{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.200 visninger | Oprettet:

banekørsel? regler for nybegynder {{forumTopicSubject}}

Hej motorcykelGalleri
jeg er 18 år og har gået her det sidste lange stykke tid og spekuleret omkring hvor vidt jeg må købe en banemotorcykel og tage ud til en track day og kører på min maskine?

jeg har ikke mc kort endnu men dog har jeg afaring med at køre med motoriseret 2-huls køretøjer på bane i nogle år?

både ris og ros modtages gerne

Mvh. Henrik P.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  banekørsel? regler for nybegynder
  • #1   23. aug 2011 Jep du må køre på bane fra du er 16, så bare kom afsted he he,
    Men lige en advarsel.................. det er stærkt vanedannende...


  • #2   23. aug 2011 rigtig lækkert at høre smiley hvad med licens? hvordan er det med det?


  • #3   23. aug 2011 og ccm/hk? nogle begrænsninger?


  • #4   23. aug 2011 Du behøver hverken licens eller kørekort..
    og ingen begrænsninger på hverken HK eller CCM.. kun støj er begrænset smiley


  • #5   23. aug 2011 hvad er den begrænsning?
    hvor mange db må de ligge på?

    og har i nogle gode starter cykler? for at vænne sig til de så mange flere hestekræfter?


  • #6   23. aug 2011 En 400ccm racer er et godt bud på en start mc. Honda rvf400 er den bedste i flokken, men vfr400 nc30 er tæt på ligeså god.

  • #7   23. aug 2011 Og skulle du ikke være farvet, kan du også finde Suzuki, Kawasaki og Yamaha'er på 400 cc.
    Den der er lettest at finde er formentlig en Suzuki GSX-R 400.
    Et andet alternativ kunne også være 2-taktere. Aprilia RS 250, Suzuki RGV 250, Kawasaki KR 250 og Yamaha TZR 250.


  • #8   23. aug 2011 okay mange tak for informationerne smiley


  • #10   23. aug 2011 vejer ca 90 kg muskuløs og har et temperament der skræmmer en russer! men har jo kørt tidligere i mit liv... bare ikke med så mange kubik men overvejede selv 600 til 750ccm da jeg også gerne ville have noget der var træk i og kunne udvikle mig på som du siger


  • #11   23. aug 2011 jeg ville helt sikkert vælge en 600 for den kan du udvikle dig på og den kan også nemt tage magten fra dig hvis du ik ha respekt nok . . jeg køre selv 600 og der er meget mere i den end jeg kan bruge. . . ses der ude

  • #12   23. aug 2011 Bane kørsel går altså ikke så meget ud på ccm, jeg fik ordentlig prygl i svingene af en lille 250cc med cykeldæk da jeg var på bane sidst :P.
    Self kan du starte på en 600ccm, men var det mig så blev det en 400, der er altså rigeligt med power, og trækkraften er ikke så vigtig på bane, da du altid burde ligge højt i omdrejningerne lige godt hvad for en cykel du har.


  • #13   23. aug 2011 okay mange tik for læring man kan kun blive klogere ikke dummere hvad angår dette så jeg takker meget men jeg tror jeg vil prøve at låne min kamerats 400 og prøve den for at se om det er mig eller om jeg vil større men mange tak for de forskellige tips altid godt med nogle mennesker der giver sig tiden til at svare med dybde gående svar som er forstående smiley
    har jo meget teknik i forvejen så derfor ved jeg hvordan jeg skal ligge og det så går højstsandsynligt efter en 600 men det må tiden vise og forresten hvad med forsikring?? er det noget man har på sådanne nogle eller?


  • #14   23. aug 2011 ps: er folk spændt på kampen iaften?


  • #15   23. aug 2011 Kampen?

  • #16   23. aug 2011 En ZX7R er en gammel låge! Jo færre kubik, jo bedre lærer du som regel at tage svingene. Jo flere kubik, jo mere doven kan du være i svinget, for du kan bare hente det tabte på ren motorkraft. Det er dan gale vej! :-s
    Find en 600cc fra ca år 2000 og frem. Så går det ikke helt galt. Dækstørrelserne er ca de samme som der bruges idag, og det er til at få stumper når noget skal skiftes.


  • #17   23. aug 2011 ob mod villa


  • #18   23. aug 2011 ved godt hvordan jeg skal ligge i svingene og indkørsel og udkørsel af sving og har kørt race på højere nivou før bare ikke med så mange kubik

  • #19   23. aug 2011 Er der en aldersgrænse på 16????

    Der var da en ca 13 årig med på Most i foråret på en 125 / 250 ccm

    Jannik...


  • #20   23. aug 2011 Ok, jeg er lidt forviret over det du skriver?
    Jeg har kørt ræs på højere niveu før, dog bare ikke med så mange CCM, samtidig skriver du tidligere, et spørgsmål, om hvornår man må starte??

    er det fordi du har kørt scooter race? så vær klar over, det er noget helt andet, grundet vægt, hk, akselafstand m.m. som påvirker din bane en del. Måske burde idial linien være det samme, men er det nok næppe.

    Evt køb Keith Code's DVD, de er geniale.....


  • #21   24. aug 2011 med 90kg så er du nok lige på grænsen af en 400cc, en cbr600 fra midt/sidst 90erne ville være et godt bud, masser af dem og nemme at få dele til for billige penge -
    skal det være en 400cc så er zxr400 den der er fysisk størst og har kraftigste motor, så skal der bare smides lidt gryn efter god affjedring, zx6 bagdæmper passer i og så lige nye fjedre i forgaffel og du er godt kørende


  • #22   24. aug 2011 nej har kørt noget der hedder dream bike og motard og 125ccm motorcykel


  • #23   24. aug 2011 "nej har kørt noget der hedder dream bike og motard og 125ccm motorcykel"

    Så du har ligeså meget erfaring som 50% af de øvrige unge fyre i Danmark smiley ?

    Jeg har også kørt cross inden jeg begyndte at køre mc, der er meget forskel..

    hva 400ccm kontra 600ccm angår så ville jeg helt klart vælge den udfra hvilke baner jeg har tænkt at køre på.. hvis du skal på små teknisk krævende baner såsom Knutstorp, tjah også Jyllandsringen for den sags skyld så ville jeg tage en 400ccm.. Der er ikke noget mere tilfredsstillende end at køre fra de store 600 og 1000ccm


  • #24   24. aug 2011 Du kunne også evt tage kontakt til sportbikes.dk og snakke om leje af mc. En fuld dag på Padborg koster 2500kr inkl cykel, og du har muligheden for at prøve nogle forskellige cykler af.
    Sportbikes har en del cykler, så vil mene det er en billig måde at komme en dag på bane for.

    (link fjernet)



  • #25   24. aug 2011 Køb en 1000 også bare derud af:0) ses derude

  • #26   24. aug 2011 jeg ville helt sikkert tage en 600 som du selv siger du vejer 90 kg så du er jo ikke en lille yngling og så brug penge på at købe en nyere banecykel hvor der er sprøjt på, de er så billige efterhånden at det ikke kan betale sig at købe noget gammelt lort.

  • #27   24. aug 2011 Hopper på "Vælg en 600 ccm" bølgen

    400 ccm er næsten ikke til at finde dele til og komme af med igen. Der er lidt mere gang i salget af 600'erne

    Startede selv på en 600 ccm sidste år og har lige købt ny 600 ccm... Skal på bane med den nye på lørdag for første gang smiley


  • #28   24. aug 2011 lyder godt kan høre der er flest der hælder til 600 og vil da også gerne kunne komme af med den igen


  • #29   25. aug 2011 bare køb min så ka du os køre lidt på gaden smiley gas, køb en 600ccm det er nok der er rigeligt rundt omkring. men hvor er det nu (internetsider) man kikker på i tysk og england for at kikke efter baneged smiley

  • #30   26. aug 2011 Her er en af de tyske sider http://www.racing4fun.de/

    Kig under "Anzeigen", der kan man finde mc'er


Kommentér på:
banekørsel? regler for nybegynder

Annonce