{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.696 visninger | Oprettet:

Starter cykel! {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.
Jeg står her og skal til at tage kortet, og drømmer derfor allerede om hvilken cykel pengene skal kastes efter når det engang er erhvervet!
Jeg har kigget lidt på nogle forskellige modeller, men er ærlig talt totalt grøn indenfor dette felt, så har brug for lidt inputs!
Af modeller har jeg kigget på:
Yamaha R6
Suzuki SV 650
Honda CBR600

Synes rigtig godt om udseendet på disse. Har dog haft lidt svært ved at kunne finde forsikrings priser (fandt dog på Suzukien hos IF, til 8,500 og det synes jeg virker fornuftigt nok?).

Men er der ellers nogen af jer der har forslag til en fed cykel, som er god til en begynder så man ikke slår sig ihjel med det samme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starter cykel!
  • #1   25. apr 2011 Og skal lige sige jeg havde regnet med at bruge 60-70.000

  • #2   25. apr 2011 hvis du slår dig selv ihjel pga du er vild med gassen er det nok pga dig selv og ikke cyklen den er gal med smiley
    du slår dig lige meget hvis du falder af en 1000 cc fremfor en 600 :=)


  • #3   25. apr 2011 Jeg ville ikke købe en R6, hellere en SV 650 (perfekt allround maskine) eller en cbr som efter sigende også er en dejlig touring...

  • #6   25. apr 2011 SV650 er meget nemmere kørt end R6´eren. Har selv haft en SV650 som jeg nåede at køre 12000km på. Var super glad for den, den har bundtræk og så er den nem kørt. Desuden er de ret billige i øjeblikket smiley


  • #7   25. apr 2011 Enten SV650 med kasko, eller en CBR600F4 til 50.000 med kun ansvar

  • #8   25. apr 2011 Vil også sige sv'eren rigeligt hurtig, men koster ikke en jetjager at forsikre.

  • #9   25. apr 2011 Som min forsikringsmand sagde, hvis der er R i navnet, så er det dyrt, så dit valg bliver vidst SV, tjek lige den nu også er dig og du sidder godt.

    Ved ikke om Suzuki har samarbejde med forsikring for nybegyndere, men hør, der er sikkert en del at spare


  • #10   25. apr 2011 Det ender sgu nok med en SV650 smiley Er der nogen der ved hvilken kåbe det er der skal på, så den ikke ser så 'nøgen' ud bag forhjulet?
    Lidt ala det her:

    http://www.youtube.com/watch?v=rliJWV_rtbQ&feature=related


  • #11   25. apr 2011 Du kan enten købe en plov, eller en fuldkåbe smiley


  • #12   25. apr 2011 Vent til du har kortet, for når du har det kan du prøve dig frem. Fordi du kan lide en bestemt mc betyder det ikke at i passer sammen.
    En god rettesnor er, køb den ikke for lille (svag motor) og start aldrig med en racer, for den kræver en del erfaring før du kan bruge det den kan.
    Mit bud vil være en Yamaha TRX 850, japans svar på en Ducati. Den er sjov at køre, har et godt moment, vejer ikke ret meget, nem at få rundt om hjørnerne (når du nu får lyst til det) i bund og grund en nem mc med udviklings potientiale.
    Og nej, jeg har IKKE en Yamaha til salg !! Vores aner kører ikke japaner smiley


  • #13   25. apr 2011 sv 650 med en plov, så er du godt kørende....synes næsten det er en skam med fuldkåbe til den, så kommer den til at ligne "Alle de andre"

  • #14   25. apr 2011 Jeps Plov er vejen frem. Kig bare på min smiley Ja også ment som et alternativ.

  • #15   25. apr 2011 Tak Ole L :-))))

  • #16   25. apr 2011 Hej Jonas K,

    Jeg kan se du er 22 og sikkert gerne vil have noget varmblodet smiley

    Jeg vil ikke kommentere så meget på valg af cykel da der er holdninger nok til dette men vil i stedet sige, "prøv så mange cykler du kan før du køber" for som det nævnes i tråden her, den fede cykel er måske ikke lige dig når det kommer til stykket. Pisse ærgeligt at betale 70.000 bob for en cykel man fortryder at have købt en måned senere fordi det viser sig man får ondt i ryggen af at side på dyret eller knæ efter en små 50-100km.

    Derfor prøv forskellige slags cykler og kør nogle KM på dem hvis det er muligt inden du beslutter dig.

    Ovenstående siger jeg lidt af erfaring, jeg købte lidt for hurtigt og endte med den cykel jeg har nu, ikke fordi jeg ikke er glad for min cykel for det er jeg. Mææn, efter 2 sæsoner syntes jeg ikke, at, jeg kender cyklen godt nok hvilket er en bi-effekt af at jeg købte en for dyr cykel til at starte med. Jeg købte en ny cykel til ca. 85.000 bob.

    Havde jeg de erfaringer jeg har i dag havde jeg købt en cykel til hen af 20-30.000 kr med nogle år på bagen. Evt. en mindre cykel 250ccm eller måske en Suzuki GS500 som snilt kan fås til den pris.

    prøv at tjekke.
    http://123mc.dk/find/?referer=search&order=desc&ordertype=date&brand=Suzuki&model=GS+500&biltype=&year_start=2000&year_end=2012&ccm_start=0&ccm_end=9999&km_start=0&km_end=999999&pris_start=0&pris_end=30000&afgift=0&color=&periode=&area=&dealer=&ad_type=0&key_search=&pics=on&search_btn.x=33&search_btn.y=11

    Med en billigere cykel kunne jeg stoppe bekymringen om at hvis jeg smidder cyklen mister 50% af cyklens værdi af en cykel til 25.000 frem for en cykel til 85.000.
    Så hvis du er ligesom jeg, tænker lidt på værdi af de ting du anskaffer dig og ser langsigtet på at denne værdi helst ikke skal forringes så meget at det bliver svære at sælge den for at skaffe sig noget andet af større værdi eller samme. Så køb en billig cykel og leg lige så meget du tør uden at du behøver tænke på at cyklen bliver ridset eller kåben går i stykker.

    Bare lige mit indspark, du kan tage det eller lade være det er dine lommer smiley

    PS: Det er nemmere at skifte cyklen efter 1 sæson, når/hvis du er træt af cyklen, med en billig da værdi tabet sjældent er stort i forhold til dyre cykler. smiley






  • #17   25. apr 2011 vil sq mere mene at man skal købe den cykel man syntes er fedest.
    Man kommer nok aldrig til at kunne køre en racer fuldt ud, og hvad så ?, du må max køre 130 i danmark.
    Og køre man og skraber knæ i hvert sving, så er det bare et spørgsmål om hvornår man bliver slået til smader.


  • #18   25. apr 2011 Hej
    sådan en sv er en rigtig fin maskine, og prøv at gøre noget andet end alle de andre, og nøjs med en plov, synes ikke den fuldkåbe klær sven men det er jo min mening.


  • #19   25. apr 2011 - Morten P -
    Grundlæggende er jeg enig med dig, efter man har taget højde for egenskaberne af cyklen man køber. For det er noget lettere at håndtere en lille cykel (ikke nødvendigvis i ccm men i aktuel vægt og balance) af en nybegynder end en stor kluntet cykel.

    Min pointe med at købe en billigere cykel er i bund og grund at undgå at være bange for at smide cyklen. For køber man en dyr fuldkåbe cykel så er det sku surt at tabe den og derved sidde på en regning på 5.000kr til omlakering eller nye kåbedele.

    De 5.000kr kunne man så nok have brugt andet steds smiley

    Men som sagt, vi prioritere forskelligt, heldigvis for det smiley


  • #20   25. apr 2011 Mange tak for svarene alle sammen! Jeg suger viden til mig, så bare kom med flere gode tips og råd!
    Havde også tænkt mig at prøve en masse forskellige maskiner inden jeg vælger, men nu går der lige en måneds tid inden jeg har pappet, så det var mere for at finde nogle modeller som blev betragtede som gode starter cykler, så jeg slipper for at finde en masse som alligevel ville være alt for 'vildt' til en rookie som jeg smiley


  • #21   25. apr 2011 køb den hjertet lokker dig til, det er ikke ligesom bil (for nogen) hvor alt ting skal være logisk, behageligt, køre langt på literen og give mening..

    det er et stykke legetøj, og hvis du vælger logisk og køber en GS500, hvem siger så ikke at du fortryder efter 2 uger.. og så taber 10.000kr


  • #22   25. apr 2011 Hvis du vil have billig forsikring, så kig også på:

    Kawasaki Z750
    Kawasaki ER6n og ER6f

    Som alternativer til SV650'eren. Kawasaki kører med lignende forsikringstilbud som Suzuki IF.

    Jeg ville personligt noget hellere have en Z750 med 100hk, og den koster ca det samme i forsikring.


  • #23   25. apr 2011 - Kawasaki ER-6f
    - Yamaha FZ-6
    - Suzuki SV 650 s

    Kan du lide cykler uden kåbe, så er der som Thomas også er inde på en Kawasaki Z 750 og ellers :

    - Honda CB 600 F Hornet
    - Kawasaki ER-6n ( 74.995 for en helt ny )
    - Yamaha FZ-6n
    - Suzuki SV 650 n
    - Suzuki SFV 650 Gladius ( 69.995 for en helt ny )
    - Ducati Moster 600, 800, 900 og der imellem ;-D


Kommentér på:
Starter cykel!

Annonce