{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vibra lys
  • #1   11. dec 2010 Værsgo (link fjernet) : )Overrvejer det også selv

  • #2   11. dec 2010 Sidst det var oppe, mener jeg at der var en der linkede til en test, hvor konklusionen var, at det var effektløst.

  • #3   11. dec 2010 Det virker ved at lyset nærmest blinker utrolig hurtigt, det gør at billister nemmere kan se dig.

    Dog er det ulovligt, utroligt generende for andre på vejen samt de fleste jeg har læst som bruger det, ikke er særlig tilfreds og fjernet det igen.


  • #4   11. dec 2010 Det er absolut ikk generende, synes jeg.. Det blænder jo ikk, det er blot alm lys der vibrerer, at det er ulovligt skyldes kun dum lovgivning

  • #5   11. dec 2010 Og så er det meget bedre end dem, der kører med langt lys. De er sgu irriterende, når de skal køre og blænde.

  • #6   11. dec 2010 Forresten, er der nogen som ved om man stadig kan benytte det hvis ens overhallingsblinks kontakt mangler?? Læste et sted at tænd/sluk med 3 hurtige blink foregik via den?

  • #7   11. dec 2010 det blinker på samme måde som når politiet ( bare hurtige ) køre med udrøgning


    Er det også ulovligt Ambulancer gør det også


  • #9   11. dec 2010 hmmm der er godtnok mange delte meniger om det.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #10   11. dec 2010 Jeg har kørt med det i over 3 år nu, og er utroligt tilfreds.

    Dit forlys pulserer mellem 50 og 100% mener jeg det er, og det gør at ens øje opfatter det som en bevægelse, som så gør at man lægger ekstra mærke til MC'en. Logisk nok vil det give en nedgang i lysstyrken så længe det er aktiveret, så når det bliver mørkt og man skal bruge sit forlys "normalt" vil man lige blinke 3 gange så vibra funktionen stopper og man igen får 100% lys foran.

    Jeg har flere gange i forbindelse med skift af lygte, haft det pillet fra i korte eller lange perioder, og det gør en stor forskel på om jeg bliver set af modkørende og biler fra sideveje, så jeg har KUN rosende ord til overs for det. Jeg har snakket med flere som ikke forstod det eller gad vænne sig til at køre med det, da ens langt lys indikator på cyklen blinker for at fortælle det er aktiveret og at man skulle huske at slå det fra når det blev mørkt og bla bla bla.

    Jeg vil i grunden også skide på hvad havarikommisionen siger om det, samt hvad loven siger om det. Jeg bliver set nemmere, så jeg fortsætter med at bruge det, og det generer ingen af de andre trafikanter.
    Hvad jeg finder komplet tåbeligt, er derimod at de vil have lovliggjort fjernlys om dagen, for jeg skal lede længe efter noget som er mere pisse irriterende end at se på den slags, ligesom de aber der kører med det, aldrig husker at slå det fra når man møder dem i mørket, fordi de har vænnet sig til at se på den blå indikator i instrumentet.



  • jens r
    jens r Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 157
    #11   12. dec 2010 Aber der kører med fjernlys eller blinkende lygter er vel lige tåbelige!
    Lygteføringen skal afstemmesses efter forholdende. Har man solen i ryggen er fjernlys påkrævet, ellers er nærlys tilstrækkeligt.
    motorcyklister der kører med for meget lys får kun de modkørende til at blænde op.


  • #12   12. dec 2010 @Niklas D

    Du er min egen lys guru, jeg er ikke tilfreds med lyset på min vmax, det er som en lommelygte med halv tomme batterier.. Så istedet for at montere vibra/xenon eller sterringlys, så skifter jeg forlygte samt monteret ekstra lys som kan tændes om natten når det kan gøres uden gene.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #13   12. dec 2010 Niklas D - Citatet lyder: "og at kraftigere lys på motorcyklerne (f.eks. fjernlys) lovliggøres i dagtimerne."

    Ja det er bare et af forslagene, men nu står der jo faktisk "f.eks fjernlys".. :o)

    Ja jeg skider lige hvor jeg vil, og fortsætter med at bruge det, da det har en effekt.
    Alle de diskussioner jeg kan finde om det på nettet, har meget blandede konklusioner og ikke mindst "testmetoder", så du skal være velkommen til at linke til mere uddybende undersøgelser / tests / whatever. :o)

    <i>Idéen med fjernlys er ikke at blive set men at kunne se fremad og til dels til siderne i så dagslys-agtige forhold som muligt.</i>

    Når folk bruger det i dagtimerne, er det vel for at blive set?

    Tågebaglys vil jeg kalde spild af tid. Hvor ofte er synligheden for bagfra kommende trafikanter et stort problem på en MC?
    Jeg kender ikke dine kørevaner, men mine vaner og min baglygte er IKKE fordrende for den slags problemer. :o)


  • #14   12. dec 2010 Jeg vil også lige ha lov at slå en bøvs. Hvis alle mc'ere husker at tænde for lyset, når de kører rundt, så vil uheldsstatistikken garanteret tage et pænt skridt nedad. Når jeg kører rundt i hovedstaden, så vil jeg skyde på, at ca 20 procent af de motorcykler jeg møder, har glemt at tænde lyset.....og så er debatten om lystype ligesom ligegyldig, ik??

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #15   12. dec 2010 Det er den.

    Min kan slet ikke slukke lyset, så der er jeg godt hjulpet. :o)


  • #16   12. dec 2010 Jeg Har kørt med vibra-lys på min honda cbr 1000F og der havde jeg lys i begge lygter (købte et sæt direkte til det) og jeg mener at lyset blev svagere når man bruger vibra... om det ses af andre kan jeg ikke sige... syntes selv at det IKKE er pengene værd... så hellere nogle bedre pærer i .. har vænnet mig til lige at blinke med det lange når jeg ser en bil komme ud fra en sidevej.. for at gøre opmærksom på mig selv

  • #17   12. dec 2010 Jeg er fuldstændig enig i at folk der kører med permanent fjernlys skulle have et 6 milliarder candela marinesøgelys i bæret mens de er ved at tage et ukendt sving i isslag på en punkteret HD.

    DAMN du er nærtagende smiley




    På min CBR kører jeg med langt lys, når jeg kører hurtigt, og kun om dagen!
    Følger jeg morgenmyldretiden, er den på nærlys.

    Jeg har prøvet gule pærer, standard pærer og alt muligt andet lort gennem tiden... det værste var de gule. der blev jeg fejlvurderet ca. 1 gang om uge, tror i lige det var spændende!
    Samme cykel, og så lige en ulovlig pære fra Biltema:
    (link fjernet)
    under halogen pærer, den der hedder 351003
    Den er på 80/100W.. Fra den dag jeg satte den i, blev jeg så vidt jeg husker, ikke overset mere.
    MEN husk, den bliver varmere, og suger mere strøm. MEN modsat langt lys, blænder den ikke, og ligger stadig i det asymetrisk felt. den giver bare markant mere lys!

    P.t. kører jeg med night breaker på Hondaen, da jeg ikke har været i biltema længe. MEN dt kommer jeg i næste uge, og så skal jeg have nogle af de pærer med hjem igen!


  • #18   13. dec 2010 Jeg er meget enig med Sajmonski i effekten af Vibra. jeg har anvendt det med stor fornøjelse i årevis, men der er et par ting at huske.

    Den samlede lyseffekt falder omkring 20 % ift normalt, så det skal efter min mening indstilles i fjernstilling, men her fungerer det bragende godt, og det generer absolut ingen.

    Det er en strikt dagslys ting, pga den reducerede lysstyrke.

    Diskussionen om lovlighed eller ej kan føres et helt andet sted hen. Der er krav om kørelys om dagen. Har man ikke det, kan man benytte nærlyset i stedet. Vibra lys er kørelys og overholder mig bekendt kravene til dette, men IKKE til nærlys.

    Også en misforståelse: Vibralys blinker ikke - det varierer lysstyrke op og ned ien høj trrekvens.

    Jeg har kanongode erfaringer med det og kan kun anbefale anvendelsen


Kommentér på:
vibra lys

Annonce