{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Køb af mc i udlandet. {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med at få løst.
Min bror bor i England, og der er alt hvad der har en motor jo ekestremt billigt.
Mit spørgsmål: Hvor meget af en mc skal være "dansk" før det er ulovligt? Kan man købe et stel til en mc og betale afgift af det, og så senere købe en mc i f.eks. UK og smide alle delene over på det "danske" stel?
Betaler man først afgift i forbindelse med syn?

Jeg tvivler på om det kan lade sig gøre, men hvis det kan, er det jo bare super!

\ Peter

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af mc i udlandet.
  • #1   28. okt 2004 Ingen der ved noget om det?

• #2   28. okt 2004 Hej Peter

Jeg er bilsælger og ved derfor ikke om reglerne er de samme for mc'er som for biler, men for biler gælder det at den skal synes inden den kan blive afgiftsberigtiget (som det hedder), dvs. at den skal overholde alle lovens krav (altså være 100% komplet) før du kan få den vurderet og betalt afgift, der efter er der selvfølgelig stadig nogle begrænsninger for hvad du må ændre på bilen, da der ikke må være tale om en konstruktiv ændring, for det vil betyde at du endnu engang skal betale afgift på cyklen. Men det er tilladt at sætte ekstra udstyr og originale (std.) dele på den efter du har betalt afgift.

Håber det er svar nok ellers skriv

• #3   28. okt 2004 Tror jeg forstår hvad du mener. Det var da en dårlig nyhed. Hvis andre ved noget andet, så er I velkomne til at skrive.

• jesper t
    jesper t Tilmeldt:
    okt 2004

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 1
    #4   31. okt 2004 Hej Peter.
    Jeg går med samme tanker om at hente en tlr. til landet.
    hvad er din erfaring med told og skat ?
    og hvordan bar du dig ad.

Jeg håber du vil dele din erfaring.

MVH. jesper

• #5   3. nov 2004 Da motorcyklens identitet sidder i stelnummeret, kan du godt købe et stel og montere det med danske dele. Men den er stadig uden afgift. For at at få den indregistreret - og betale afgift skal du:
    1. Sende blanket til told og skat(så for du foreløbig afgift)
    2. Køre til til et registrerings og toldsyn.
    3. Køre til told og betale depositum.
    4. Muligvis skal du til vurdering.

Kommentér på:
Køb af mc i udlandet.

Annonce