{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Har lyst til at ridse en merzedes amg {{forumTopicSubject}}

min kæreste og jeg er lige fraflyttet en lejlighed som selvfølgelig skulle males til den nye beboer

vi har så et møde med udlejer om at det vil koste 7000kr

og det takker vi ja til, (mundtlingt)

så kommer der en mail med at det koser 7000+moms

det er der ikke blevet snakket noget om på noget tidspunkt, så det ringer jeg og brokker mig til ham med, ídet at lejligheden KUN er 40 kmv

og rent faktisk står rigtig pæn, og ville kunne gøres pæn igen med en enkelt overrulning i samme farve på lofter og vægge

men så bestemte vi os for at få en malermester ud og kigge på den, for at få et UVILDIGT tilbud på hvad det vil koste

han siger så 4500-5000+MOMS

men for at det ikke skal være løgn, så har udlejer allerede malet lejligheden da vi kommer derop med maleren

så nu står vi lidt med håret i postkassen

men tro mig at vi går til lejernes lo for at få dem til at kigge på sagen, for han sendte tilbuddet til os på mail, og vi har IKKE godkendt den pris som det blev til efterfølgende

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har lyst til at ridse en merzedes amg
  • #1   16. jul 2008 Sikke da en idiot! Så længe I ikke har takket ja til tilbuddet kan han da ikke gøre det på Jeres regning. Så skal I holde fast på at I har besluttet jer for selv at gøre det for at spare pengene... og håbe på i kun kommer til at betale materialer..

• #2   16. jul 2008 problemet er at han jo har vores depositum

men jeg har klart tænkt mig at snakke med lejernes lo om det, for ALLE hare ret til at IKKE være tilfreds med prisen

problemet er jo han selv går og laver det, og det VED jeg, sagen er jo abre at HAN gør det, men man kan få det gjort billigere ved en reel maler

• #3   16. jul 2008 Dækskifter: Nu kan jeg tikfældigvis se du er fra århus. Min eks og jeg har selv bøvlet med en boligforening. Er dette også en boligforening, eller privat?

Vi fraflyttede en lejl for 3 år siden, og ved fraflytningssyn låinspektøren og lugtetde til gulvet, og sagde der lugtede af kattepis. Vi havde hund. Og 6 mdr tidligere havde vi anmeldt vandskade i samme rum, og gulvet var ødelagt fra dengang. Vi er endt op med at betale 16000... og jeg kan blive ved med netop den fraflytning....

Så jeg er lidt interesseret i at høre nærmere om det er boligforening? og i så fald hvilken?

• #4   16. jul 2008 Dækskifteren - Udlejeren er han uddannet maler? - Han må ikke bare male selv og så "gribe" en pris i luften til jer, det er alt for tilfældig. Kræv at se opmåingen af lejligheden og en udførlig forklaring på hvordan, udlejeren kommer frem til den pris? ( Kvm. priser osv.) - Når private får et tilbud, mener jeg at det er med moms, det skal oplyses. - Der er I to mod én! - Forlang at se udregninger eller skriftlig tilbud. - Ring til Lejernes LO og få råd.... Held med det ;o)

Hilsen Maleren

• #5   16. jul 2008 Tror ikk du får en skid ud a det.. de er nogen røvhuller de fleste a sådanne udlejer.. Ville jeg også selv være.. hvis jeg kunne score kassen på det..

• #6   16. jul 2008 Hmm....Ole Laustsen.....synes jeg har hørt det navn før.

Hmm men for søren altså de snører en, hvor de kan.

• #7   16. jul 2008 men altså så lige at ridse en amg , det er måske ligeeee at gå lidt vidt

• #8   16. jul 2008 Ja, tom, hvorfor ridse noget der er meget sjovere at stjæle smiley

• #10   16. jul 2008 hehe

• #11   16. jul 2008 Drop LLO...

De eneste som udlejere er bange for er huslejenævnet. Her kan du se hvilke ting som huslejenævnet behandler:

(link fjernet)

Om dit punkt går ind under en af dem, skal jeg være usagt.

Jeg mener at det koster ca. 130kr at få kørt en sag. Og vigtigst af alt:

Huslejenævnet har magten til at fratage udlejer retten til at drive udlejningsejendomme.

• #12   17. jul 2008 uanset hvad må man ikke oplyse en pris uden mo´ms til private, uden at gøre opmærksom på det, da den ikke kan bruges til noget. sådan er reglerne, og der er mange der bryder dem. så er den ikke længere. slut

• #13   17. jul 2008 På med boksehandskerne og kæmp for det Dækskifter.
    Jeg er egentlig ligeglad med om mr300 føler sig truffet, men der er alt for mange udlejere der tager røven på deres lejere, fordi det er så nemt for dem, og de ved at mange ikke orker at kæmpe imod , og bare betaler ved kasse et.,det er set gang på gang, og lige den med malingen er ved at være en klassiker. Og det skal sgu aldrig accepteres i et frit land.
    Jeg vil stige kæmp til det sidste, der er en grund til at der er organisationer som Lejerenes LO osv. benyt dem.

• #14   17. jul 2008 Det er naturligvis trist at stå i sådan en situation, nu har vi så kun dækskifterens side af historien, og så er alle udlejer lømler, jeg har da heldigvis kun erhvervs lejemål, jeg ville nødigt skulle bøvle med alle de private udlejere, som ALLE er ude på at snyde hvis de kan komme til det smiley

Og når vi nu er ved det, så er det jo ALLE motorcykeler der kører for stærkt i byerne, de kører med hovedet under armen, de overholder overhovedet ikke nogle regler .......
    At læse hvordan udlejer hurtigt kan komme over en kam blandt MC´folk, når man kæmper en kamp for at alle dømmer MC folk som vilde i urtiden, syntes jeg er sjovt.

Nu må i jo ikke forstå det sådan, at jeg mener det er rigtigt bare at betale, men det fremgår jo ikke hvad i har aftalt da du har ringet og brokket dig over at du skulle lægge moms til de 7K, og heller ikke hvor lang tid dette er foregået over, skal jeg holde med den ene eller anden, kræver det jo at jeg ved hvem der egentligt har ret smiley

• #15   17. jul 2008 Aftaleloven siger siger en aftale er bindende, det vil sige at jeres mundtlige aftale er bindende....

MEN

Når han så sender en mail med en "ny" pris, så kan du takke pænt nej tak til den pris og den gamle aftale er heller ikke gældende længere..

Sådan er aftaleloven..
    smiley

• #16   17. jul 2008 Bokaj - Ja du har ret i at den mundtlige aftale er bindende, men det er vel og mærke vedr. de 7000kr ;o)

- Så udlejeren kan glemme alt om den fremsendte mail, og jeg syntes denne sag er lummer over for lejerne ;op

• #17   17. jul 2008 Hvor holder den AMG?

• #18   17. jul 2008 Han kan også glemme alt om de 7.000 i den mundtlige da den tidligere aftale er aflyst i forbindelse med at han fremsender et nyt tilbud..

Det er ham der sidder med håret i postkassen - han skal til at forhandle om et stykke arbejde der er udført...

Jeg ville sige til ham at du kan få 5.000 inkl. moms - der er en gylden regel om at man ikke må bruge andres penge, dvs. han må ikke påbegynde arbejdet før aftalen er på plads..
    smiley

• #19   17. jul 2008 Præcis Mr.300 - Jeg streger selvfølgelig episoden op med en fed streg - hvordan man står iht loven.

MEN - jeg ville nok også sige til ham at der på nuværende tidspunkt ikke ligger en sftale om hvor meget det skal koste og så må han fremlægge fakturaer over de faktiske omkostninger og det er det du skal betale..
    smiley

• #20   17. jul 2008 hmmmmm

Hvad har den mercedes med det at gøre..... bad stilll..... at tænke sådan......

når det så er sagt, så få det tilbud på skrift fra den maler, og frem læg det til udlejer...... det er med stor sansynlighed at han gå med til at få den pris der stå der... det og ikke laver de store armbevælser, oger de sidste penge ... eller gå vider med det....

mvh

• #21   17. jul 2008 mr300, sikker på du ikke har fucking galdesten????

• #22   17. jul 2008 jeg takker for alle jeres svar

dog vil jeg lige PÅPEGE at jeg ALDRIG kunne finde på at gøre andres ting nogen last.

men ifølge min kammerat er det heller ikke lovligt at påbegynde et arbejde INDEN man er enige om prisen

og den aftale vi lavede med de 7000 ved syn, der nævnte han ikke noget om moms, man går heller ikke i supermarkedet og køber tomater til 10kr/kg, og når man så kommer til kassen, så koster de lige pludselig 12,5kr/kg

DERFOR mener jeg at den pris han oplyser mig om er yderst fair, jeg har selv lavet 200 flyttelejligheder som elektriker (skift af diverse stikkontakter)

og der VED jeg at man kan male en lejlighed der er dobbelt så stor for de samme penge som er i værre stand end vores var......

jeg er godt klar over at udlejer selv går og maler, fair nok, og self skal han også have noget for besværet, hvis han selv gør det, MEN jeg vil IKKE under nogle omstændigheder være med til at jeg skal betale MERE end hvis jeg selv rekvirerer en maler på regning

så vil jeg i min FAIR verden mene, at han skulle have det samme som en maler der laver det tilsvarende arbejde

• #23   17. jul 2008 der er vi enig...
    det er også det jeg prøver at sige i mit indlæg...

få det tilbud fra din maler på skrift..... tilbyd ham det samme ( højest ) ellers gå vider med det.. til de rette.... ( og spark ham i bollerne )

mvh

• #24   17. jul 2008 Jo.. det er lovligt nok, at påbegynde arbejdet, inden der er en pris.. Jeg maler for en boligforening og det er yderst sjælenden, at lejer får en pris før arbejdet er påbegyndt.. Lejer skal dog have en pris, inden der er gået 10 dage.. 7000 Kr er nu heller ikke den store sum.. Rengøring, Afdækning af gulve, lukning af huler i vægge, maling af lofter og vægge samt rep af træværk... Materialeforbrug ca 1500 kr så er der 5500 kr til arbejdsløn, med en timeløn på 350 kr giver maleren to dage, til at male og og tømme lejligheden.. Så prisen er ok.. men som det rigtig er skrevet, skal han pris være med moms.. Det kan du så anke over.. Men skulle Maleren sende sagen til en opmåler, tror jeg du kommer til at betale noget mere.. Lige en anden ting.. Når der har været syn på lejligheden, har Du/I ingen adgang til lejligheden.. Det tilbud du har fået, fra den anden maler, skulle have været udført inden der var syn på lejligheden.. Udlejer kan ikke kræve at lejligheden skal males, Når den fremstår nymalet..
    Mvh

• #25   19. jul 2008 synes nu det er synd at ridse så god en bil, og det med at stjæle den kan i vist også godt glemme da det praktisk talt har været umuligt siden '01

men vi kunne jo køre en lada 1200 classic i smadder hvis du er frisk???

Kommentér på:
Har lyst til at ridse en merzedes amg

Annonce