1.349 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Att: Hayabusa ejere - nyt bagdæk Att: Hayabusa ejere - nyt bagdæk

Mit bagdæk er klar til en udskiftning.
Har indtil videre kørt med Bridgestone BT 56, som jeg har været meget tilfreds med.
Da der er lidt leveringstid på BT 56, er jeg blevet forslået at sætte Bridgestone BT 014 på som alternativ.
Jeg mener at både Kwak ZX 12 og deres nye ZZR 1400 tilsvarende kører med BT 014 - så det er vel et dæk på samme niveau som BT 56, eller hvad ?

Ville være lækkert. hvis der var nogle busa ejere, som ville ryste posen lidt med erfaringer omkring valg af bagdæk, inden jeg brænder noget mønt af på nyt bagdæk smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Att: Hayabusa ejere - nyt bagdæk
  • #1   26. jul 2006 Michelin Pilot Power er efter min mening det bedste dæk på marked lige nu. Og hvis det er mht vægt da du skriver til busa ejere er jeg med på vægtvognen på min gsxr 1100..
    God fornøjelse

• #2   26. jul 2006 Hej Mark,

tak for din tilbagemelding smiley

Jeg skal måske uddybe mit valg af BT 56' indtil videre lidt mere....
    Da Busa'en kom i '99 måtte man tilsvarende udvikle dækket, som kunne holde til de præstationer, som MC'en leverer.
    Derfor lavede man BT 56 FJ til Busa'en, hvor J'et står for en speciel kodning, som kunne håndtere/overføre kraften.
    Spørgsmålet er nu så, om teknologi samt andre mulige tiltag har overhalet BT56 FJ og at man derfor trygt kan købe alternativer ?

Havde egentligt ikke overvejet Michelin pilot power, men den tjekker jeg lige op på - takker smiley

• #3   26. jul 2006 Som udgangspunkt er Bt56 et "gammelt" dæk. Det kan heller ikke holde til banekørsel uden at smelte meget på siderne.

Vil Give Mark ret. Det bedste til Busa'en pt er Power-dækket,,, Gør Busaen meget mere svingvillig, retningsstabil, også under nedbremsninger. Det er dog ikke et ægte højhastighedsdæk .

Skal du ud og køre rigtigt stærkt ligeud på autobahn, så er det nok et pilot sport HPX dæk du skal have, for det er lavet til ægte 300+. Det her jeg også prøvet og det er et godt dæk, men ikke lige så godt som power-dækket.

Gelm Metzler Z3, det er et ringe dæk på alle områder.

Bt o14 har jeg ikke prøvet, så der må komme indput fra andre.

Pøj pøj,,,

• #5   26. jul 2006 @ Hayabosa

Det er ikke fordi, jeg vil køre stærkt ligeud...jo, selvfølgelig nogle gange, men er mere interesseret i lidt allround egenskaber.
    Som du selv skriver, svingvillig, retningsstabil, stabilitet under nedbremsninger etc. etc står højt på prioriteringslisten...
    Har været på bane med den flere gange og kan kun give dig ret i, at BT 56 smelter let på siderne.
    Men BT 56 står ekstremt godt fast for mit vedkommende, men dermed ikke sagt, at man ikke kan prøve alternativer.

• #6   26. jul 2006 Bt56 er efter min mening ikke meget værd, må nok indrømme at det er et af de ringeste dæk jeg har kørt med.
    På min busa kørte jeg til sidst med et mezler sportech M1, og det er rigtig godt, måske ikke sindsygt mange km i, men jeg kunne køre det helt ud til kanten og det stod godt fast, og ligeledes ikke sindsygt meget hjulspind, som jeg ellers havde oplevet med bt56.
    Så spørger du mig så må det være mezlerer hvis du er til landevej og sving.
    Pilot sport skulle efter sigende også være rigtig godt.

mvh Offslow

• #7   26. jul 2006 Jeg kører med metzler sportec m3. det virker kanon til mit forbrug. Har sat et 200 på, men kan nu ikke mærke den store forskel om det er 190 eller 200. Men et 200 dæk ser kanon godt ud.

• #8   26. jul 2006 Har ik en busa, men en zx12r - køre med pp - endeste problem jeg har, er at du får ingen advarsel før det slipper.. eneste man lige skal huske på - men det sidder godt fast.

• #9   26. jul 2006 ps. køre med 180 lige nu, fordi jeg punkteret og de havde hverken 190 eller 200 hjemme.. vil gerne op på 190.

• #10   26. jul 2006 Super, super...:-)

Tak for mange gode inputs og erfaringer, dejligt at man kan høste yderligere viden i dette fremragende forum...

Kommentér på:
Att: Hayabusa ejere - nyt bagdæk

Annonce