og 7 filterskift og en del ventiljusteringer.
    Da de fleste fejlagtigt tror at sådan en EXC nedsmelter efter 5-10.000km er den usælgelig bagefter.
    Jeg vil mene at maskinen kan holde til det, men jeg ville ikke gide.
    En EXC er en fantastisk maskine til leg...
    Leg som i "lokal leg".
    Kender ingen der ligekører en tur ud i det blå dagligt... på et endurojern som en EXC.

Der ville jeg gå efter en SXC 625 2004 - 2007 hvis det skal være en orange...

• #12   28. nov 2011 SXC/SMC...begge 625.. ikke 660...

• Nicky
    Nicky Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 15
    #13   29. nov 2011 Jeg køre selv på en Kawasaki KLX 250 fra 10' og den bruger jeg dagligt, både til og fra arbejde, trænings osv . Men kan du endda næsten få fabriksny for 50.000 . Man kan sagten have passagere på smiley Super fed maskine, intet dårligt at sige om den ! smiley

Kommentér på:
Off-roader eller Supermotard til Vejen

Annonce