1.498 visninger
|
Oprettet:
Håret i postkassen del 2. {{forumTopicSubject}}
Lige en opfølger til tråden fra i går aftes.
Jeg ringede i dag til GF forsikring, og fortalte at jeg havde solgt min mc. De registrerede tidspunktet så Mc'en ville stå uden forsikring om 3 uger.
Spurgte så lidt til, hvordan det egentlig hang sammen, og om det jeg skrev om i tidligere tråd. Svaret var helt klart:
I de tre uger forsikringen er sat til at dække, dækker den. Hvis så ikke Mc'en er omregistreret inden da, vil motorkontoret sende et brev til mig om forholdet, men så ringer man bare og oplyser, at mc'en er solgt, og så ER den potte altså ude af verden for sælger. Efter de tre uger ophører ens medansvar for køretøjet.
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 57 Svar: 112
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 79
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.188
Ja, der er ansvar på.
Men sælger hæfter ikke for noget.
Selskabet har risikoen over for skadelidte - som det selskab der sidst har tegnet lovpligtig forsikring - , men da ny ejer ikke har tegnet forsikring, hæfter han for selskabets udgift.
Ikke at forveksle med regres, - forsikringen slet ikke tegnet.
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 89
Så nu sælger jeg ALDRIG med nummerplader igen.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
fik stjålet en MC der ikke var kasko på og var hele mølen igennem med papire hos både motorkontor og forsikring , men lur mig om ikke der kom opkrævning på både forsikring og vægtafgift 10 måneder senere ? , behøver jeg at sige jeg røg lige i det røde felt ? oven i viste det sig at den både hos forsikringen samt hos centralregisteret stod som meldt stjålet da jeg skabte mig hos forsikringen ??
så dobbelttjek lige hvis du vil være sikker på din forsikring er ophørt
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.302
Søren stol på det de siger fra forsikringen - det er helt korrekt og efter 3 uger svarer det til køber køre uden plade - simpelt
men få lige en aftale om en underskrift fra køber, det er det eneste problem du har tilbage,
sidst jeg solgte samme procedurer efter 3 uger kom de overskydende forsikringspenge og senre vægtafgift, kun ved tlf til forsikring på salgsdagen
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.302
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Det sidste du nævner er netop problemet. Policen brænder ikke mange ressourcer på at lede efter den nummerplade, og er cyklen ikke omregistreret, kommer man efter sælger i tilfælde at noget uheldigt.
Søren M:
Bed dit forsikringsselskab om at bekræfte deres melding på skrift - så har du da noget, og prøv så lige at gafle et handelsdokument på plads med køber igen. Du kan jo evt spørge ham, hvornår du får din MC igen:-)
Håret i postkassen del 2.