jeg undres over pris forskel {{forumTopicSubject}}
..jeg sad og kugge lurede i mit gamle mc blad fra 1999.
En Kawasaki ZX6R koster i dette år 133.997 fra ny ( min er fra 1996 mener oven i købet den lå på 138.997kr)
En CBR 600 F4 koster 132.997
En Suzuki GSX-R 600 koster 119.995kr
En Kawasaki VN 800 koster 105.996kr
En Honda VT 750 koster 114.996kr
En Suzuki Marauder VZ 800 koster 89.995kr
Hvad er det der holder brugt priserne så højt oppe på chopperne i forhold til "racer" mc´er .
Jeg kan sige nok så mange gange at min er velholdt, serviceret, pudset og nudset, ikke gennempulet med 210km konstant og bla.bla bla og alligevel ligger brugtprisen 10-15000kr og måske mere længere nede i pris end choppere af samme årgang?
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 22 MC-er: 9 Emner: 6 Svar: 104
Ikke mange der gider køre racer, og dem der vil, de vil have noget nyere.. De gamle havelåger er ikke så seje på grillen..
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 490
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
jul 2007
Følger: 123 Følgere: 104 MC-er: 5 Emner: 64 Svar: 593
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 490
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 490
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.125
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 490
Jeg kan bare konstatere at der vel ikke er et svar som sådan ! Om man vil give prisen eller ej for en gammel havelågen som min eller en chopper i samme årgang må være et valg? Ikke et spørgsmål om kvalitet så!!
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 685
Hvis man ser på hvor mange år en model kan holde uden væsentlige ændringer er det en faktor 2 - 5 længere end en racer.
Suzuki LS 650 kom engang i 80'erne, og sælges stadig som en S40 i USA - bare med andet styr og sæde. Det er 30 år uden ændringer.....
Jeg har underet mig over det samme og min konklusion er at det er fordi de ikke bliver umoderne som en racer gør.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 490
Brian, er det ikke mærkligt at gøre forskel på to lige gamle damer Total diskrimination
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
dec 2016
Følger: 38 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 331
Du ved godt at iron sportster kun er for rigtige mænd.
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
En cykel som en r6, hvor det røde felt vel ligger omkring 16.000 omd/min, lever i mange tilfælde et hårdere liv end en chopper, hvor man ligger og drosler rundt med 85 km/t.
Personligt, ville jeg hellere købe en 20 år gammel chopper med 50 kkm på speedometeret end en fuldblodsracer, med de samme tal.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957
Det er mærkeligt lidt som Datsun der blev til Nissan, i 2019 bliver det til HoyoSuki og så blir’ det godt
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Nope... iron er for fattigrøve og wannabe’s
dec 2016
Følger: 38 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 331
Du modsiger dig selv,det koster penge at have en iron sportster da den altid skal på væksted,Wannabes bliver det jo aldrig til hvis andet hd folk kommer med deres menning ud over det er det sjovt nok at man altid får den kommentar hvor mange hd folk fortæller at det var den første hd de havde og nok aldrig skal have igen
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 490
Er choppere så bygget til hygge og pakæsel kørsel?
Same same i min optik kan de begge "smadres" på en eller anden måde!
Men med rette- så er der størst chance for en racer er godt tæsket, det er nok rigtigt !
Er priserne fair ud fra hvis begge typer mc'er spiller max- nej det synes jeg ikke.
Jeg har kørt mange typer mc'er gennem årerne og betaler gerne for det jeg har lyst til at køre på.... men undrede mig bare da jeg lurede i bladet og herinde får man jo tit gode forklaringer.... og nogle mindre gode ind imellem
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 490
Håber du får tjekket cyklen, klippet plænen og går på job en dag igen
Jeg har heldigvis fliser i gårdhaven, cyklen er trimmet og jobbet var jeg på da jeg sad og undrede mig med mit blad i hånden
Tak for at i undres med
God vind derude, pas på jer selv
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 490
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 490
aug 2016
Følger: 58 Følgere: 32 MC-er: 1 Svar: 53
For nylig var jeg til "åbent hus" hos CAPS i Valby, sammen med hundredvis af andre HD kørere...
På vejen ind til Valby fik jeg mange (positive) kommentarer, i form af: "Det var da satans som den stormer af sted!" - eller: "Den går jo virkli godt i motoren" osv. osv.
"Den spilder jo ikke olie" - hvordan kan dét gå til? - Det er såmænd bare et spørgsmål om håndværksmæssig kunnen, og ordentlig vedligeholdelse - Iron Sportstere behøver absolut IKKE at spilde olie!
Mit "grønne monster" var én af de meget, meget få ironhead Sportstere, og det sjove var, at der var stor interesse for dyret, medens kørere af svinedyre store Harleyer, ikke fik nær så megen opmærksomhed...
Min HD cykel står mig p.t. i omkring 38.000 Kr. "med det hele" - et ganske andet tal end de 200 - 300.000 Kroner som de nye Harleyer koster.
Og så vil jeg endda påstå, at jeg formentlig får MERE af den gammeldags, ægte Harley fornemmelse end de nye "Japaniserede" HDer.
Den 9 maj går turen til Tyskland, Polen og Tjekiet, sammen med 15 andre gamle gutter - og p.g.a. cyklens lave anskaffelsespris, er der råd til gode hoteller, ordentlig mad, og masser af øl!
aug 2016
Følger: 58 Følgere: 32 MC-er: 1 Svar: 53
Jeg kender udmærket din cykel, som nu er en klassiker!
Vi har begge 1000cc til rådighed - men hvilken forskel, fordi du har langt flere HK til rådighed, men skal godt op i omdrejninger, før de allesammen gider at komme frem
Jeg har blot sølle 65HK - men til gengæld BUNDTRÆK, således at jeg ikke hele tiden skal skifte gear...
Jeg må nøjes med 160 Kmt. på toppen - men ved ægte 100 Kmt. roterer motoren blot med ca. 2600 omdr.min.
(et damplokomotiv har, i princippet, fuld trækkraft allerede fra stilstand - dét kan jeg dog ikke prale med, men min motor trækker uhyggeligt godt fra ganske lave omdrejninger)
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 490
Dejligt med et solidt køretøj, god tur sydpå
aug 2016
Følger: 58 Følgere: 32 MC-er: 1 Svar: 53
Herfra stopper så al kommunikation, naturligvis.
Hvorfor dog spilde tid på åbenbart nonsens?
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 490
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.125
"og giver den helt rigtige mekaniske fornemmelse af at køre på en rigtig motorcykel".
Den lader vi stå lidt
Selv glæder jeg mig over at mine fire cykler lyder, trækker og kører som en rigtig Honda, hver og en
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 490
Skal vi lukke den her?
jeg undres over pris forskel