1.487 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Garanti-periode for mc Garanti-periode for mc

Min forhandler siger garantien (som er 2 år) gælder fra den dato den er indregistreret. I dette tilfælde 29-04-2009.

Jeg mener garantien gælder fra jeg har besiddelse af min mc, i dette tilfælde 07-05-2009.

Hvis min forhandler har ret, kan man jo i teorien miste flere måneders garanti, hvis han indregistrerer den meget tidligt, og man får den overdraget meget sent.

Hvad siger de kloge smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Garanti-periode for mc
  • #1   2. maj 2011 Hvis den har 2 års fabriksgaranti så gælder den fra registreringsdatoen. Men de 2 års reklamationsret som står beskrevet i købeloven gælder fra den dag du fik den.

• #2   2. maj 2011 Ok, men prøv lige at se hvad BMW skriver om deres biler :

Nybilsgarantien gælder den bil, inklusive originalt
    BMW udstyr, som er omfattet af købsaftalen. Garantien
    ophører 2 år efter leveringsdatoen og har ingen
    kilometerbegrænsning.

• #3   2. maj 2011 det må da være samme dato, både garanti og reklamationsret,
    hvis man har skrevet under på indreg papirerne D 29-04-09
    er det vel også datoen som gælder .....

• #4   2. maj 2011 Har du købt den som en demo mc eller er det en ny du bestilte? Og hvad var aftalen mht leveringsdag?

• #5   2. maj 2011 Den er købt som spritny.
    Og aftalen var at forhandler leverede hurtigst muligt, hvilket var 07-05 da jeg hentede den.
    Forhandler kunne først give den til mig 07-05 da der skulle sættes ekstra-udstyr på han ikke havde på lager.

• #6   2. maj 2011 Købeloven er klar på dette punkt. Der refereres til handelstidspunktet. I tvivlstilfælde betyder det i praksis den dato der står på kvitteringen.

Hvad et eller andet tilfældigt firma (i dette tilfælde BMW) yder af særkonditioner er sagen aldeles uvedkommende.

Bortset fra eventuel fabriksgaranti er du iflg. købelov ikke udstyret med to år garanti. Du har to år rekalmationsret - det vil sige retten til at brokke dig i to år. Ipraksis betyder det, at din leverandør - ham der skrev regningen - i de første seks måneder skal bevise, at du har ødelagt sagerne selv (bortset fra slid) for at slippe for at reparere. Derefter skal du bevise, at dyret har været fejlbehæftet fra starten for at tvingen ham til noget som helst. Det er i praksis slet ikke det samme som 2 års garanti:-)

• #7   2. maj 2011 Til Knud :

Er godt klar over hvordan reklamationsretten fungerer..

Det jeg snakker om, er fabriksgarantien på 2 årsom BMW giver. På deres biler gælder den fra den den dag man får bilen (leveringsdato), har sgu svært ved at tro det er anderledes for deres mc'er...

• #8   2. maj 2011 Jeg se på billederne hvor du har købt den, og jeg er derfor sikker på du ikke behøver bekymre om garantien Peter, de løber ikke fra noget ansvar og de har jo også et godt rygte at bevare smiley

Tillykke med den, superfed mc, de kører bare godt !

• #9   2. maj 2011 Peter J:

Det er under alle omstændigheder den der har skrevet regningen du skal henvende dig hos først.

Andre garantier fastlægges af f.eks. producenter, og jeg kan fortælle dig, at der ikke nødvendigvis er ens fabriksgarantier på forskellige produkter fra samme producent. Forskelle i forskellige produktionsserier forekommer endda:-) De KAN være ens, men du er nødt til at spørge den, der uder garantien

• #10   2. maj 2011 Jeg tror forresten ikke du skal være bange for at en forhandler registrerer væsentligt inden levering. Han skal jo betale den registreringsafgift, som han opkræver hos køberen, og han har næppe interesse i at belaste sin likviditet unødigt på denne måde.

• #11   8. nov 2011 Hej.

Jeg sidder og bliver lidt nysgerrig over, hvad du skal "klage" over på mc'en. For hvis ikke jeg husker forkert, så er powercommander'en på din mc ikke tilladt af BMW og så smider de garantien på døren med det samme uden så meget som at blinke med øjnene.

Kommentér på:
Garanti-periode for mc

Annonce