Reddet af en MC'ist :-) {{forumTopicSubject}}
Hey alle..
Blev så glad over en anden motorcyklists hjælpsomhed, at jeg synes det skulle deles.. Here goes:
Fik mit kørekort igår, og skulle selvfølgelig en tur ud at køre.. Men batteriet var stået af på MC'en, fik dog alligevel gang i den med en generator..
Jeg vidste, at jeg for alt i verden ikke skulle gå i stå for så ville den selvfølgelig ikke starte igen.. Så langt så godt
Efter at have kørt lidt på de små veje for lige at blive komfortabel med min egen MC , skulle jeg selvfølgelig en tur på motorvejen...
Jeg når lige et stykke ud, og netop som jeg skal til at køre af rampen for at køre tilbage igen, begynder den at prutte.. Min første tanke; Fuck.
Anden tanke: Oh shit.
- ikke mere benzin.. Havde ellers checket tanken, og den virkede fin, men det har åbenbart været reserve tanken jeg kunne ane noget benzin i.
Inden jeg når at slå den over på reservetanken, går den død og da jeg allerede havde blinket af motorvejen stoppede jeg ved afkørslen..
Jeg når at stå der i ca. 2 minutter, inden der holder en bil ind (og jeg er ved at ringe efter hjælp, jeg vinkede ham ikke ind eller noget, han stoppede helt frivilligt)...
Han hopper så ud og vi hilser.. Han spurgte om jeg har brug for hjælp, og jeg sagde ja, og spurgte om han havde starter kabler.. Det viste sig at være en super fin motorcyklist!
Frem med starterkablerne, og 5 min efter var jeg på vej hjem igen.. Det tog ca. 1 min at få gang i den, og så 4 minutter takketale
Derefter hoppede jeg ellers op på geden, og kørte pænt hjem igen på min reservetank..
En god dag, der hurtigt blev til en dårlig dag, men som lige så hurtigt blev til en super fed dag igen
Rigtig fedt med noget gensidig respekt og hjælpsomhed..
God weekend !!
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 44
God week-end.
Claus
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 6 Emner: 83 Svar: 272
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
dec 2007
Følger: 79 Følgere: 73 MC-er: 11 Emner: 99 Svar: 354
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Fedt at andre end en selv stopper og spørger om man kan hjælpe.
Jeg stoppede og spurgte en ved en afkørsel ved Hillerød for 1 måned siden, men han skulle bare ringe og høre hvor de andre blev af.
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Men husk for en anden gangs skyld ikke at køre på din mc uden at batteriet er ladet op. Spændingsregulatoren og ensretteren har ret stor risiko for at brænde af ved det.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
også skulle der self også benzin på, så kunne jeg løbe forfra... men det er sq ikke svært at få liv i dem igen, sæt den i 1 eller 2 gear, få skubbet noget fart i den, også slip koblingen, så skyder den lige igang igen
jul 2008
aug 2010
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 221
Må indrømme,havde slet ikke i tankerne at skubbe den igang.. Desuden var det nok aldrig blevet til noget, husker hvor bøvlet det var bare at skubbe en gammel 2.gear maxi igang
Skiftede batteriet så snart jeg kom hjem, og tankede straks efter.. den spiller max nu
Det er bare ærgeligt der ikke er nogen benzinmåler på...
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.681
jul 2008
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 6 Emner: 83 Svar: 272
Men ja, mcister har et kanont sammen hold. Det er sgu lækkert at der stadig er nogen der ikke kun tænker på sig selv... Der er også en kæmpe glæde når man deltager på de små træf hos de lokale klubber rundt om i landet, det er sgu lige meget hvem man snakker med, alle er flinke og rare. og så er det lige meget hva man kører på.
Hurra for danske bikere... hehe
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.233
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 112
Fedt!
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
jeg løb tør 1. dag jeg købte min 400RR, siden kunne jeg nå at slå den over på reserve inden den gik ud..
Reddet af en MC'ist :-)