4.712 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Forsikringen dække ikke i garagen? hvofor? Forsikringen dække ikke i garagen? hvofor?

Hej Mcg

Fik stjålet min yamaha R1 uden afgift, i min forældres garage, port var låst med de havde sparket en lille dør en bag ved garagen og taget den ud der.

Men fosikringen ville ikke dække den når den var uden afgift? burde indboforsikringen ikke tage den?

Håber i kan hjælpe

Thomas B

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikringen dække ikke i garagen? hvofor?
  • #1   11. nov 2011 så tror jeg desværre, at der ville forsvinde mange flere motorcykler, hvis de dækkede sådan noget.. og især her i krise tiden..:)

• #3   11. nov 2011 Hehe ja det rigtigt, men har lige for at vide, at man skal have en forsikring på den selv om den er ud afgift..

• #4   11. nov 2011 Det giver ingen mening. Hvad så hvis man får stjålet et MC hjul. Får man så heller ikke den dækket, fordi det passer til et køretøj?
    Hvis man får stjålet et hjul, en forgaffel, en motor, og en baglygte, får man så det dækket?
    Hvis man får stjålet en komplet motorcykel i dele, får man det så dækket?
    osv.osv.
    Det er ikke logisk, så selvfølgelig skal de dække det, skulle jeg mene. Om det er en dims der har hjul, eller det er en vase til 1 million, kan vel være ligegyldigt?

Hvad er deres belæg?

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #5   11. nov 2011 Begge dele skal oplyses som særligt indbo, så har de en mulighed for at godkende dækningen af det, eller afvise det, inden uheldet sker.

• #6   11. nov 2011 like a boss:alle motor køretøjer kræver kasko forsikring, knallert , mc, bil osv

• #7   11. nov 2011 michael: Nej det gør de ikke. Har ikke på nogen af mine 3.

Men de burde dække det hele, da det som sådan ikke er et motorkøretøj i dansk forstand. Det er bare en genstand.
    Som jeg skrev før. Hvad så hvis du have pillet motor og alt af, så der kun var stellet? Lad os så sige, at de ikke dækker selve stellet, men hjul og motor osv, skal de jo dække, da de dele ikke er et køretøj i sig selv. Dermed vil han logisk set kunne få alt dække, hvis han siger at den var i dele.

• #8   11. nov 2011 Boss,

Jeg kan godt se fidusen: Parker din Mercedes 500 SL i aflåst garage og få tyveriet dækket via en indboforsikring på 1100,- årligt:)

Sådan spiller klaveret desværre ikke....

• #9   11. nov 2011 Hvis den dækkede - hvor mange tror du så der gad tegne en kasko forsikring?

Det er rigtigt ærgeligt at den er væk men glem nu forsikringen.

• #10   11. nov 2011 der er muligt i nogle selvskaber at få forsikret et ikke indregistret køretøj, fx en baneged eller crosser...

det ligger omkring 2500-3500 om året... denne forsikring kan naturlig vis også bruges til en cykel uden afgift..

og selv om det er pisse surt at miste noget på den måde, er der desværre ingen vej uden om.. smiley

håber du finder den igen...

• #11   11. nov 2011 Boss : Så må du lige forklare mig hvilke motorkørertøjer du får forsikret uden at have kasko ??????

• #12   11. nov 2011 Michael L: Mon ikke Boss nøjes med ansvar?

• #13   11. nov 2011 Man kan da godt have et motorkørertøj forsikret uden kasko... ansvar er tilgændgæl noget helt andet.

• #14   11. nov 2011 fik engang stjålet 3 givi tasker fra mit kælderrum de blev ikke dækket af inbo forsikringen men 2 læderdragter og diverse goretex tøj blev dækket forklaringen var taskerne var noget som forventes monteret på mc og ikke opbevaret i et kælderrum !!!!

• #15   11. nov 2011 Jo jo Thomas og Jesper, men så dækker forsikringen jo ikke hvis den bliver stjålet ?????

• #17   12. nov 2011 læs nu jeres vilkår venner! Arbejder selv i et forsikringselskab og nej en indboforsikring vil aldrig nogensinde dække et motordrevet køretøj som kræver en lovpligtig ansvarsforsikring.. F.eks. hvis i har jeg alufælge opbevaret om vinteren i garagen og de bliver stjålet, så vil de stadig være dækket på kaskodelen.. læs jeres vilkår og i vil blive meeeeeget klogere smiley

Kasper

• #18   12. nov 2011 Kasper,

Plus på den.

Og husk een ting: Kreativ tolkning og fusk med forsikringer medfører blot at vi andre kommer ti at betale i form af højere præmier!

• #19   12. nov 2011 Din indbo dækker heller ikke hvis dine vinter/sommerfælge til bilen forsvinder.

• #20   12. nov 2011 Jeg ville nærlæse forsikringsvilkårene og evt. kontakte en advokat.

Der skal udetrykkeligt stå hvad der ikke bliver dækket og hvad der bliver dækket.

Tryg skriver fx:
    at de ikke dækker motorkøretøjer jf. færdselsloven.

Hvordan det er med reservedele står der ingen steder, så evt. en advokat kan omformulere det til et reservedel og man så kan få erstattet dette. Når man ikke har kasko dækker indbo fx. for lædertøj eller også indbrud.

• #21   12. nov 2011
    Søren V

Prøv at klikke på mit link, så får du også svar på det med reservedele.

• #22   12. nov 2011 Søren V: Din indbo dækker altid DIT udstyr, en læderdragt er beklædning og derfor ikke dækket af forsikring på et motorkøretøj...

/ Bülow...

• #23   12. nov 2011 Fuldstændig ulogisk. Så er din fladskærm, dine højttalere, og din PS3 osv. jo heller ikke dækket. Kender da flere der har både bærbar computer og LCD skærme fastmonteret i deres biler. Det er ulogisk! Jeg mener ikke "sådan er det bare" - Jeg er ikke inde i reglerne. Jeg tænker bare logisk.
    En motor er nødvendigvis ikke en del af et motorkøretøj, hvis du bruger den til din foodprocessor, og din PS3 er nødvendigves ikke en del af hjemme, hvis du bruger den i din bil smiley

• #24   12. nov 2011
    Hehe....
    Du tænker logisk????

Der står at motorkøretøjer og dele hertil ikke er omfattet af indboforsikringen.
    Så er logikken at motorkøretøjer og dele hertil ikke er omfattet af indboforsikringen.

Det bliver da ikke mere logisk.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #25   12. nov 2011 Jeg har en kaffemaskine monteret i min guldwing, er den dækket? smiley

• #26   12. nov 2011 Giver ikke mening at formulere det sådan. "Vi dækker alt undtagen hovedpuder" -Samme princip og det giver ikke mening.

• #27   12. nov 2011
    Nej, det giver ikke mening.
    Derfor er der heller ingen forsikringsselskaber der skriver sådan.

• #28   12. nov 2011 Steffen: Hvor skriver jeg det?

• #29   12. nov 2011 Jeg synes ikke at man kan lave regler uden begrundelse. Der må ligge noget til bunds for den her regel jo. Hvad er det, spørger jeg så?

• #30   12. nov 2011 Sorry Boss, men jeg synes du lyder som en kværulant som enten ikke kan, eller ikke vil forstå forsikringsvilkårene.

Dit sidste indlæg viser, at du formentlig overhovedet ikke har læst hvad der ser skrevet i tråden.

• #31   12. nov 2011 I (jeg kan ikke sige alle) langt de fleste bil forsikringer, er der altid defineret hvilke typer, og i hvilket omfang, fastmonteret ekstraudstyr er dækket af kaskoforsikringen.
    Det KUNNE f.eks. være fælge, DVD afspillere, fladskærme, PS3, osv.
    Ofte er der sat et max beløb på, og et max antal CD´ere og lign.
    Man kan imidlertid forsikre stort set alt, så skal noget dækkes der ud over, skal der tegnes særskilt forsikring på dette.

En MC uden afgift, og dermed også nummerplade, kan man ikke ansvar/kaskoforsikre i normal forstand.
    Det er muligt man kan få en slags "samler-forsikring", men så tror jeg det er en særlig forsikring på den >>bygning<< man har sin samling opbevaret i - og sikkert en forsikring der stiller særlige krav til adgangsforhold, som f.eks. vinduer og døre, tyverisikring og evt. alarm.

Mange tror også, at hvis de kører deres MC til vinteropbevaring hos et værksted, at det så er værkstedets forsikring der skal dække tabet, hvis det hele brænder ned til grunden, eller MC´en bliver stjålet...
    Det er bare sådan, at ingen værksteder har råd til at tegne en sådan forsikring, og at den i øvrigt aldrig vil kunne dække den enkelte lige så godt, som deres egen kasko... og så er det da forresten også således, at den forsikring der dækker bedst (hvis 2 skulle overlappe) er den der træder ind i uheldstilfældet.

Så hvis du har sat din ged til opbevaring, og kun har ansvar på den, eller hvis der ingen nummerplade er på den, så tjek lige en ekstra gang med dem der holder den for dig - OM de har en forsikring der dækker.......
    HVIS de har, er jeg sikker på, at du betaler en relativ høj husleje pr. måned for vinterhiet smiley

Bbrste. : Sur røv, men Du kommer selv til at betale.. smiley

• #32   12. nov 2011 Kim: Det er godt opfanget. Jeg vil ikke forstå forsikringsvilkårene, fordi det ikke er muligt for mig pt. Det kan man jo, logisk nok ikke, når man ikke kan se logikken - Det må være logisk smiley
    Alle kan, som du nok gør, klappe hælene sammen, og sige javel, uden at tænker videre over det. Det er ikke der jeg vil hen. Jeg diskutere kun logikken i det. Der er bare gået lidt sport i den, det er vel ikke ulovligt?

Jeg spørger til, hvorfor reglen er der, og så skriver du at jeg formentlig ikke har læst tråden. - ? Den må du gerne omformulere smiley
    Alt det du lige skrev er, for mig, lidt ved siden af. Så endten har jeg fejlformuleret noget, eller også har du ikke forstået, hvad jeg har skrevet.
    Hvis du mener at der i tråden står, hvorfor reglen er der, så har du ret.

Hvis forsikringsselskabet derimode havde skrevet noget i retningen af "Biler med registreringsafgift, hører under anden forsikringstype, og dermed, erstatter indbo ikke disse køretøjer, da der skal tegnes seperate forsikringer."
    De kan jo ikke bestemme, hvilke dele der er til hvad. Hvis du har fabrikeret noget selv, der er til en motorcykel der ikke engang er typegodkendt som et køretøj, men ligner, erstatter de så stadig ikke? Hvis man ikke klart kan se, hvor grænsen går, tolker jeg reglerne for ulogiske, og irrationelle.
    En motorcykel er nogle dele der er samlet, som så er blevet til en motorcykel. Ganske ligesom et fladskærms TV. Det er ting/objekter/dimser der er skruet sammen på en bestemt måde. Det skal de logisk set, for mig, erstatte, medmindre nogen selvfølgelig kan komme med en åbenbarende forklaring på, hvorfor ikke smiley

Et køretøj uden afgift er for mig en dims, lige som alt andet. Om det har hjul eller ej er underordnet.

• #33   12. nov 2011 Allan: Okay, det giver da lidt klarhed. Jeg kan godt forstå, at forsikringsselskaberne vil sige "Det forsikre vi ikke" hvis du har opgivet noget der er for dyrt, eller for let at stjæle, i forhold til de beregninger de nu har taget. Men hvis det er noget der står i dit hus, vil jeg da mene at en "INDbo" skal dække, hvis det er dig der er ejeren, og dimsen ikke hører under andre forsikringstyper.

• #34   12. nov 2011 "Et køretøj uden afgift er for mig en dims, lige som alt andet. Om det har hjul eller ej er underordnet."

Altså: en genstand bliver til en anden genstand, når der betales afgift af den?

• #35   12. nov 2011 Steffen: Ja, for så kan man få ansvars, og dermed kasko på, som så dækker tyveri.

• #36   12. nov 2011
    Jeg giver op.

• #37   12. nov 2011 Steffen ellers godt forsøgt, men det fiser lige igennem smiley

• #38   12. nov 2011 Boss: kan din logiske sans fortælle os, hvad du tror der ville ske, hvis en uindregistreret mc kan forsikres gennem indboforsikringen. Et lille hint, der er et godt bud på det længere oppe i tråden

• #39   13. nov 2011 Så ville præmien nok stige en del smiley

Kommentér på:
Forsikringen dække ikke i garagen? hvofor?

Annonce