{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.915 visninger | Oprettet:

Hurtigt salg... {{forumTopicSubject}}

Jeg skal af med min motorcykel, da den skal erstattes med noget man forsvarligt kan spænde en baby fast i/på.

Jeg orker ikke rigtigt at skulle oprette annoncer, vente en måned, indse prisen er for høj, sænke prisen, snakke med 20 potentielle købere, give prøveture, bekymre mig om de kommer tilbage osv. Er der derfor nogen ,der har erfaring med opkøbere af brugte motorcykler, der giver en rimelig pris. Jeg er selvfølgelig klar over, at jeg ikke får maksimal pris på den måde, men nu er det jo heller ikke guld jeg sidder på, og 5000,- mere eller mindre i salgspris betyder ikke det store.

Nå ja, og bud på, hvad min cykel er værd? Den har kørt ca. 20000 km.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hurtigt salg...
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #1   9. nov 2011 Steens MC bytter biler til MC'er.

Han har en annonce her på siden - oppe i toppen.

• #2   9. nov 2011 Nu er jeg ikke den bedste til priser. Men min storerbror gav 53000 for en Bandit fra 2007, kørt 8000 km! Der var yashamuri udstødning på, og 2 stk giwi tasker med til.
    Så din pris er vel på 50-60?

• #3   9. nov 2011 Hold jer for steens mc, han er kun ude på at få så meget gevinst som mulig.

• Sajmon ™

#4   9. nov 2011 Steens MC er en forretning - så i min verden er det logisk at han vil tjene så meget som muligt...?

Jeg har handlet MC der, og har 2 kammerater som er ovenud tilfredse med begge bilhandler de gjorde hos ham, så jeg ser ingen problemer i det...

• #5   9. nov 2011 Jesper C
    hæ hæ..
    kender ikke nogle forhandler-eller sælger der ikke er ude på det...

mvh

• #6   9. nov 2011 købte mc hos ham en gang det kostede mig 20000 i rep. den første måned han er glat som en ål

• Sajmon ™

#7   9. nov 2011 michael S - Ja og det eneste vi kender til den historie, er lige nu DIN version. Er det fair?

• Sajmon ™

#8   9. nov 2011 Anyways - det var bare et forslag.

Jeg kender ikke umiddelbart til nogen som opkøber MC'er...

• #9   9. nov 2011 differencen ved en der køber for at sælge videre , og en der køber for at købe er mere end 5000 kr , han kan jo heller ikke sælge før til foråret , og skal forsikre og opmagasinere, forrente investeringen, ha en gevinst osv ,

• #11   9. nov 2011 Hvis 5000 fra eller til ikke gør så meget, så har du jo mulighed for at sætte den som den billigste i markedet, og så behøver der ikke gå en måned og med 2o potentielle købere.

Min første var solgt efter tre henvendelser og på en uge. Den anden var der ikke meget salg i på nettet - men krævede også en pris svarende til de andres, men igen blev den solgt efter omtrent en uge da den stod hos en forhandler. Da køber ville byde lidt under hvad den stod til, henviste forhandler videre til mig og så blev den solgt direkte af mig og uden at forhandler skulle have noget i kommission.

• #12   9. nov 2011 Sajmon > Ja alle vil tjene penge, men steens mc er ikke til at handle med! Der er ikke en jyde gemt i ham smiley
    Hørte engang om en der kørte helt fra København med en campingvogn for at bytte campingvognen til en mc! De aftale en pris han skulle give ekstra, før han forlod københavn.
    Da han kom over til steens mc var prisen lige pludselig +10.000 kr!

• #13   9. nov 2011 der er også brd jensen i horsens... de har heller ikke det bedste ry...

men hvilken brugt forhandler har det.. de vil jo gerne leve af det !!

så hvis "type" cykel står til 55000 i udsalg.. byder ingen mere end 40000

thats life

• #14   9. nov 2011 sajmon måske ikke men jeg handler der ikke igen

• #15   9. nov 2011 Tak for al input, det er meget brugbart. Jeg må lige gå i tænkeboks mht. hvad jeg gør.

• #17   9. nov 2011 Har handlet med steens mc 1 gang og det var første og sidste gang.Det kostede mig 20000.- og er efter hånden mange år siden.
    Kender flere der har handlet med ham.Og det gør de ikke mere.Hans kunder.
    Der kommer kun få faste kunder fra området af. Ellers er det kunder har opland

• #18   9. nov 2011 Spørg den mc-shop du plejer at handle med. Om de eventuelt vil tage din mc i kommissionssalg. Selvfølge vil de have lidt for det, men du slipper for papirarbejdet. Plus den står dertil rette lokaler.

• #19   9. nov 2011 Der er mange der har dårlige erfaringer med Steens MC. Her er endnu en
    http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=43710
    Hans ry har været kendt i Kbh i mange år. De lokale køber ikke MC der.

Hvis du vil sælge din Bandit til en forhandler, skal du ikke forvente at få mere end 25-30.000 for den. Så er det bedre du sætter den for 40-45.000,-

• #20   10. nov 2011 Jeg vil ikke forsvare nogen, men det med at man køber en dårlig mc som der skal reppes på 20.000kr for..

ja gu er det ærgerligt, men i glemmer måske hvem der har ejet disse motorcykler, det har "vi" forhandleren tager ikke imod en mc og mishandler den for derefter at sælge den.. det er jeres motorcykler der bliver solgt.. Som med alt andet i verden skal man holde øjnene åbne..!

• #21   10. nov 2011 mirza.......
    hvordan vil du opdage en brækket krumtap på en 4 år gammel mc med under 20000 km på tælleren ?????
    den stopper bare uden forvarsel eller mislyde.

• #22   10. nov 2011 michael.. NETOP, det ikke noget man bare lige kan opdage, og det gælder også forhandleren..

han har måske fået den mc i bytte 2 dage inden, de fleste forhandlere prøvekører ikke engang køretøjerne... så hvad er din pointe ? At man kan være uheldig, eller at forhandleren har åbnet motoren, ødelagt krumtappen og samlet motoren igen ? smiley

• #23   10. nov 2011 nej men i min virksomhed er der garanti selv om tingene er brugt eller folk kan komme tilbage med det hvis det har fejl eller mangler .
    steen trak bare på skulderen og så var det det... tror også du havde brokket dig men ok vi ser forskeligt på tingene ..

• #24   10. nov 2011 Jeg starter med at skrive at jeg ikke vil forsvare nogen.. jeg konstaterer bare at de motorcykler vi køber det er ikke nogen forhandlerne har kørt på og mishandlet, det er os..

Når det er sagt, så er jeg da ked af det på dine vegne..! Men var der ikke 6 måneders garanti idet at den var købt hos forhandleren ??

• #25   10. nov 2011 ikke i tarp desværre

• #26   10. nov 2011 i trap?

• #27   10. nov 2011 tarp by lige uden for esbjerg

• #28   10. nov 2011 jamen havde i aftalt/skrevet at der er 6 måneders garanti i købskontrakten, hvis ikke så dækker forhandleren naturligvis ikke..

• #29   10. nov 2011 selvfølge dækker forhandlerens garanti ,selv om det ikke er skrevet, medmindre manden snyder . kender ikke manden ,forhandleren, handlen etc men en forhandler kan ikke stille en forbruger dårligere end købeloven siger.

• #30   10. nov 2011 det er en gammel sag og den var egentligt glemt ind til jeg så denne tråd.
    jeg siger bare jeg handler ikke der igen...

• #31   10. nov 2011 reklamation = 2 år og de første 6 mnd er det forhandleren der har bevis byrden dermed nærmest at sammenligne med garanti.

• #32   10. nov 2011 michael, der er jo reklemationsret og garanti..

reklemationsret gælder i 2 år og ER gældende uanset om man har en aftale eller ej..

men garantien skal man selv sørge for at aftale/underskrive..

hvor en defekt krumtap indgår ved jeg ikke, jeg har aldrig handlet et køretøj hos en forhandler, og kommer heller aldrig til det (forhåbentlig)

• #33   10. nov 2011 Steens MC vil nok byde dig max 30.000kr i en byttehandel for din MC.

Min vurdering kommer fra at jeg tog derud for 2 år siden med min hvide Z1000 der havde den kørt 19.000km jeg ville høre om han ville bytte den for en Passat han havde stående til 75.000kr. Han ville give mig 50.000kr i byt for min Z1000 og så skulle jeg bare smide 25.000kr oveni for passat'en hvilket han da syntes var yderst fair. En af hans argumenter for den lave pris var at man ikke kan sælge en hvid MC.

Jeg gik uden at prøve at forhandle med ham, og har aldrig tænkt mig at prøve på det. Jeg satte cyklen til salg for 80.000kr og den var væk 2 uger efter.

• #34   10. nov 2011 Altså forhandlere vil tjene penge , eller eksisterer de ikke vel ?
    hvilke argumenter de bruger rundt om er bedøvende !

• #35   10. nov 2011 urbanviking.dk S

No shit sherlock.... nu føler jeg mig helt dum, havde slet ikke regnet den ud.

Ja forhandlere vil tjene penge.. Men nogle forhandlere er faktisk forholdsvis reele at handle med, mens andre vil sige hvad som helst og udnytte en hvilken som helst situation til at gøre den størst mulige profit.
    Den førstnævnte type forhandlere ønsker et godt ry, og kunder som kommer igen. Dette vil altid være denne type forhandler jeg vil gå til som forbruger, og jeg vil altid råde andre til det samme - derfor skrev jeg mit indlæg (så kan den vist ikke skæres mere ud i pap)

Og jo mange af disse forhandlere fylder dig heller ikke med pis og papir, or vanvittige argumenter.. hvilket jeg også personligt sætter stor pris på.

• #36   10. nov 2011 Folk kan da sige nej tak til tilbudet som forhandleren giver , derfor behøver man vel ikke mene forhandleren er et dumme svin vel ?

han kunne selvfølgelig også svare 100%ærligt at han ikke gider eje din mc og ikke har en køber til den !

• #37   10. nov 2011 Thomas , skød sgu ikke efter dig , at din vinterdepression sætter tidligt ind og du allerede er gået tør for tamponer er sgu ikke min skyld .

• #38   10. nov 2011 Det har man da hørt og set.
    Ikke altid km. passer.Folk sælger deres mc,får ikke en skid for dem for de har kørt for meget.Men pludselig har de kørt mindre når de står i hans butik.

• #39   10. nov 2011 En forhandler skal yde garanti uanset hvad de skriver i på fakturaen. Selv hvis køber aktivt underskriver et dokument om at han/hun afstår fra garantien, så er der garanti alligevel.
    Forhandlere er generelt dyrere end private. Det er de bla for at kunne lægge penge til side til garanti sager.

• #40   10. nov 2011 urbanviking.dk S

Søde ven.... hvor i mit indlæg kalder jeg ham et dumt svin?

Skal vi to ikke bare blive enige om at du ikke kan se min pointe, eller i det hele taget bare er uenig.. og så lade den lægge der inden vi falder til 3. klasse niveau og begynder at blive personlige........

• #41   10. nov 2011 som tidligere skrevet så var den ikke møntet på dig og hvis du føler dig personligt jagtet i mit indlæg ?
    Vi er sikkert enige et pænt stykke vej og skyder ikke på dig før du skød på mig vel ?!

• #42   10. nov 2011 bare lige et forslag,rigtig mange bilforhandlere,både køber og tager mcèr i bytte ved køb af bil så skal du smide penge ud af vínduet,vil jeg ´mene det er bedst at gøre det et sted så kan du jo vinde lidt på "nye dæk/bremser og måske et eller to gratis serviceeftersyn i prisen" og ikke mindst af alt nået bedere mulighed for at forhandle om pris begge veje,da alle forhandlere kan fifle lidt i momsen og klargørings priser ;.) bare lige et hint
    held og løkke med både salg og køb hygge

Kommentér på:
Hurtigt salg...

Annonce