Indregistrering fra andet EU land {{forumTopicSubject}}
ok nu må jeg lige høre jer eksperter herinde
Jeg forsøger at få helt styr på reglerne om indregistrering af en motorcykel fra et andet eu land.
Det drejer som om en cykel som normalt ikke kan indregistres i Danmark.
MEN så vidt jeg kan forstå så gælder der en regel om at hvis en motorcykel har været indregistret i et andet EU land så kan den også indregistres herhjemme.
som jeg forstår det så skal man selvfølgelig kunne overholde reglerne om syn f.eks lys speedometer osv.
Specielt kigger jeg efter en Trial mc enten fra england eller tyskland. Så vidt jeg kan se skal de også have lys osv i tyskland, men i england ser de ud til at kunne være "road legal" med intet andet end et bremselys.
så skal jeg selvfølgelig bygge lys osv på, men det går nok.
Så HJÆLP... håber nogen herinde kan give mig lidt mere info.
hilsen Esben
jan 2007
Følger: 43 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 162 Svar: 2.430
Ellers tror jeg at der ville være mange flere specialstel hentet hjem fra andet EU land.
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 6 Svar: 66
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Den udenlandske registreringsattest og en vejeseddel der er maks 24 timer gammel er nok der skal til af papirer.
Typegodkendelser er ikke noget synsmanden typisk vil og kan søge på i deres systemer.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Køretøjet skal være masseproduceret og seriefremstillet. Modellen skal
være fremstillet i mindst 1.000 eksemplarer inden for et år, som kan være et vilkårligt år, hvor den pågældende model er blevet produceret
Selv om basiskøretøjet opfylder ovennævnte krav, kan det være ombygget. Der skal i så fald tillige fremlægges supplerende dokumentation for ombygningen f.eks. i form af en TÜV-godkendelse.
Køretøjet skal have været registreret mindst tre måneder i et EF- eller EØS land eller Schweiz. Der skal fremlægges dokumentation for køretøjets tidligere registrering i udlandet. Toldattest er ikke tilstrækkelig dokumentation.
Er cyklen fra 1. juli 2004 eller nyere skal den være EF-typegodkendt.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
mar 2004
Følger: 53 Følgere: 53 MC-er: 5 Emner: 149 Svar: 439
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
mar 2004
Følger: 53 Følgere: 53 MC-er: 5 Emner: 149 Svar: 439
Det går nok.. der er reglerne jo ikke så sindsyge mere, men det er lige det med at sikre sig at man har de rigtige papirer.
jan 2007
Følger: 43 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 162 Svar: 2.430
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
mar 2004
Følger: 53 Følgere: 53 MC-er: 5 Emner: 149 Svar: 439
hvis den er det.. og så eller har
1. været indregistret i min. 3 måneder. (skulle vel kunne dokumenteres af en registreringsattest)
2. masse produceret i min 1000 eksemplarer i et enkelt år. (det har de fleste jo nok)
3. overholde krav om syn.. ( lys, horn osv og det skulle jo nok kunne fikses hvis noget mangler)
4. (og der mest den jeg efterhånden er lidt i tvivl om) "Motorcykel skal være EF-typegodkendt. Kontrol af punkterne c) - d) falder
så bort (krav indført for nye motorcykler den 1. juli 2004)."
For jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde ud af hvordan man finder ud af hvad en EF-typegodkendelse er... og hvordan kan man se om en cykel er EF-typegodkendt. Ellers ville jeg jo så skulle finde en cykel fra før 2004 og så være helt ude over det problem.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Jeg har importeret en del mc fra UK, så jeg kender alle faldgruberne, hehe!
mar 2004
Følger: 53 Følgere: 53 MC-er: 5 Emner: 149 Svar: 439
har nemlig kun hentet cykler hjem fra tyskland.. så kender ikke rigtigt reglerne i england.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
mar 2004
Følger: 53 Følgere: 53 MC-er: 5 Emner: 149 Svar: 439
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Indregistrering fra andet EU land