{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.459 visninger | Oprettet:

hayabusa og zzr 1400 kan ikke følge med {{forumTopicSubject}}

VIP

Skrevet: 05-08-2011 11:11:25 Slet hele emnet

sidder her med mit nye tyske blad hvor man tæster hayabusa og zzr 1400 imod bmw 1000 rr og mv agusta f4 1000, det er en meget seriøs test i vind tundel og højhastigheds baner, alt er gps målinger og her lidt tal

hayabusa 0-280 kmt 16,8 sek top fart 298 kmt
zzx 1400 18,7sek 299kmt
mv agusta 17,3sek 303kmt
bmw 14,8sek 305kmt

og i alle de andre målinger er de tunge bare for langsom i forhold til,
og vis man så smed et par sving ind i testen er de da helt sat af

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hayabusa og zzr 1400 kan ikke følge med
  • #1   5. aug 2011 Og....... ?????

• #2   5. aug 2011 Thiomas -> Ha ha ha smiley

• #3   5. aug 2011 Det kan man vel ikke blive overrasket over?
    Stort set samme ydelse men 40-50 kg vægtforskel.

• #4   5. aug 2011 Ja Bmw'en er nasty, men en GSXR1000K8 kører stærkere på toppen (suzuki må ha været lidt løse med justeringen af 300kmt fartbegrænser)
    Men Bimmeren er uden tvivl hurtigst og uden fartbegrænser sikkert også den hurtigste.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #5   5. aug 2011 ......om det er 298 eller 305km/t.. who cares? Når hastigheden når op over 250km/t er der så mange andre parametre der sætter ind!

• #6   5. aug 2011 Tak for info, hvis jeg skal ha´ sådan en raket en dag kan jeg se det skal være en Bmw..
    Den er trods alt 7 kmt og 2 sek. hurtigere end den langsomste det er da værd at tag med, om ikke andet så ville min unger ihvertfald kunne se logikken..:)

• #7   5. aug 2011 Altså ingen af de nævnte cykler ville kunne følge med mig på en Vespa Ciao hvis turen gik rundt og rundt i min baghave - så konkluderer at en Ciao er den hurtigste af alle, og fra 0-30 på "møj hidsig vis" !!!

• #8   5. aug 2011 Jan -> LOL smiley

• #9   5. aug 2011 Er der nogen mellem acceleration evt i højeste gear med? Altså noget som man bruger i den virklige verden:-) tvivler på at bmw'en kan være med der.

• #10   5. aug 2011 mellem acc
    hayabusa 150-200 kmt 4,2 sek på 203 meter og 200-250
    kmt 5,1 sek på 318 meter

bmw 150-200 kmt 4,2 sek på 203 meter og 200-250 kmt på 4,7 sek

så ja der er den også hurtigst eller lige så hurtig

• #11   5. aug 2011 ¤©º ° Jan ¤©º ° aka Kænguro Stylte'en¤©º °

hahaha.

• #12   5. aug 2011 på 294 meter

• #13   5. aug 2011 min pointe er bare jeg er træt af at høre om de hayabusa ejer der praler af hvor hurtige de er, de kan jo slide et bagdæk op med topfart på 18 min, ja men 18 min med 300 i timen er det ca 100 km fri asfalt, er da noget mærkeligt noget at reklamere med fra suzukis side

• #14   5. aug 2011 Så kan jeg stadig følge med !

Men min er også en gammel gsxr 1000 k4

0-276 km/t 8,9 sek alså næsten dobbelt så hurtigt som en Busa

• #15   5. aug 2011 Ups glemte at skrive at min så også er sænket i kompresion så den kun svarer til ca 850 ccm og ok den er også gearet lidt om , Km/t er ægte

• #16   5. aug 2011 Nu du har informationerne tæt på Allan A, kan du så også nævne tiderne fra 100 til 150 i højgear?
    Bare for nysgerrighedens skyld!

• #17   5. aug 2011 dataerne vis de kan ses

http://www.motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=16708

• #19   5. aug 2011 ja ja men på den lokale grill tror 16årige knægte på ALT !

• #20   5. aug 2011 Buck

Mener du at alt over 130 km/t er for de bumsede eller , hvordan skal dit indlæg forståes ,
    Da en MCes aller fornemste data netop er acc og topfart , så er der da ikke noget at sige til at alle incl medieren går højt op i det

• #21   5. aug 2011 ja-ja-ja....alt det med fart osv. er godt-nok......men Hayabusa'en er bare PÆNEST.....na-na-na-na.......... smiley

• #22   5. aug 2011 problemet med hayabusa er at den har levet højt på dens topfart men bmw slår den og kan også dreje og bremse og meget anden oveni den er jo bare rigtig god på alle pungter, hayabusa god på et pungt og det er den så heller ikke rigtig god til mere,
    problemet er at mange hayabusa ejere lever så højt på den har været den hurtigste og var den enest grund til mange har købt cyklen, for at have den hurtigste, og jeg kan bare ikke kan klare at høre på hvor farlig hurtig den cykel er, for ja en 600 er sku nok hurtigere på den rette stregning ,men som sagt har bmw eller mange andre sports maskiner har bare hele pakken med mindre man køber skidtet som turing

• #24   5. aug 2011 Buck

Det var nok lige dine bumsede smiley kommentare , der satte folk i bås , der lige blev svaret på

Selv kører jeg gade mc uden kåbe for at vide ,Nu går det alså stærkt nok !

En Busa er alså blevet en legende over hele verdn og har sat fint på tronen i 10 år , det er der vist ikke andre der har i MC historien

Og jeg mener selv at det er en ØJEBÆ ,men jeg ejer stadig 2 stk selv , og det er kun pga af udbudet af tunnings dele til den

• #25   5. aug 2011 i min verden er en test ok....
    men maskinerne der sammenlignes er efter mit synspunkt 2 ræsere, BMW og MV, og 2 Sports-tourer, Suki og Kawa.
    Vil hellere køre til langtbortistan på de 2 sidste, og dermed kan en Hayabusa jo mindst bruges til 2 ting, køre langt og hurtigt....og hvis man har prøvet at køre på én kan den altså også dreje...
    men en test er da fair nok alligevel, vil personligt gerne ha' en af hver smiley

• #27   5. aug 2011 Henrik
    Nu har vi jo ikke læst aktiklen , men kunne nemt forstille mig netop de ting bliver nævnt mange gange ,

Prøv lige at sætte dig bag på BMWen sådan ca 1000 km gemmen Tyskerland , og se hvilken der er hurtigst ,hehe

• #28   5. aug 2011 Designet er jo en væsenlig grund til at den kunne opnå den hastighed i 99 , og nu er det jo næsten blevet Kult så de nye er blevet endnu mere grimme , men 3 00 ægte km/t på 164 hk , så måtte man alså nøjes med det design eller mangel på det samme

• #30   5. aug 2011 Per E
    Det kunne være sjovt så længe man kunne holde ud....måske smiley

øhh...endnu mere grimme....hva' fanden mener du ??? smiley

• #31   5. aug 2011 Den bagskærm ligner sku da et eller andet ,der er tyvstjålet fra en Vespa 150 ccm i 1956
    En af mine kan ses her under opbygning + 320 hk

(link fjernet)

• #32   5. aug 2011 øvv...er ikke på fjæsbog...

• #33   5. aug 2011 Du får en film istedet af Sønnike på hans Haya big bore og min 1000 T http://dotcomprik.dk/Thisted%203%20afd-1.wmv
    Og den tager lige lidt tid at hente

• #34   5. aug 2011 MV Agusta'en er - i mine øjne - den pæneste af dem. Pæn nok til at jeg ville kunne nøjes med kun at kunne køre 303 km/t til pølsevognen!

• #35   5. aug 2011 Per E
    ser sku hyggeligt ud...og man har endda tid til lige at kigge tilbage over skulderen......

• #36   5. aug 2011 Ja det er sønnike , der er bange for at komme unde index 9,5 , så han holder lige øje med modstanderen smiley
    Han ligger nr 2 i Dm lige nu med 1 afd tilbage i Super Gas Bike

Ligger selv nr 1 i DM i Super Competion Bike

så der skulle gerne 2 pokaler på hylden i år og gerne af ædelmetal

• #37   5. aug 2011 Så kan de lærer det endnu engang de busa folk.. Det er utrolig hvor mange test der skal til for at bevise at BMW er den nye KING OF SPEED...
    Tjek selv filmen: http://www.youtube.com/watch?v=85A7ZRcSmEI

• #39   5. aug 2011 du tror da ikke selv på at de lader nogen vinde frem for andre forde der er penge i det, nej den tror jeg sku ikke på,

• #40   5. aug 2011 Så må BMW godt have været ude med den store penge pung når der er så mange test der viser at bmw´en er hurtigst..

Hvorfor ikke bare se i øjnene at der er kommet en ny king of speed..

• #42   5. aug 2011 Per E
    held og lykke til begge...eller go vind eller hvad man siger på mc-sprog smiley

• #45   6. aug 2011 BMW'en er nu grimmere end den gamle busa:-) de forlygter ligner noget der er løgn hehe

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#46   6. aug 2011 allan A: Ét er teori... noget andet er praksis!

Hvorfor sætter du BMW'en op imod Hayabusa? Er det fordi motorpressen forsøger at smide dem i samme klasse? At de begår den fejl behøver jo ikke betyde at DU gør samme... altså fejl! BMW'en og Hayabusa'en er to forskellige cykler - og skal som sådan også bruges forskelligt. Den ene (gæt selv hvilken) er 100% sport... og den anden er sport/touring!

Find du bare en BMW frem og snup en tur med Hayabusa ned ad Autobahn - og sving af ved Harzen - leg lidt der - og så retur... Begge cykler har deres favoritsteder... og sådan vil det altid være - også med andre cykler!

Måske har du ringe selvværd når du skal udfordre at ZZR1400 og Hayabusa-ejere hele tiden skal... bla bla bla bla bla i forhold til f.eks. BMW eller andre cykler? Er det ikke sådan, at vi med drillende "kærlighed" skyder lidt på hinanden hele tiden - og uden at der skal være noget ondt i det? Når HD-drengene er samlet, så får japaner-cyklerne tørt på... osv. osv. Og heldigvis for det... hurra for den "lille" forskel...

• #47   6. aug 2011 @ Allan A ...

Du glemmer en lille ting - Busa'en og Kawa'en er begrænset (!) til til 295 ...

De 2 andre er ikke ...

Kom på din BMW (Nå, nej ... Du har ikke en) så kommer jeg på min Busa - Lad os køre fra Langelinie til Reberbahn ... Sidste mand betaler ludderne - Og jeg tager ikke penge med ...

• #49   6. aug 2011 hmmm synes jeg begynder at sammenligne kinøjserkværn fortalere og Busa rederiejere

• #50   6. aug 2011 Det er ihvertfald at sammenligne æbler og pærer...

Luk dem ind på en bane, sidste mc over stregen lugter af TIS! smiley

• #51   6. aug 2011 lars l
    nej har ikke en for vil sku ikke have en sidst jeg have en mc der vejjede så meget var da jeg havde en gsxr 1100 fra 1992 og jeg er konneet vider på de 20 år.

• #52   7. aug 2011 hans m

du har ret så skal du også have ret untagen det med selvvær eller jo er sku lidt for tyk og tynger mig snøft snøft

• #53   7. aug 2011 jeg synes heller ikke man kan samligne de mcer 100 procent men synes bare det er imponerne af de to sports cykler de er ikke laver med fårmålet at køre stærkest men gør det alligevel.
    jeg har indnu aldrig hørt de skulle være begrænset til 295, man lavede en aftale engang og det enest der skete var at de ikke viste mere end 299 på displayet men de tager da sjovt nok fulde omdrejninger alligevel

• #54   7. aug 2011 @ Allan A

Du har ret - Spar vægt - drop nummerpladen. Du bruger din cykel på banen og jeg bruger min på vejen som transportmiddel.

Dog - Det er stadig at sammenligne æbler og bananer. Den ene er en kernefrugt og den anden et falsk bær ... Men begge er frugter.

PS En Busa har 1,36 kg/HK ... Så det er ikke meget du er kommet ned i vægt smiley

Og den er begrænset - Og tager ikke fulde omdrejninger - Hverken i 5te eller i 6te ... Men det ved ejerne godt ...

• #55   7. aug 2011 de samligner jo heller ikke disse cykler i en stor test men hele testen går i bund og grund ud på en test i topfart, og det skal der også være plads til og jeg synes det er en intersant atikkel, almindelig test ser man jo hver dag og er da også fint nok,
    man skal vel heller ikke ligge mere i denne test end man selv vil jo

• #56   7. aug 2011 Gik der blå stue i den? .. ;o)

Jeg forstår ikke hvorfor "nogen" gider bruge så meget energi på at disse/kritisere folk der ikke KUN skam prygler deres top bikes på banen, bare fordi de er skabt til det.. Jeg har en s1000RR som er min cykel #5, og den fedeste jeg har haft, og sikkert nogensinde vil få... Jeg er klam helt op imellem ballerne over om hvorvidt "nogen" mener det er forkert at ha sådan en cykel, uden at den prygles den rundt på en bane hver gang den startes...

Der findes stortset ikke en tråd hvor "nogen" ikke ytre undren over hvorfor folk kan finde på at bruge den type mc til andet end bane mm. (lidt trælst i længden)

Jeg købte den bimmer fordi jeg synes det er den fedeste på markedet! men det er jo min smag..

Jeg har ikke råd til to/flere mc'er, så jeg kan desværre ikke købe en gsxF som ishus mc.. (og jeg gad heller ikke hvis jeg have råd)

Når man har smidt små 200.000.- i statskassen i afgifter/moms og andre klamme afgifter, så sku man vel selv gerne være herre over hvad man bruger cyklen til? (ja jeg ville OGSÅ gerne ha en s1000rr uden afgift KUN til banen, det ku være fedt! men jeg mangler lige de 100 klik)

Som René R. skriver:
    Så er det sku en ok cykel (os til ishuset)
    Når jeg kører til "ishuset" aka. Langelinje, er det enten for at sparke dæk med ligesindet, eller for at samles inden turen går ud på de snoede...

vedr. busa'en... Jeg gad ikke eje den... Jeg synes den er grim og forældet.. (min mening) Den er kæmpe og møg tung (min mening) Og jeg er sku ikke stor nok til at køre på sådan en "færge" hehe ;o)
    Men det betyder ikke at jeg ikke forstår dem der køber sådan en...!

Det handler vel bare om at hygge sig med det man har, og ikke bruge tiden på at fortælle andre hvordan de burde udleve deres drømme?

aaah... det var rart.... (hvor blev sommeren af??)

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#57   7. aug 2011 Kan jeg få en omgang popcorn & cola, tak! smiley

• #58   8. aug 2011 Hayabusa, making small boys, with small dicks wheep since 1999 smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#59   8. aug 2011 smiley Troede at det holdt op fra 08' da GEN-2 kom!! :o)

Kommentér på:
hayabusa og zzr 1400 kan ikke følge med

Annonce