{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.527 visninger | Oprettet:

Jeg undres! {{forumTopicSubject}}

Jeg kørte familien til Odense i gar og blev næsten torpederet af en MCist som ikke havde styr på bremselængden da han kom til den rundkørsel som jeg var allerede i gang med........ En lidt komisk syn da han vaklende, kørte ud i rundkørslen iført shorts og t-shirt, løbe sko......med en hjelm på der ikke er godkendt til en skid, udover at skide i.....en fine herre på de 55+...men hvis han havde ramt mig var han blevet skraldet og murbanket hvis han havde overlevet det.

Surt opstod.....ja fandens så......Hvis man er begynder skal man da måske overveje at tag noget beklædning på der beskytter mod de evt skader der kan komme pga manglende erfaring.... og at dem der låner en cykle ud til en der har kørekort men ikke erfaring (for det tænkte jeg også kunne være tilfældet!) skal sørge for at de har styr på det.

Han lignede en fjols og jeg havde haft det ahelvede til hvis han havde ramt mig..........fuck hvor er jeg sur........sorry.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg undres!
  • #1   14. maj 2011 Godt der da ikke skete noget.

    Men ja, der kan være flere årsager til sådan noget. enten bare en dårlig kører, eller f.eks. en som har taget kortet for lææænge siden, og så ikke kørt de sidste 20 år, grundet børn eller hvad ved jeg, og nu skal køre lidt igen osv.
    men hvad fa'en, det gik og mon ikke han blev lidt rød på kinderne efter det ?
    Jeg er selv meget slem til kun at køre med hjelm ( ved godt det slet ikke spiller )


  • #2   14. maj 2011 Jeg vil give dig helt ret. Får også altid af vide, at man ikke skal klæde sig på til turen, men at man skal klæde sig på til styrtet. Jeg synes også det er grotesk når man ser folk fise rundt med cowboybukser og en t-shirt. Selvfølgelig kan det være pisse varmt at køre rundt i det store lædertøj, men mon ikke man overlever at svede lidt? Sveden kan altid vaskes af, men det kan godt være svært at vaske kødsår af.

  • #3   14. maj 2011 Hørt steffen smiley

  • #4   14. maj 2011 At han var ved at køre ind i dig og ikke kunne bedømme bremselængden, er selvf farligt og ikke i orden..

    Men hvad han kører i, kan vi være ligeglade med, bevares jeg ryster selv på hovedet når jeg ser nogen i manglende udstyr, men derfra og så til at lave et indlæg, så skulle man godt nok lave indlæg hver dag smiley

    Jeg kører ALTID med fuld beskyttelse, men jeg kører også udelukkende for at køre!! Hvis jeg brugte MC'en til daglig transport så havde det nok set anderledes ud..


  • #5   14. maj 2011 Det er mærkeligt jeg føler mig ellers meget normal men der er ingen tvivl om at jeg er stjerne psykopat, for når det er sol og sommer kører jeg også tit en tur i t-shirt og kondisko.



  • #6   14. maj 2011 bertil A Det synes jeg nu ikke du er ........ kun lidt for dum.....

  • #7   14. maj 2011 rene j : præv at stå af din cykel med 130 kmt i et par cowboy bukser........det resultat sker sku ikke på cykel eller til en fodbold kamp

  • #8   14. maj 2011 Jeg forstår heller ikke dem der kører kun i tshirt korte bukser, og sådan, slet ikk dem der bar vrider håndtaget.. Jeg har altid som minimum jakke på.. bukserne lader jeg ligge hvis det er mega varmt, og jeg kun lige skal ned til svigermekanikken eller sån..

  • #9   14. maj 2011 Forstår ikke hvad det enligt vedkommer andre hvad man har på af tøj så længe det er lovligt at køre i. Ja det koster en masse penge hvis de kommer til skade osv, men det er det sq så meget andet der også gør.
    Kæmp da for at få færdselsstyrelsen til at ændre reglerne for påklædning.
    At han ikke har styr på sin køreteknik er så en helt anden sag.
    PS Køre nu selv i fuld gear og opfordre mine elever til at gøre det sammen når de bliver sluppet fri, men det er deres eget valg.


  • #11   14. maj 2011 Rene j : jeg kan kun give dig ret, hvor er jeg dog pisse træt af at folk altid skal blande sig i alt hvad andre laver og i den her sag kan de jo være fuldstændig ligeglade om man kører i bar røv eller sidste nye model læderdragt, det er jo en selv det går ud over hvis man står af.

    Trafiksikkerhed er i mine øjne et spørgsmål om at bruge hovedet og hvis man gør det kan jeg ikke se noget forkert i at kører en tur i t-shirt.

    michael L: Tak og ligemåde da..


  • #12   15. maj 2011 Jeg siger ikke at man ikke selv må vælge tøj og der skal i hver tilfælde ikke lov gives på området. Bare at der skal være en sammenhæng i folks tankeprocess feks: Jeg kører MC ikke så tit = Muligheden for at jeg laver en fejl er større pga manglende rutine. Derfor tager jeg en beslutning der hjælper mig og mine omgivelser skulle det gå galt. Det er, ligesom Bertil siger, at bruge hovedet.........



  • #13   15. maj 2011 Dumhed og mangel på rutine har ikke noget med alder at gøre, så er den på plads, sagde den gamle smiley
    Ang. sikkerhed og beklædning, så bliver det en diskussion uden ende.
    Det må være op til den enkelte at vurderer hvad han eller hun vil køre med, det vigtigste er at bruge hovedet.


Kommentér på:
Jeg undres!

Annonce