Online Tilmeldt:
7. mar 2004 Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
Salg af fodhvilersæt. {{forumTopicSubject}}
Jeg havde et Yoshimura fodhvilersæt til salg for ikke så lang tid siden. Jeg havde lidt problemer med at finde ud af hvilken MC de passede til, men jeg får lige hurtigt målt efter på en ZX10R jeg har stående på værkstedet, og det ser umiddelbart ud som om det passer sammen.
De var annonceret til 1500 kroner + porto.
Efter et stykke tid uden videre interesse, får jeg så en privat besked hvor jeg bliver bedt om at ringe til en gut som gerne vil købe dem.
Ham snakker jeg så med og gør, FLERE gange under samtalen, opmærksom på at jeg ikke er 100% sikker på de passer udover hullerne i stellet, men at jeg meget gerne vil køre ud og prøvemontere dem for at være sikker.
Det mener han ikke jeg behøver, og vi bliver så enige om en pris på 1200 inklusive porto. Det er ca 1200 under prisen som de koster fra nye, og 375 under min annoncerede pris.
Jeg er sjællænder og sætter oftest tingene lidt højt så der er plads til at forhandle - han var fra jylland så han vil jo krejle om prisen uanset hvad, så det passer jo fint sammen. :o)
Her til aften får jeg så en besked hvor han påpeger at de godt nok passer i hullerne i stellet, men ikke passer andre steder - hverken på bremsemaster eller pinden til gearskiftearmen.
Jeg har ingen interesse i fodhvilersættet, for jeg ejer ikke og kommer aldrig til at eje en ZX10R, eller hvilken som helst anden MC de nu passer på.
Jeg fik selv sættet med i en byttehandel på en anden MC, så jeg har altså heller ikke tabt penge på at sælge dem - tværtimod.
Jeg synes selv jeg har været 100% ærlig omkring varen - og de billeder som var sat i annoncen, viste et sæt ubrugte fodhvilere og pinden til gearskiftet, som var det han fik med. What you see is what you get...
Så er det jeg spørger: Hvad synes i jeg bør gøre som sælger nu?
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
sep 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 1.126
Det er sgu god service.
Han må jo sælge det videre, når det ikke passer.
Gjorde det selv med en hugger, som ikke passede til min MC alligevel.
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.984
Ej'.. Du havde jo advaret manden.. Så tager du grejet retur, er du jo bare en flink fyr.. (OVER FOR HAM) hvis du forstår en "lille en".. c",)
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.938
feb 2007
Følger: 102 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 590
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
Det mener han ikke jeg behøver............
tja så er alt vist sagt.... lad ham sælge det sæt vidre selv....
mener jeg
: )
mvh
ps...ps..
forlanger køber at du skal tage dem retur... eller har han bare påpeget de ikke passer... hvad der jo ikke i sig selv er noget forkert i... men jo heller ikke nødvendigvis er et udtryk for du skal tage dem tilbage
aug 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 9
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
Jeg har ingen personlig interesse i hverken at være en idiot eller en super flink fyr da det ikke er en person jeg kender - og som sagt synes jeg ikke rigtigt jeg kunne have gjort mere for det...
Det er bare nemmere at snakke med folk hvis man bliver bekræftet i sin mening - f.eks i en tråd som den her.
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 226 Svar: 3.253
do vidste jeg godt hvilken mc det var til, men det sad ikke perfekt, og kvaliteten var ikke i top... prisen var da også der efter..
dette gjorde jeg naturligvis opmærksom på inden handlen...
da han modtor det var han meget lidt tilfreds, og ville ha pengene tilbage...
en del kedlige beskeder/mails senere har han stadig fodhvilersættet..
så du kan godt forvente problemer på den konto, men på et tidspunkt bliver han vel træt af at brokke sig..
maj 2006
Du havde jo tilbudt at prøvemontere dem.. Og så er den jo ikke længre..
Synd for ham.. Men så lærte han jo også lidt denne gang.. I stedet for at "springe ud i det". Uden at være sikker i sin sag.. Han kunne jo INDEN købet, ha' spurgt dig, om du ville ta dem retur i så fald de ikke passede....
Så læn du dig godt tilbage... Og nyd du kom af med dem.. Nu er det hans tur.. c",)
feb 2007
hmmmm måske du kan købe dem..........billigt ... lol lol
patter
maj 2006
Ej'.. De passer umiddelbart til en "SkramelZaki".. Det dur jo ikk..
Patter... Først i morgen du... c",)
feb 2007
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 800
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 104 Svar: 842
Klager han bare sin nød og fortæller om sin dårlige handel - gør intet andet end at beklage det ikke passer.
Fisker han efter noget med retur (evt. i surt toneleje) kunne der måske findes en løsning der hedder noget i stil med du får fodhvilerne tilbage og sender 1000penge retur til ham. Så har du lidt mere at slå af næste gang og for ulejligheden, samt han har ikke mistet helt så meget.
Bortset fra det må det siges som god service der allerede er blevet tilbudt med mange oplysninger der er ralevante for handlen og med tilbud om prøve montering. -thumps up-
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
Pinden til geararmen kan forlænges / forkortes.
Bremsemasteren kan skiftes til en anden der passer på.
Jeg ville nemt kunne løse et eventuelt problem selv, men jeg har jo ikke en MC og et fodhvilersæt hvor det er nødvendigt.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Sig til ham at du vil lade handlen gå tilbage - men ikke har netbank eller posthus. (eller disse koster 1000 kr i administration, timeløn og kørsel)
Han kan aflevere på din adresse og få udleveret pengene.
Jeg leverede engang en hondapapkasseMC i en bytte handel og tog hans kinesermc med....
En syntes jeg fair handel ... efter en uge begyndte han at brokke sig over at en dims i papkassen var defekt og han blev ved og ved...
Hallo det var et papkasseprojekt? Hvor fanden skulle jeg vide fra at en ud 1000 stumper var defekt?
Nå men det er i orden du aflevere bare mc på min adresse, så lader vi handlen gå tilbage, det er din tur til at køre......... så blev der pludselig radiotavshed. Han gad åbenbart ikke køre 2x200 km alligevel for en dims til max et par tusser.
Salg af fodhvilersæt.