Jeg undres! {{forumTopicSubject}}
Jeg kørte familien til Odense i gar og blev næsten torpederet af en MCist som ikke havde styr på bremselængden da han kom til den rundkørsel som jeg var allerede i gang med........ En lidt komisk syn da han vaklende, kørte ud i rundkørslen iført shorts og t-shirt, løbe sko......med en hjelm på der ikke er godkendt til en skid, udover at skide i.....en fine herre på de 55+...men hvis han havde ramt mig var han blevet skraldet og murbanket hvis han havde overlevet det.
Surt opstod.....ja fandens så......Hvis man er begynder skal man da måske overveje at tag noget beklædning på der beskytter mod de evt skader der kan komme pga manglende erfaring.... og at dem der låner en cykle ud til en der har kørekort men ikke erfaring (for det tænkte jeg også kunne være tilfældet!) skal sørge for at de har styr på det.
Han lignede en fjols og jeg havde haft det ahelvede til hvis han havde ramt mig..........fuck hvor er jeg sur........sorry.....
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 575
Men ja, der kan være flere årsager til sådan noget. enten bare en dårlig kører, eller f.eks. en som har taget kortet for lææænge siden, og så ikke kørt de sidste 20 år, grundet børn eller hvad ved jeg, og nu skal køre lidt igen osv.
men hvad fa'en, det gik og mon ikke han blev lidt rød på kinderne efter det ?
Jeg er selv meget slem til kun at køre med hjelm ( ved godt det slet ikke spiller )
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 800
apr 2005
Følger: 81 Følgere: 79 MC-er: 3 Emner: 194 Svar: 938
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
Men hvad han kører i, kan vi være ligeglade med, bevares jeg ryster selv på hovedet når jeg ser nogen i manglende udstyr, men derfra og så til at lave et indlæg, så skulle man godt nok lave indlæg hver dag
Jeg kører ALTID med fuld beskyttelse, men jeg kører også udelukkende for at køre!! Hvis jeg brugte MC'en til daglig transport så havde det nok set anderledes ud..
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.109
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 42
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 486
Kæmp da for at få færdselsstyrelsen til at ændre reglerne for påklædning.
At han ikke har styr på sin køreteknik er så en helt anden sag.
PS Køre nu selv i fuld gear og opfordre mine elever til at gøre det sammen når de bliver sluppet fri, men det er deres eget valg.
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.109
Trafiksikkerhed er i mine øjne et spørgsmål om at bruge hovedet og hvis man gør det kan jeg ikke se noget forkert i at kører en tur i t-shirt.
michael L: Tak og ligemåde da..
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 119
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.371
Ang. sikkerhed og beklædning, så bliver det en diskussion uden ende.
Det må være op til den enkelte at vurderer hvad han eller hun vil køre med, det vigtigste er at bruge hovedet.
Jeg undres!