14. jun 2005 Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
Har lyst til at ridse en merzedes amg {{forumTopicSubject}}
min kæreste og jeg er lige fraflyttet en lejlighed som selvfølgelig skulle males til den nye beboer
vi har så et møde med udlejer om at det vil koste 7000kr
og det takker vi ja til, (mundtlingt)
så kommer der en mail med at det koser 7000+moms
det er der ikke blevet snakket noget om på noget tidspunkt, så det ringer jeg og brokker mig til ham med, ídet at lejligheden KUN er 40 kmv
og rent faktisk står rigtig pæn, og ville kunne gøres pæn igen med en enkelt overrulning i samme farve på lofter og vægge
men så bestemte vi os for at få en malermester ud og kigge på den, for at få et UVILDIGT tilbud på hvad det vil koste
han siger så 4500-5000+MOMS
men for at det ikke skal være løgn, så har udlejer allerede malet lejligheden da vi kommer derop med maleren
så nu står vi lidt med håret i postkassen
men tro mig at vi går til lejernes lo for at få dem til at kigge på sagen, for han sendte tilbuddet til os på mail, og vi har IKKE godkendt den pris som det blev til efterfølgende
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 42 MC-er: 4 Emner: 48 Svar: 606
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
men jeg har klart tænkt mig at snakke med lejernes lo om det, for ALLE hare ret til at IKKE være tilfreds med prisen
problemet er jo han selv går og laver det, og det VED jeg, sagen er jo abre at HAN gør det, men man kan få det gjort billigere ved en reel maler
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 643
Vi fraflyttede en lejl for 3 år siden, og ved fraflytningssyn låinspektøren og lugtetde til gulvet, og sagde der lugtede af kattepis. Vi havde hund. Og 6 mdr tidligere havde vi anmeldt vandskade i samme rum, og gulvet var ødelagt fra dengang. Vi er endt op med at betale 16000... og jeg kan blive ved med netop den fraflytning....
Så jeg er lidt interesseret i at høre nærmere om det er boligforening? og i så fald hvilken?
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
Hilsen Maleren
aug 2006
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 179 Svar: 452
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 643
Hmm men for søren altså de snører en, hvor de kan.
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 364
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 26 Svar: 380
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.302
sep 2007
Følger: 56 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 650
De eneste som udlejere er bange for er huslejenævnet. Her kan du se hvilke ting som huslejenævnet behandler:
(link fjernet)
Om dit punkt går ind under en af dem, skal jeg være usagt.
Jeg mener at det koster ca. 130kr at få kørt en sag. Og vigtigst af alt:
Huslejenævnet har magten til at fratage udlejer retten til at drive udlejningsejendomme.
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 60 MC-er: 6 Emner: 69 Svar: 374
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
Jeg er egentlig ligeglad med om mr300 føler sig truffet, men der er alt for mange udlejere der tager røven på deres lejere, fordi det er så nemt for dem, og de ved at mange ikke orker at kæmpe imod , og bare betaler ved kasse et.,det er set gang på gang, og lige den med malingen er ved at være en klassiker. Og det skal sgu aldrig accepteres i et frit land.
Jeg vil stige kæmp til det sidste, der er en grund til at der er organisationer som Lejerenes LO osv. benyt dem.
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 26 Svar: 380
Og når vi nu er ved det, så er det jo ALLE motorcykeler der kører for stærkt i byerne, de kører med hovedet under armen, de overholder overhovedet ikke nogle regler .......
At læse hvordan udlejer hurtigt kan komme over en kam blandt MC´folk, når man kæmper en kamp for at alle dømmer MC folk som vilde i urtiden, syntes jeg er sjovt.
Nu må i jo ikke forstå det sådan, at jeg mener det er rigtigt bare at betale, men det fremgår jo ikke hvad i har aftalt da du har ringet og brokket dig over at du skulle lægge moms til de 7K, og heller ikke hvor lang tid dette er foregået over, skal jeg holde med den ene eller anden, kræver det jo at jeg ved hvem der egentligt har ret
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.016
MEN
Når han så sender en mail med en "ny" pris, så kan du takke pænt nej tak til den pris og den gamle aftale er heller ikke gældende længere..
Sådan er aftaleloven..
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
- Så udlejeren kan glemme alt om den fremsendte mail, og jeg syntes denne sag er lummer over for lejerne ;op
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Svar: 1.308
aug 2005
Det er ham der sidder med håret i postkassen - han skal til at forhandle om et stykke arbejde der er udført...
Jeg ville sige til ham at du kan få 5.000 inkl. moms - der er en gylden regel om at man ikke må bruge andres penge, dvs. han må ikke påbegynde arbejdet før aftalen er på plads..
aug 2005
MEN - jeg ville nok også sige til ham at der på nuværende tidspunkt ikke ligger en sftale om hvor meget det skal koste og så må han fremlægge fakturaer over de faktiske omkostninger og det er det du skal betale..
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
Hvad har den mercedes med det at gøre..... bad stilll..... at tænke sådan......
når det så er sagt, så få det tilbud på skrift fra den maler, og frem læg det til udlejer...... det er med stor sansynlighed at han gå med til at få den pris der stå der... det og ikke laver de store armbevælser, oger de sidste penge ... eller gå vider med det....
mvh
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
dog vil jeg lige PÅPEGE at jeg ALDRIG kunne finde på at gøre andres ting nogen last.
men ifølge min kammerat er det heller ikke lovligt at påbegynde et arbejde INDEN man er enige om prisen
og den aftale vi lavede med de 7000 ved syn, der nævnte han ikke noget om moms, man går heller ikke i supermarkedet og køber tomater til 10kr/kg, og når man så kommer til kassen, så koster de lige pludselig 12,5kr/kg
DERFOR mener jeg at den pris han oplyser mig om er yderst fair, jeg har selv lavet 200 flyttelejligheder som elektriker (skift af diverse stikkontakter)
og der VED jeg at man kan male en lejlighed der er dobbelt så stor for de samme penge som er i værre stand end vores var......
jeg er godt klar over at udlejer selv går og maler, fair nok, og self skal han også have noget for besværet, hvis han selv gør det, MEN jeg vil IKKE under nogle omstændigheder være med til at jeg skal betale MERE end hvis jeg selv rekvirerer en maler på regning
så vil jeg i min FAIR verden mene, at han skulle have det samme som en maler der laver det tilsvarende arbejde
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
det er også det jeg prøver at sige i mit indlæg...
få det tilbud fra din maler på skrift..... tilbyd ham det samme ( højest ) ellers gå vider med det.. til de rette.... ( og spark ham i bollerne )
mvh
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 48 Svar: 598
Mvh
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 39
men vi kunne jo køre en lada 1200 classic i smadder hvis du er frisk???
Har lyst til at ridse en merzedes amg