{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.811 visninger | Oprettet:

1.st motorcykel, hvilken (igen igen) {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
som sikkert 1 mia andre, har jeg også lidt svært ved at finde udaf hvad jeg skal erhverve mig af motorcykel.

Jeg vil kun have en Honda (Duc, mv osv ku godt gå, men over budgettet)

har kigget på flg.:
- VFR400
- CBR 205 R
- CBR 400 RR
- CBR 600 RR (05)

Jeg ved ikke helt så meget om motorcykler, men har da teknisk forståelse og har rodet rigtig meget i scooter, samt kørt en masse banekørsel på scooter (den seriøse del)

Jeg er klart mest til 600 RR'eren, den er ufattelig lækker, men er den til at forsikre? og hvad koster den at holde kørende?

VFR'eren er et billigere alternativ, kender ikke rigtig noget til den, men syntes egentlig meget godt om designet (især hvis den bliver ombygget)

har lige idag været ude og prøve en CBR 250 R, den køre faktisk overraskende godt, utrolig letkørt cykel, men den lyder som en knallert og for satan den er sløv... men flot m. ABS bremsere osv.

Pris ca. omkring 80.000 Max - Jeg har ALT udstyr.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1.st motorcykel, hvilken (igen igen)
  • #1   10. sep 2011 prøv lige at ringe til din forsikring først... er ret sikker på at de ændre dit syn på behovet for en R maskine.. smiley

    men ellers var jeg sq sprunget på en 600 rr.. smiley


  • #2   10. sep 2011 vil også sige 600rr, på baggrund af hvad du skriver....men du får nok ikke kasko forsikring på sådan en, med mindre du er parat til at betale en formue. så spørgsmålet er om du kan leve kun med ansvar?

  • #3   10. sep 2011 Kan se du kun er 20, er det en som skal drosles? Har du husket at tjekke forsikring? De ser som regel rødt når der er R i modelbetegnelse i forbindelse med unge mennesker.

    Når det så er sagt, så tog jeg af de nævnte også den 600rr. Men hvorfor nævner du kun VFR400? Den findes i en del andre motorstørrelser og er en ualmindelig slidstærk og solid cykel?

    Må det kun være en Honda?


  • #4   10. sep 2011 Hop du på 400cc´er til at starte med. Den kan sagtens følge med i svingene og det er kun når det går ligeud og stærkt den halter lidt efter. Den er bestemt sjovere end f.eks cbr 250´eren hvis du kan lide "racer" modellerne. En 250´er er ganske fornuftig og brugbar til hverdagsbrug og bykørsel, hvor 400cc´eren er bedre i svingene på de små landeveje.

    Mht 600rr´en, så gør som de andre foreslår og tjek forsikringen. Det kan nemt være afgørende for dit valg.


  • #5   10. sep 2011 600'eren self, men du får ikke kasko på den for under 25.000kr, kan du nøjes med ansvar så er det 2800kr ved GF.
    Så var det mig havde jeg nok valgt en lidt ældre cykel end en 05'er, også bare kørt ansvar.
    Også ikke parker den i københanvs ghetto'er, ellers skal du snart laven ny tråd, om hjælp til at finde den.


  • #6   10. sep 2011 jeg bliver 21 til Juni, så ved ikke helt med droslingen.

    Jeg vil adspørge forsikringen Mandag, hvis det var en droslet cykel skulle jeg give 2100 mener jeg for ansvar.


  • #7   10. sep 2011 byd fx. 60.000 på den her.. det er ik alverden at køre uden kasko med. efter 2 år har du allerede sparet mere end halvdenen af dens værdi ved kun ansvar, og så bare få en ordentlig tyverisikring.

    http://www.dba.dk/honda-cbr-600-rr-599-ccm/id-77239876/


  • #8   10. sep 2011 Hmmm - Gad vide hvor mange af dem, der anbefaler en RR5, der reelt har ejet en eller bare prøvet den på en lidt længere tur. Personligt synes jeg ikke, at det er en cykel, man bør købe som den 1. cykel, dertil er den alt for fokuseret med ret smalt brugsområde, kan godt blive lidt belastende at skulle leve med i dagligdagen med mindre man udelukkende er en "poser". Har du overvejet f.eks en CBR600F (PC35) istedet, den har ganske vist ikke lige så "aggressivt" design som en RR, men som gadecykel betragtet mere brugbar for langt de fleste begyndere, og stadig med næsten samme acc. og fartpotentiale som en RR.

  • #9   10. sep 2011 Michael jeg køre alligevel i fuld læderdragt, støvler, handsker osv = http://www.scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=77280


  • #10   10. sep 2011 Og? Det har intet at gøre med, hvad du kører i...

  • #11   10. sep 2011 korrekt korrekt, men det kan ret hurtigt komme til at se forkert ud på en mere afslappet cykel, dog ikke fordi jeg syntes F modellen er det, syntes faktisk den er ret fed, men stadig ikke som RR'eren, jeg tror godt jeg ville kunne overleve det smiley

  • #12   10. sep 2011 Well, det synes jeg så absolut ikke, man skal bruge som argument, jeg har både fuld læder kampuniform og fuld tekstiluniform, og begge bliver brugt på såvel mine RR'ere som mine F'ere, det er ikke cyklen, der afgør det, men mere vejret og typen af kørsel ;-).

  • #14   10. sep 2011 Enig med Jonas, såvel VFR400R (NC30) som CBR400RR (NC29) er rigtig rigtig underholdende cykler, specielt til svingkørsel, men fysisk ret små, så ikke for alle, er man alligevel derhenne, at man overvejer en 400'er, så tjek ikonet NC35 (RVF400R) ud....

  • #15   10. sep 2011 Vfr/rvf 400 er klassens bedste maskiner. Eneste ulempe er bare, at motoren er svær at skrue på. Cbr400 nc29 er tæt på de to andre, men er en del lettere at skrue på.
    Selvom enkelte har haft en 600rr som deres første maskine, uden det er gået galt, betyder det ikke den er velegnet som begyndermaskine. Du lærer en hel del mere køreteknik på en 400 racer.


  • #16   10. sep 2011 Hvis man køber billigt nok til at man tør/kan nøjes meed ansvar, så er det ligemeget om det er 125 eller 600ccm.. GF har rigtig gode priser uanset alder..!

    Jeg ville dog helt sikkert anbefale en 400ccm.. evt en 400RR som min, men VFR/RVF er bare en tand federe dog mere kompromisløse..!

    Du kommer til at køre hurtigere på disse maskiner end på en 600ccm, og jeg synes ærligt talt også at de er sjovere..


  • #17   10. sep 2011 Jeg tager det til efterretning, men det er jo bare ikke rigtig til at prøve de her cykler, tvivler særlig mange private er villige til at bare lade en "nybegynder" teste deres cykel - self i henblik på salg.

  • #18   10. sep 2011 Jamen du tager jo også ud og prøver i henblik på køb..

    5-10.000kr i depositum så ville jeg være ligeglad med at låne min ud til en nybegynder..


  • #19   10. sep 2011 Ellers må vi jo lige finde udaf noget til et HKD træf - jeg er "Geller" der indefra smiley

  • #20   10. sep 2011 Den der RVF er rimelig sprød - dog ved jeg ikke helt med bagenden...

  • #21   10. sep 2011 Nårh for satan, er det dig smiley Synes nok da du, også inde på klubben, skrev at du havde kørt en 250R..

    Jamen du giver bare lyd, ellers kommer du bare til Randers en dag.. jeg kører ikke på den mere, den skal bare stå og samle støv indtil jeg får tid til at køre på bane igen om et par år.. Har lige købt en anden mc idag jo...


  • #22   10. sep 2011 Ingen af de ovenstående, kig til venstre.
    <--
    Merkantile interesser i dette indlæg kan forekomme :-G(næk)


Kommentér på:
1.st motorcykel, hvilken (igen igen)

Annonce