1.552 visninger
|
Oprettet:
MC tøj til at kører på arbejde i ? {{forumTopicSubject}}
Hey
Jeg bruger min mc på arbejde hver dag og i den forbindelse har jeg brug for noget tøj der er lidt nemmere at hoppe i + lidt mere komfort. Jeg har en 2 delt læder dragt og den er lidt træls til de korte ture da den tager lidt tid at hoppe i og jeg SKAL sidde på cyklen for den er korfortabel.
Tænker på om der ikke findes en sikker og pæn løsning med nogle Camo bukser og en jakke ?
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 578
Tekstil er vejen frem hvor der er en fornuftig og tilstrækkelig sikkerhed samtidigt med at det er bekvemt at have på ud over sit arbejdstøj.
(Ovenstående er der delte meninger om, det er sådan et emne der deler vandende.)
Det kan dog anbefales at der bruges en mere sommerlig jakke til de varme dage da ellers min Rukkafrakke er noget varm at have på i sommersæsonen.
Til sommer kører jeg i en tekstil jakke fra Dainese der ligner den her meget.
http://www.dainese.com/it_it/motorbike/g-shotgun-tex.html?cat=12
Bare i blå og hvid farve.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 778
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 578
jul 2008
Følgere: 91 MC-er: 6 Emner: 364 Svar: 1.752
ikke meget mere end 7 km, og jeg hopper da i min heldragt hver morgen og kører af sted. det tager ikke helvedes til langtid i forskel til jakke, hvis man kan finde ud af at tage den på.
sep 2009
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 91
Så kan det vist ikke betale sig at handle i udlandet, overvejer selv et sæt til brug til og fra arbejde!
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 180
Der laves flere ganske udmærkede produkter af den stil ... selv kører jeg med Furygans jeans, de er mørke, pæne og har temmeligt omfattende "kevlarforing" ... jeg har også haft fingrene i et par draggin-jeans og de er ganske så fine og har, hvis man gider at læse lidt på nettet, holdt til relativt mange real-life styrt derude.
NEJ ... et par "kevlarforede" jeans er ikke på linie med min skræddersyede højkvalitets læderdragt fra dragtdesigneren ... men det er der, undskyld mig, fandeme mange af læderdragterne der heller ikke er ! ... men til de mere fredelige pendlerture eller et smut til linien efter is/kaffe, er det fuldt tilstrækkeligt.
og før de kevlar-forskrækkede nu komme for godt i gang, så check lige materialet i politiets dragter og tag en rundtur i BMW's ganske grundige test af materialer til beklædning.
/Christian
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
...så Christian, jeg flår dig slet ikke:-)
Selvfølgelig giver noget tøj bedre beskyttelse end andet. Lige Pt har nogen meget travlt med at fortælle, at en god tekstildragt er slidt igennem efter 4 sekunders kuretur - prøv lige en gang at kigge på et ur, og overvej så lige, hvornår man overhovedet kan få sådan en kuretur i dagligdagen!!!!!
Denne diskussion minder mig om dengang Volvo markedsførte model 242 - så skulle man bare huske at bremse ned til 8 kmt inden man ramte noget, og der ville INTET ske! Var det ikke noget mere smart med lidt aktiv køresikkerhed.
Vind og vejr og komfort, det kan jeg virkelig forholde mig til, så skaf du dig en god todelt tekstildragt, du kan trække uden over dit almindelige tøj - den giver oven i købet noget beskyttelse:-)
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 11 MC-er: 6 Emner: 67 Svar: 284
apr 2006
Følger: 49 Følgere: 53 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 152
De skulle efter sigende være stærkere end læder
MC tøj til at kører på arbejde i ?