{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Goretex mc tøj
  • Notanymore
    Notanymore Tilmeldt:
    jul 2022

    Følgere: 27 MC-er: 3 Svar: 52
    #1   9. jun Du kan bruge resten af livet på at jagte goretex tøj som er vandtæt, behageligt og som ikke vejer 5 kg mere resten af dagen efter et skyl.
    Find det mc tøj du har det nice i og så hav en rigtig regnjakke og regnbukser med til at trække over ved behov smiley


  • #2   9. jun Har været igennem flerw MC jakker/bukser
    Det eneste der er tæt er det sæt regntøj jeg har på uden over. Og den gammeldags slags af gummi, et sæt mørkeblå fra Harald Nyborg til 249 gør det fint


  • #3   9. jun Regn-kedeldragt ud over. Det virker og varmer forbløffende godt oven i på en kold dag.
    Og så lad være med at tage handskerne udenpå - specielt på goretex jakker.
    Vandet trænger genne det yderste lag og fanges af membranen. Så løber det ned af membranen på indersiden af yderste lag. Og hvis du har handsken ud over ærmet, ja så løber det hele ned i handsken. Tog mig et par år og ganske mange par "vandtætte" handsker før det gik op for mig at handskerne kan være nok så vandtætte uden virking hvis man hælder vand ned i dem gennem skaftet...!!!!


  • #4   9. jun Det afhænger helt af, hvilken type Gore-Tex membran, der er i tøjet, du har købt smiley

    Hvis det f.eks. er med en Z-liner, er den vandtætte, åndbare del sikkert under det ydre lag.
    Når det ydre lag så bliver vådt, skal der ikke meget til, at det indre kommer i kontakt med noget vådt. Ja, og så har man lige pludseligt en stor væge på indenunder. Og så bliver man driv våd og kold! smiley
    Det har jeg prøvet indtil flere gange i mit gamle Rukka Chariklo i Norge.

    Er det derimod Gore-Tex Pro, har man membranen bonded/fastgjort udenpå. Her er det en fordel med Gore-Tex inder-ærmer og krave. Dét holder tæt og man forbliver tør og dejlig varm.
    Rukka Amarone er et godt eksempel på noget tøj, der har denne membran smiley

    Et godt tip vil være at have en Held Monsun med sig til at hoppe i og så ellers et sæt varme-håndtag smiley


  • #5   10. jun Hvilket tøj har du?

    GoreTex er navnet på membranen i tøjet
    https://youtu.be/GGEzJJYiROk?si=oEVaG7oLCCVBftY2


  • #6   10. jun Tak for jeres svar. Det giver god mening, men havde bare fået forståelsen af at det var ligeså godt som regntøj i Butikken.
    Jeg har købt Rev’it defender som er mega lækkert men ikke regntøj efter kørsel i 4 timers regn.
    Støvlerne og handskerne var også våde ??


  • #7   10. jun Hvis det er Revit Defender 3 gtx bliver den annonceret som adventurejakke til alle årstider med et aftageligt, vandtæt goretex for.

  • #8   12. jun regntøjet udenpå. tyndere behageligt tøj indenunder. det virker for mig

  • #9   16. jun Jeg har kørt Europa rundt adskillige gange i Goretex tøj, som heldigvis har været vandtæt. Så jeg har aldrig haft behov for regntøj.
    Jeg oplever dog, at der ved meget regn løber lidt vand ind ved halsåbningen, som så løber ned på brystet. Det tror jeg er svært at undgå.
    Du skal altid huske at have buksebenene uden på støvlerne og ærmerne uden på handskerne. Ellers får du våde støvler og handsker.

    Nu har jeg kørt i mange år og har selvfølgelig udskiftet mit Goretex tøj, når det blev for slidt. Men generelt har det været vandtæt lige til det sidste bortset fra handskerne. Efter nogle års slid oplever jeg, at de bliver utætte. Jeg tror det er fordi Goretex membranen i handskerne bliver bøjet mange gange og så til sidst revner. Membranen i handskerne bliver jo bøjet meget mere end dem i jakke, bukser og halskrave.


Kommentér på:
Goretex mc tøj

Annonce