{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.243 visninger | Oprettet:

jeg undres over pris forskel {{forumTopicSubject}}

..jeg sad og kugge lurede i mit gamle mc blad fra 1999.

En Kawasaki ZX6R koster i dette år 133.997 fra ny ( min er fra 1996 mener oven i købet den lå på 138.997kr)

En CBR 600 F4 koster 132.997

En Suzuki GSX-R 600 koster 119.995kr

En Kawasaki VN 800 koster 105.996kr

En Honda VT 750 koster 114.996kr

En Suzuki Marauder VZ 800 koster 89.995kr

Hvad er det der holder brugt priserne så højt oppe på chopperne i forhold til "racer" mc´er .

Jeg kan sige nok så mange gange at min er velholdt, serviceret, pudset og nudset, ikke gennempulet med 210km konstant og bla.bla bla og alligevel ligger brugtprisen 10-15000kr og måske mere længere nede i pris end choppere af samme årgang?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg undres over pris forskel
  • #1   8. apr 2018 Tænker ren udbud/efterspørgsel..!

    Ikke mange der gider køre racer, og dem der vil, de vil have noget nyere.. De gamle havelåger er ikke så seje på grillen..


  • #2   8. apr 2018 ja det er nok udbud og efterspørgsel der afgør det..... jeg synes bare det er lidt vildt at der er den forskel kontra de oprindelige nypriser smiley

  • #3   8. apr 2018 Også her, har dog en gl sports touring, jeg synes ligger højt i pris, (det gør min også)...

  • #4   8. apr 2018 Enhver ved jo, at en "chopper"-ejer får hele motorcyklen legeret med 24 karat guld, og derefter lakeret op igen for at camouflere guldet for langfingrede. Og vi ved jo også allesammen, at guldpriserne ligger ret stabilt... (sarkasme kan forekomme. Og bør tilsættes denne kommentar for den rette mening kommer til sin ret). smiley smiley

  • #5   8. apr 2018 Nu er det jo en ting hvad de står til, og en anden hvad de så kan handles for smiley

  • #6   8. apr 2018 helt klart smiley ....

  • #8   8. apr 2018 Hvorfor må jeg ikke undrer mig og søge svar? Du kan lade være at svare hvis det irriterer dig....god søndag

  • #10   8. apr 2018 Forskellen i udbudspris kunne jo skyldes, at choppere/cruisere/custom bikes har været mindre populære i de seneste 6-8 år end i de forrige 30, så der ikke er så mange til salg nu af nyere årgang?

  • #11   8. apr 2018 Ligesom dig HH fra Hjørring. Stadigvæk god søndag til dig gamle dreng smiley Ud i det gode vejr med dig og få et smil på læben!

    Jeg kan bare konstatere at der vel ikke er et svar som sådan ! Om man vil give prisen eller ej for en gammel havelågen som min eller en chopper i samme årgang må være et valg? Ikke et spørgsmål om kvalitet så!!


  • #12   8. apr 2018 Choppere er mere timeless end racer.
    Hvis man ser på hvor mange år en model kan holde uden væsentlige ændringer er det en faktor 2 - 5 længere end en racer.
    Suzuki LS 650 kom engang i 80'erne, og sælges stadig som en S40 i USA - bare med andet styr og sæde. Det er 30 år uden ændringer.....
    Jeg har underet mig over det samme og min konklusion er at det er fordi de ikke bliver umoderne som en racer gør.


  • #13   8. apr 2018 En racer der er 20år gl er værdiløs. En cruiser på samme alder er stadig yderst attraktiv .. med mindre du ejer en iron sportster så er der ingen der kalder din cruiser for noget gammelt lort. Det er der mange der gør med raceren smiley

  • #14   8. apr 2018 Ja Mupersule, det var da en fornuftig forklaring på det.
    Brian, er det ikke mærkligt at gøre forskel på to lige gamle damer smiley Total diskrimination smiley


  • #15   8. apr 2018 Synes slet ikke det er mærkeligt. Den ene sælger på stil som ikke ændre sig. Den anden på teknik og præstationer som gør den total outdatet på nogle år... en sportsmaskine forældes ligesom en mobiltelefon hvor en cruise forældes som en kartoffelskræller smiley

  • #16   8. apr 2018 #13
    Du ved godt at iron sportster kun er for rigtige mænd.


  • #17   8. apr 2018 Mon ikke det også er noget med “forventet levetid”

    En cykel som en r6, hvor det røde felt vel ligger omkring 16.000 omd/min, lever i mange tilfælde et hårdere liv end en chopper, hvor man ligger og drosler rundt med 85 km/t.

    Personligt, ville jeg hellere købe en 20 år gammel chopper med 50 kkm på speedometeret end en fuldblodsracer, med de samme tal.


  • #18   8. apr 2018 Suzuki fra den årgang er alligevel væk af rust.
    Det er mærkeligt lidt som Datsun der blev til Nissan, i 2019 bliver det til HoyoSuki og så blir’ det godt


  • #19   8. apr 2018 #16
    Nope... iron er for fattigrøve og wannabe’s smiley smiley


  • #20   8. apr 2018 #19
    Du modsiger dig selv,det koster penge at have en iron sportster da den altid skal på væksted,Wannabes bliver det jo aldrig til hvis andet hd folk kommer med deres menning smiley ud over det er det sjovt nok at man altid får den kommentar hvor mange hd folk fortæller at det var den første hd de havde og nok aldrig skal have igen smiley


  • #23   8. apr 2018 Jeg er ked af at sige det rent ud, men nu har jeg siddet her og fulgt med i denne tråd, og nu har jeg skidt i bukserne!! HJÆLP smiley smiley

  • #24   8. apr 2018 Søren struer, det er muligt at man mener at racer ligger i det røde felt. Men er de ikke bygget til det?
    Er choppere så bygget til hygge og pakæsel kørsel?
    Same same i min optik kan de begge "smadres" på en eller anden måde!

    Men med rette- så er der størst chance for en racer er godt tæsket, det er nok rigtigt !

    Er priserne fair ud fra hvis begge typer mc'er spiller max- nej det synes jeg ikke.

    Jeg har kørt mange typer mc'er gennem årerne og betaler gerne for det jeg har lyst til at køre på.... men undrede mig bare da jeg lurede i bladet og herinde får man jo tit gode forklaringer.... og nogle mindre gode ind imellem smiley


  • #26   8. apr 2018 #24 NU stopper du sgu, der er aldrig nogen der kommer med en dårlig forklaring her, ALDRIG! Forklaringerne er super gode, det er mere spørgsmålene der hænger og slæber, sååååå smiley Nyd foråret, jeg hader det, cyklen skal have et tjek, græsset skal slås, arbejde jeg faktisk ikke gider smiley

  • #27   9. apr 2018 Tom for Søren da ... undskyld af helvede til... smiley
    Håber du får tjekket cyklen, klippet plænen og går på job en dag igen smiley

    Jeg har heldigvis fliser i gårdhaven, cyklen er trimmet og jobbet var jeg på da jeg sad og undrede mig med mit blad i hånden smiley
    Tak for at i undres med smiley
    God vind derude, pas på jer selv smiley


  • #28   9. apr 2018 #27 Du misforstår mig lidt, det er særligt sådan noget som at slå græs jeg hader, det er skruen uden ende, en uge efter er det jo galt igen!! Jeg har været på pension i snart 10 år, og ville i den grad ønske at jeg kunne arbejde, men det løb er kørt! Lige nu går jeg med en skulder der både siger og føles som at der er et kugleleje der er totalt smadret, var jeg en bil fik jeg klippet pladerne, og fik at vide at jeg ikke kunne synes igen! Og jeg tror heller ikke at jeg kan få en skrotpræmie for mit ynkelige kadaver, såå smiley

  • #29   9. apr 2018 Så nyd livet alligevel Tom smiley

  • #30   9. apr 2018 Så nyd livet alligevel Tom smiley

  • #31   11. apr 2018 Jeg er den lykkelige ejer af en 1980 XLH 1000cc "Ironhead Sportster" som jeg har importeret fra Connecticut. Den trækker som et lokomotiv, og giver den helt rigtige mekaniske fornemmelse af at køre på en rigtig motorcykel.
    For nylig var jeg til "åbent hus" hos CAPS i Valby, sammen med hundredvis af andre HD kørere...
    På vejen ind til Valby fik jeg mange (positive) kommentarer, i form af: "Det var da satans som den stormer af sted!" - eller: "Den går jo virkli godt i motoren" osv. osv.
    "Den spilder jo ikke olie" - hvordan kan dét gå til? - Det er såmænd bare et spørgsmål om håndværksmæssig kunnen, og ordentlig vedligeholdelse - Iron Sportstere behøver absolut IKKE at spilde olie!
    Mit "grønne monster" var én af de meget, meget få ironhead Sportstere, og det sjove var, at der var stor interesse for dyret, medens kørere af svinedyre store Harleyer, ikke fik nær så megen opmærksomhed...
    Min HD cykel står mig p.t. i omkring 38.000 Kr. "med det hele" - et ganske andet tal end de 200 - 300.000 Kroner som de nye Harleyer koster.
    Og så vil jeg endda påstå, at jeg formentlig får MERE af den gammeldags, ægte Harley fornemmelse end de nye "Japaniserede" HDer.
    Den 9 maj går turen til Tyskland, Polen og Tjekiet, sammen med 15 andre gamle gutter - og p.g.a. cyklens lave anskaffelsespris, er der råd til gode hoteller, ordentlig mad, og masser af øl!


  • #33   12. apr 2018 Ja, du er jo osse en af "de gamle drenge" - som har kørt i mange år.
    Jeg kender udmærket din cykel, som nu er en klassiker!
    Vi har begge 1000cc til rådighed - men hvilken forskel, fordi du har langt flere HK til rådighed, men skal godt op i omdrejninger, før de allesammen gider at komme frem
    Jeg har blot sølle 65HK - men til gengæld BUNDTRÆK, således at jeg ikke hele tiden skal skifte gear...
    Jeg må nøjes med 160 Kmt. på toppen - men ved ægte 100 Kmt. roterer motoren blot med ca. 2600 omdr.min.
    (et damplokomotiv har, i princippet, fuld trækkraft allerede fra stilstand - dét kan jeg dog ikke prale med, men min motor trækker uhyggeligt godt fra ganske lave omdrejninger)


    profilbillede
  • #35   12. apr 2018 Den er sgu fin Lars H smiley
    Dejligt med et solidt køretøj, god tur sydpå smiley


  • #36   12. apr 2018 Hans Henrik, jeg troede at du var et normalt menneske - men jeg tog fejl...
    Herfra stopper så al kommunikation, naturligvis.
    Hvorfor dog spilde tid på åbenbart nonsens?


  • #37   12. apr 2018 Ja beklager Lars H at du også skulle i møllen i tråden her, men mon ikke HH fra Hjørring skulle trille sig en tur på sin knallert istedet for at smide flere fjollede bemærkninger afsted på denne tråd smiley

  • #38   13. apr 2018 Tror såmænd bare Lars har glemt at tage en tur på motorcykler bygget i dette årtusinde smiley smiley

  • #39   13. apr 2018 Sagt længere oppe i tråden om en HD:

    "og giver den helt rigtige mekaniske fornemmelse af at køre på en rigtig motorcykel".

    Den lader vi stå lidt smiley

    Selv glæder jeg mig over at mine fire cykler lyder, trækker og kører som en rigtig Honda, hver og en smiley


  • #40   13. apr 2018 Og intet af det havde en skid med den oprindelige tråd at gøre...
    Skal vi lukke den her? smiley


Kommentér på:
jeg undres over pris forskel

Annonce