1.105 visninger
|
Oprettet:
Goretex mc tøj {{forumTopicSubject}}
Jeg har købt helt nyt goretex mc tøj , handsker og støvler i år.
I sidste uge rejste vi 9 gutter rundt i Norge og mødte en del regn.
Den sidste dag kørte vi 4 timer i silende regn og var gennemblødte.
Hvad kan man forvente af goretex mc tøj ?? Er det kun til en byge eller mere regn ?
jul 2022
Følgere: 27 Svar: 54
Find det mc tøj du har det nice i og så hav en rigtig regnjakke og regnbukser med til at trække over ved behov
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 425
Det eneste der er tæt er det sæt regntøj jeg har på uden over. Og den gammeldags slags af gummi, et sæt mørkeblå fra Harald Nyborg til 249 gør det fint
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 678
Og så lad være med at tage handskerne udenpå - specielt på goretex jakker.
Vandet trænger genne det yderste lag og fanges af membranen. Så løber det ned af membranen på indersiden af yderste lag. Og hvis du har handsken ud over ærmet, ja så løber det hele ned i handsken. Tog mig et par år og ganske mange par "vandtætte" handsker før det gik op for mig at handskerne kan være nok så vandtætte uden virking hvis man hælder vand ned i dem gennem skaftet...!!!!
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.244
Hvis det f.eks. er med en Z-liner, er den vandtætte, åndbare del sikkert under det ydre lag.
Når det ydre lag så bliver vådt, skal der ikke meget til, at det indre kommer i kontakt med noget vådt. Ja, og så har man lige pludseligt en stor væge på indenunder. Og så bliver man driv våd og kold!
Det har jeg prøvet indtil flere gange i mit gamle Rukka Chariklo i Norge.
Er det derimod Gore-Tex Pro, har man membranen bonded/fastgjort udenpå. Her er det en fordel med Gore-Tex inder-ærmer og krave. Dét holder tæt og man forbliver tør og dejlig varm.
Rukka Amarone er et godt eksempel på noget tøj, der har denne membran
Et godt tip vil være at have en Held Monsun med sig til at hoppe i og så ellers et sæt varme-håndtag
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
GoreTex er navnet på membranen i tøjet
https://youtu.be/GGEzJJYiROk?si=oEVaG7oLCCVBftY2
dec 2023
Følger: 30 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 1
Jeg har købt Rev’it defender som er mega lækkert men ikke regntøj efter kørsel i 4 timers regn.
Støvlerne og handskerne var også våde ??
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 945
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 176 MC-er: 10 Emner: 18 Svar: 796
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 128
Jeg oplever dog, at der ved meget regn løber lidt vand ind ved halsåbningen, som så løber ned på brystet. Det tror jeg er svært at undgå.
Du skal altid huske at have buksebenene uden på støvlerne og ærmerne uden på handskerne. Ellers får du våde støvler og handsker.
Nu har jeg kørt i mange år og har selvfølgelig udskiftet mit Goretex tøj, når det blev for slidt. Men generelt har det været vandtæt lige til det sidste bortset fra handskerne. Efter nogle års slid oplever jeg, at de bliver utætte. Jeg tror det er fordi Goretex membranen i handskerne bliver bøjet mange gange og så til sidst revner. Membranen i handskerne bliver jo bøjet meget mere end dem i jakke, bukser og halskrave.
Goretex mc tøj