{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

Jinlun til konen ??? {{forumTopicSubject}}

Konen vil også gerne have en MC, men problemet er, at vi pt. ikke har økonomi til både to MC' er, hus, bil, børn mv.

Men så så jeg, at man kan købe en 250 ccm Jinlun til næsten ingen penge - omkring en 5-6000 kr.

Hun kører ikke så meget - måske hver 3. søndag på en hyggetur på landevejen, så mere er det sådan set ikke. Men hun er vild med chopper ;D

Kan sådan en kinøjser bruges til sådan noget ? Hvad er jeres erfaringer/mening ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jinlun til konen ???
  • #1   22. maj 2011 Kan du ikke li din kone???? Min ville blive tosset hvis jeg diskede op med sådan noget pis.
    Køb hellere en gammel cb400 til hende. Den kan du få for 10000 i rimelig stand, og der får du MEGET mere cykel for pengene..

• #2   22. maj 2011 Ind på Kinøjserklubben, her får du kun fordomme. Vil umiddelbart sige at med det kørselsbehov er en Kineser rigeligt. Bare vær åben for flere mærker e.g. Lifan. Husk at reservedele også er til spot-pris modsat dele til gamle japanere i reparationsalderen.

• #4   22. maj 2011 Nicolai: Ville være rart med en uddybelse af "pis" ?

Vildand: Kikker lige ind i gruppen og ser om der er mere info smiley

Thomas B: Var også det jeg tænkte. Hvad kan man gøre ved de dæk - går jo ikke hun ryger på røven.. Hvilken modeller har du haft ? Hvor langt kan de kører inden de står af ?

Henik: Arrhg, så har de kørt +70.000 km og trænger til en kærlig hånd. Også diverse udgift til reservedele når de har gået så mange km..

• #5   22. maj 2011 da jeg læste dit indlæg...

tænkte jeg stort set hvad Nicholai P

skriver.............

mvh

ps..

med hensyn til pis... så kan du jo godt selv tænke at en #&#¤ til ca10.000kr fra ny ikke kan være verdens bedste kvalitet, og det er jo klart.. køb heller en god gammel japaner i stedet..

mvh

• #6   22. maj 2011 Har haft en del Kinesere,og ikke haft problemer.Blot skal man vide at de ikke er nogle fartdæmoner..........men de er jo også Cruisere.
    Min nuværende er en Lifan 250.Den har snart kørt 40.000 km,også uden problemer.Købte den for 6500,- ( 251 km på klokken). Et godt råd er dog at købe et mindre tandhjul ( 29 T. bagpå) ,da det ændrer cyklen enormt.
    Eller er der bare at finde en.......og der plejer at være nogle tilsalg i Marked.
    KIM

• Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 5 MC-er: 3 Svar: 21
    #7   22. maj 2011 Du kan roligt købe en kineser smiley

• #8   22. maj 2011 Og ja,herinde finder du masser af fordomme.Dog sjældent fra folk der faktisk selv har haft en.De bygger deres fordomme på "historier" som de måske har læst.......ja faktisk herinde.
    Har selv kørt masser af forskellige mcèr,og kan faktisk også nogle gruhistorier om Japaner cykler.Det afholder mig nu ikke fra at eje 2 stk Japaner mcèr i øjeblikket.
    KIM

• #10   22. maj 2011 eller en cb 400 f kan du få til ca samme pris.

• #11   22. maj 2011 Jeg har siddet på en, og kørt på en, men aldrig ejet en.
    Men mine erfaringer er, rystelser i hele cyklen, dårlig samlekvalitet, dvs ting der er spændt dårligt sammen. Dårlig finish, og generelt set dårlig kvalitet. Som nogen også skriver, livsfarlige dæk.

Men selvfølgelig, hvis man ikke er vant til andet, så er det da sikkert en fin cykel.

Men kør ud og prøv en, og se så hvad hun siger til det. Det vigtigste er jo at hun er tilfreds, og ikke hvad vi har af meninger.

• #12   22. maj 2011 Jeg har prøvet sådan en jinlun, og det var RIGELIGT til mig.
    For satan den er skræmmende ringe at køre på. Alene så meget den vrider når man giver gas (måske pga plasticbøsningerne i baggaffelen?) skal man kontrastyre for at køre lige ud...
    Den havde i øvrigt kørt 1200 km, og var meget kraftigt angrebet af rust overalt.

Hader du din kone, så køb sådan en til hende, og gør du ikke, så køb en god ældre japaner til hende i stedet.

• #13   22. maj 2011 ja køb bare såden en til hende...

og køb så lige 2 nye dæk til den...

de orginale (i hvertfald på dem jeg har kørt på) minder mere om plastic end gummi...

• #14   22. maj 2011 Mht til Nylon dæk problemet. Find en brugt med andre dæk på. Og er det med nylondæk ikke kun et problem i regnvejr?
    Desuden har de forbedret dækkvaliteten. I rabatten, da de testede Dorton, blev den rost for at have ok dæk på fra importørens side. (Siger ikke at det skal være den)

• #16   22. maj 2011 Hehe det meget sjov at læse om de kinesere, førhen var det Mz´ere og navnligt deres ejere der stod for skud med bemærkninger som, det er det værste lort, går i stykker hele tiden og livsfarlig at kører på, men nu er det blevet smart at eje en Mz.

Måske det er det samme med kinesere, de er billige, mange køber sådan en som deres første mc og den bliver ikke passet ordentligt og konklusionen er, billigt lort.

Skal lige siges jeg aldrig har ejet en kineser, men jeg har kørt en del på Mz´er og det var før det blev smart..:)

• #17   22. maj 2011 det kan man godt høre.......

• #18   22. maj 2011 Min søn har en Lifan 250 vintage. en fin begynder mc, til den unge uerfarene. Den har kørt 2 år uden så meget som at slå en forkert prut, men godt kram er den ikke. Ja Honda cb var også mit råd til en 18 årig knægt!! "Hva´ fanden skal jeg med noget gammelt retro pis" var svaret! så det jo nok en smag sag, så lad konen prøve en tur på begge, og lad hende så bestemme sig.

- Og mange har en mening om kinøjsere, dog uden nogle erfaringer....nok ligesom de også har det med kvinder! ;o)

• #19   22. maj 2011 Haha Claus - tror du har ret smiley

Ja jeg holder selvfølgelig af konen og vil ikke købe noget livsfarlig lort til hende. Så heller undvære en maskine. Hun er ikke interesseret i noget gammel reto haløj eller en 80'er bike..

Skal siges, at jeg absolut INGEN erfaring har med kineser maskiner - derfor jeg spørger jo smiley

• #20   22. maj 2011 Det er da også lige godt satans at økonomien kradser mht. MC, ØV!

Men med hus, barn, bil,1.stk. MC og bil nr. 2 også på vej, så er der ikke så meget til overs til motorfornøjelse. Jo derfor jeg tænkte en billig kværn.

Syntes faktisk denne så lidt kæk ud, hvilken konen var enig i smiley : http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=93037

Pt. deles vi om min GS500, men hun vil jo gerne have sin egen - forståelig nok smiley

• #21   22. maj 2011 til alle i kloge hoveder..
    bla Claus G og ikke mindst Kim R .

hvis i tror at i får en god og sikker mc ( tænker på bla dæk- kæde- tandhjul- bremser.. osv ) og med en kvalitet i top, for en nypris på ca fra 8895 kr
    ja så er der vist ikke meget man kan gøre for at overbevise jer om det er noget skrammel...( ellers har i meget ringe krav til kvalitet,). men til prisen er det vel ok...men kun til prisen..

men stop jeres pis, om at folk har fordomme og ikke ved hvad de taler om, fordi de ikke har haft en. det sgu fordi de selv kan se at det er noget skrammel.. det behøver man sgu ikke at have en for at finde ud af,når kvaliteten er så dårlig som på dem her.

og igen, det er vist klart logik, at den kun er god i forhold til prisen.. .. alt omkring den er noget lort. men til de penge kan man ikke forlange mere, jeg kender en gammel gut han har 7 af dem , ikke fordi de er gode, men som han siger, fordi han er nød til at fordele dem over ugen...
    : /
    mvh

• #22   23. maj 2011 Prøv en Regal Raptor. Min kone har haft den vandkølede model og den kørte bare. Fido

Kommentér på:
Jinlun til konen ???

Annonce