{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

super motard {{forumTopicSubject}}

går og kigger lidt efter en sm til at køre på vejen.. men kan ikke rigtig finde rundt i hvad der er godt og hvad de i det hele taget hedder i de forskeldige mærker:)

men har ca et budget på en 40,000
hvad skal jeg gå efter?

på forhånden tak:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  super motard
  • #1   21. mar 2011 KTM 625 eller 640.

    Mvh Mathias


  • #2   21. mar 2011 Bike har lavet en brugt guide i deres sidste nummer. KTM660smc virker som et godt bud, men den koster nok lidt mere

  • #3   21. mar 2011 Hvis gadebrug er i fokus så en Suzuki drz400, Yamaha xt660 eller aprilia pegaso strada.

  • #4   21. mar 2011 Skal man ikke gå efter DRZ450 da 400'eren er lidt svag. Dur jo heller ikke man bliver træt af den efter 2 uger. 660'eren har vist ca60hk på hjulet. Hvis jeg havde penge til nyt legetøj var den meget højt på listen

  • #5   21. mar 2011 se min 660smc, den er fin og til salg, men over dit budget

    MVH


  • #6   21. mar 2011 Jesper:

    Hvorfor dog det?
    Bevares, DRZ'eren kører da fint, men den mangler altså 10-20 bølleheste før den er sjov som motard. De 2 sidste er ligeledes fine cykler, men alt for tunge til at de kan kaldes motarder, IMHO.
    Og mon ikke lige man kan overkomme et olieskift for hver 5.000km eller lidt oftere som de fleste LC4-motorer kræver?

    Skal det være rigtig fee skal man ha' en EXC 450 eller 525, men de kræver dog noget oftere service.

    Thomas: DRZ450 kender jeg ikke - er der noget der hedder det? Du forveksler den muligvis med RMZ450, som er en regulær enduromaskine på linie med EXC'erne.

    Mvh Mathias


  • #7   21. mar 2011 Joo, det kunne du muligvis godt have ret i Mathias, my bad :o)

  • #8   21. mar 2011 Har du kigget på andre mærker som Husqvara og Husaberg? smiley Der er mange bud på fede motard'er til prisen.

  • #9   21. mar 2011 Jeg ville ombygge en Africa Twin eller lignende.. Den vil ikke være adræt som de rigtige, men vil være sjove og alsidig.

  • #10   21. mar 2011 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=90849

    Og nej, det vil ikke blive en hardcore motard, men lur mig, om den ikke vil blive rigtig sjov med 17 tommer hjul!


  • #11   21. mar 2011 Øhhh..
    Hold da pokker...

    Fra Africa twin til Husky og Husaberg...
    Fra evighedsmaskine til morfar til en maskine der er som en håndgranat hvad angår pålidlighed.

    Det er komplet umuligt at vejlede om noget somhelst før trådstarter skriver hvad dne skal bruges til.
    Lange ture og bare SM stilen foran grillen eller er det powerslides på svingture med de andre læderdrenge????

    Kan du skrue selv?
    Med et budget på 40 ender du nemt med en ældre sag og der kan det være dyrt med en hardcore som nemt koster 5-15k hvis motoren dør..
    Det er gode maskiner, men ikke til transport...
    Omvendt er en god transportmaskine også lort til SM hardcore..
    Hver ting til sin tid.

    Hvad vil du?


  • #12   21. mar 2011 Ohh, ja, og derimellem er LC4, XT660X...
    XT660X er tung i røven men langt mere komfortabel og hvberdagsduelig end LC4.. (har haft flere af hver)....

    LC4 660 er i min bog en hardcore da den mangler elstarten og det blir man træt af til hverdag!
    (kører selv LC4 med kick.. så jeg burde vide det)


  • #13   21. mar 2011 Enig med Henrik..

    Alt efter behov og type, kan den bedste være hvilken som helst.

    Jeg ville dog gå efter en slider, da den er billigere i længden. Men det er afhængig af hvad den skal bruges til.


  • #14   21. mar 2011 Det billigste i længden er nok at købe en scooter smiley

  • #15   21. mar 2011 Mathias: Helt sikkert:oD

    Men en Transalp kan være sjov, så en lettet AT med motardhjul skal nok være sjov!


  • #16   21. mar 2011 Mathias: Den diskution har vi haft før. Som oftest når folk søger en motard er det sjældent de rigtige motarder der søges, men derimod dem der lugter af det men stadig kan bruges til daglig transport. Og selvom dem du nævner klart er bedre motarder, så er de andre mere alsidige om end mindre sjove.

  • #17   21. mar 2011 Nemlig..

    Ikke altid folk har gjort sig klart hvad de skal have...

    Hørte for nygeligt at en søgte råd om en motard på en anden side...
    Læste tråden efterfølgende...
    Han ville ikke have en LC4 da han skulle bruge den til hverdag og ikke ville servicere hver 2500km...
    Han endte med at købe en Husky SMR 570 med flere minutter mellem service
    Blev han vejledt ordentligt eller spurgte han forkert???


  • #18   21. mar 2011 Jesper: Ja, jeg synes nok der var noget der dæmrede smiley

    Som jeg ser det er der dog intet i vejen for at bruge en LC4 som "hverdagscykel". Måske lige medmindre man er typen der bor i Thyborøn, arbejder i Odense og godt kan li' at køre en omvej på vej hjem fra arbejde...


  • #19   21. mar 2011 Nemlig, så er en LC4 fin....
    MEN... vi mangler stadigvæk trådstarters kommentarer...

    Jeg tænker tit om det er den samme spøgfugl der stiller dette tilbagevendende spørgsmål og så aldrig kommenterer igen..
    Det ses tit hvis man kigger nærmere efter.


  • #20   22. mar 2011 Ok, nu er jeg ikke starter af denne tråd, men jeg kan lure at i har haft nogle stykker Sm'er. Hvad ville i anbefale hvis det kun er til svingture og sjov, og en tur med ungerne bag på i ny og næ.
    Service kan jeg selv klarer, hvis du ser på min honda er du ikke i tvivl om at jeg tør give mig i kast med lidt af hvert smiley


Kommentér på:
super motard

Annonce