2.841 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Lyst til adventure Lyst til adventure

Hej MCG

For et par år siden var jeg på sommerferie i spanien. Her var jeg på en guided off-road tur i de sydspanske bjerge og dale på en Yamaha WR250F. Den oplevelse har bidt sig fast, og siden har jeg haft mere og mere lyst til at gå offroad/adventure istedet for asfalt.

I Danmark må man jo ingenting.
Men jer med offroad/adventure bikes, hvad gør i når lysten til grus og mudder under dækket bliver for stort?

Det er ikke ferie eller ture til udlandet jeg leder efter, her er der kilometer efter kilometer af spændende ruter. Jeg leder efter hvad man gør til hverdag når trangen til at køre i lidt smuk natur melder sig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Møbelsamling klædeskab 1.000 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lyst til adventure
  • #1   16. feb 2018 Man bliver hurtigt træt af at kigge sig over skulderen efter sure landmænd, skovejere, strandgæster, lodsejere, grusgravejere osv. Dk er bare for bette til rigtig fed offroad... Sverige er nok det nærmeste eventyrland...

• #2   16. feb 2018 Står i samme situation, har tjekket nogle ruter ud, syd for silkeborg/Ry.
    Hvis der er en vej og ingen skilt, må man vel køre der ?
    Jeg tro Tenere klubben har nogle ruter til GPS, men det kræver medlemsskab.

• #3   17. feb 2018 ja sjovt ser det sgu da ud smiley

https://www.youtube.com/watch?v=0akGHQElpyw&t=173s&index=2&list=WL

• #4   17. feb 2018 Tenere klubben har ingen ruter i DK det eneste vi kører i er Sverige og det er efter aftale med landejerne... eller de enkelte gange vi får lov til at leje militære øvelsestærren som vi kører på i det begrænsede tidsrum som der er betalt for... og er meget strikse med dette... da det er super svært at leje de områder.
    Ellers er det eneste lovlige man kan køre er strand ved vestkysten...der er INTET offroad på Sjælland, det er blevet spoleret af folk der lige skulle køre en tur uden tilladelse...
    Så hvis man ikke selv ejer et stort område eller har tilgang til en landmands stykke skov mark eller lign. så er der ingen offroad

• #5   17. feb 2018 Da du er fra sydsjælland er mit bedste bud campingpladsen Feddet laver dagsture på el offroadere (zero og ktm) hvor du kan lufte din adventure lyst med en guide

• #6   17. feb 2018 jeg vil gerne lige med på en lytter smiley

• #7   17. feb 2018 Nej jeg tænkte godt det var umuligt at finde steder man lovligt må køre.

Pokkers også....

#Alexander. Det på Feddet ser faktisk ok sjovt ud, har du nogen erfaring med det? Hvor lang tid er man afsted?

#Carsten. Ja for pokker, sådan nogle venner vil jeg også have smiley

Det er sgu lidt træls man ikke kan den slags i DK.

• #8   17. feb 2018 #7. Desværre er jeg ikke ejer af den video, men efter at have set den, så får jeg i den grad lyst til at prøve det smiley

• #9   18. feb 2018 Det er en af mine tidligere kollegaer der stod for det nede på feddet mens han studerede indtil sidste sæson og jeg mener at man var ude 2-4 timer og gav ca. 450 pr person.. inkl. leje af mc
    men der var noget med at det var for gæster på camping pladsen og at det var lidt dyrere hvis mn kom udefra... men stadig en stor oplevelse... men ring og spørg dem til sæsonstart eller måske allerede før...det kan være st der kan arrangeres en gruppetur udenfor sæson til billigere eller samme pris som dem der bor på pladsen ...

• #10   24. feb 2018 Prøvede at lave en lille grus tur på Tourstart, 71 km med 80% grus.
    Prøver at gennemkøre den når det ikke fryser så meget.

profilbillede
  • #11   24. feb 2018 preben, jeg ved ikke om det kun er ved mig at problemet opstår, men jeg kan ikke se det billede du har vedhæftet? smiley

• #12   25. feb 2018 #11
    jeg kan heller ikke smiley

• #13   26. feb 2018 Heller ikke her, men nysgerrigheden er stor smiley

Kommentér på:
Lyst til adventure

Annonce