{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

Indregistrering fra andet EU land {{forumTopicSubject}}

ok nu må jeg lige høre jer eksperter herinde smiley
Jeg forsøger at få helt styr på reglerne om indregistrering af en motorcykel fra et andet eu land.
Det drejer som om en cykel som normalt ikke kan indregistres i Danmark.
MEN så vidt jeg kan forstå så gælder der en regel om at hvis en motorcykel har været indregistret i et andet EU land så kan den også indregistres herhjemme.

som jeg forstår det så skal man selvfølgelig kunne overholde reglerne om syn f.eks lys speedometer osv.

Specielt kigger jeg efter en Trial mc enten fra england eller tyskland. Så vidt jeg kan se skal de også have lys osv i tyskland, men i england ser de ud til at kunne være "road legal" med intet andet end et bremselys.

så skal jeg selvfølgelig bygge lys osv på, men det går nok.

Så HJÆLP... håber nogen herinde kan give mig lidt mere info.

hilsen Esben


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indregistrering fra andet EU land
  • #1   21. dec 2010 Jeg tror du ryger i lidt problemer med typegodkendelsen.
    Ellers tror jeg at der ville være mange flere specialstel hentet hjem fra andet EU land.


  • #2   21. dec 2010 jeg har hentet 2 cykler fra tyskland, og da de blev toldsynet fandt synsmanden typegodkendelsen i deres database, uden den kommer man vist ikke langt, start med at kontakte en synshal, de kan oplyse om der findes en dk typegodkendelse til din cykel

  • #3   21. dec 2010 Har fået en Honda CMX450 Rebel, GT647 Hawk, NT650 Bros og VT250 Spada på plade. Ingen af dem har en typegodkendelse.
    Den udenlandske registreringsattest og en vejeseddel der er maks 24 timer gammel er nok der skal til af papirer.
    Typegodkendelser er ikke noget synsmanden typisk vil og kan søge på i deres systemer.


  • #4   21. dec 2010 Kort fortalt:

    Køretøjet skal være masseproduceret og seriefremstillet. Modellen skal
    være fremstillet i mindst 1.000 eksemplarer inden for et år, som kan være et vilkårligt år, hvor den pågældende model er blevet produceret

    Selv om basiskøretøjet opfylder ovennævnte krav, kan det være ombygget. Der skal i så fald tillige fremlægges supplerende dokumentation for ombygningen f.eks. i form af en TÜV-godkendelse.

    Køretøjet skal have været registreret mindst tre måneder i et EF- eller EØS land eller Schweiz. Der skal fremlægges dokumentation for køretøjets tidligere registrering i udlandet. Toldattest er ikke tilstrækkelig dokumentation.

    Er cyklen fra 1. juli 2004 eller nyere skal den være EF-typegodkendt.



  • #5   21. dec 2010 Et EF-typegodkendelses nummer skal fremgå af typepladen på cyklen

  • #6   21. dec 2010 ok så det lyder ikke helt umuligt hvis cyklen ellers har været indregistret i f.eks tyskland eller england i de min 4 måneder. men det skulle vel nok kunne være bevist med en regattest so viser hvornår den er indregistreret og hvornår den så er blevet afmeldt igen.

  • #7   21. dec 2010 Vær OBS på at engelske cykler kan have venstre rettet asymetrisk nærlys, som jo selvfølgelig ikke er lovligt i DK. Kræver en ny lygte med højre rette lys eller symetrisk lys.

  • #8   21. dec 2010 ja det er jo rigtigt nok.. men i mit tilfælde er der alligevel sjældent forlygte på en type cykel, så der skal alligevel bygges lys, horn osv på inden den ville kunne synes.

    Det går nok.. der er reglerne jo ikke så sindsyge mere, men det er lige det med at sikre sig at man har de rigtige papirer.


  • #9   21. dec 2010 Jeg er næsten sikker på at uanset hvilket land i EU den har været indregistreret i så skal den have forlygte og horn.

  • #10   21. dec 2010 Hvis du bare holder til tyske cykler med TUV på. Skal får du ingen problemer

  • #11   21. dec 2010 ja det er jo netop det.. der er ikke så meget udvalg der da de tyske TÜV regler jo også kan være lidt skrappe.. men så vidt jeg kan se skulle det også kunne lade sig gøre med f.eks engelske som er indregistreret som "road legal" som de kalder det i england.

    hvis den er det.. og så eller har

    1. været indregistret i min. 3 måneder. (skulle vel kunne dokumenteres af en registreringsattest)
    2. masse produceret i min 1000 eksemplarer i et enkelt år. (det har de fleste jo nok)
    3. overholde krav om syn.. ( lys, horn osv og det skulle jo nok kunne fikses hvis noget mangler)
    4. (og der mest den jeg efterhånden er lidt i tvivl om) "Motorcykel skal være EF-typegodkendt. Kontrol af punkterne c) - d) falder
    så bort (krav indført for nye motorcykler den 1. juli 2004)."

    For jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde ud af hvordan man finder ud af hvad en EF-typegodkendelse er... og hvordan kan man se om en cykel er EF-typegodkendt. Ellers ville jeg jo så skulle finde en cykel fra før 2004 og så være helt ude over det problem.


  • #12   21. dec 2010 I UK har man noget der hedder en "daytime MOT" må kun køre om dagen pga manglende EU godkendelse på de lygter der er monteret!
    Jeg har importeret en del mc fra UK, så jeg kender alle faldgruberne, hehe!


  • #13   21. dec 2010 Den har jeg godt set et par steder men var ikke helt klar over hvad den gik ud på.. .. DVS hvis den i england er "road legal" MEN har en daytime MOT. Så er reg attesten ikke ok alligvel?? eller kan den godt bruges hvis der så bliver bygget lys på inden syn?

    har nemlig kun hentet cykler hjem fra tyskland.. så kender ikke rigtigt reglerne i england.


  • #14   21. dec 2010 Korrekt! Lyset skaffer du selv og det skal være Tüv eller EU godkendt!

  • #15   22. dec 2010 ok sorry er måske lidt træt og burde gå i seng... men.... en "day time MOT" er altså IKKE Eu godkendt.?????

  • #16   22. dec 2010 Det er der heller ingen der siger, UK er et EU land, men de har deres regel om daytime MOT!

Kommentér på:
Indregistrering fra andet EU land

Annonce