{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.552 visninger | Oprettet:

Reddet af en MC'ist :-) {{forumTopicSubject}}

Hey alle..
Blev så glad over en anden motorcyklists hjælpsomhed, at jeg synes det skulle deles.. Here goes:

Fik mit kørekort igår, og skulle selvfølgelig en tur ud at køre.. Men batteriet var stået af på MC'en, fik dog alligevel gang i den med en generator..
Jeg vidste, at jeg for alt i verden ikke skulle gå i stå for så ville den selvfølgelig ikke starte igen.. Så langt så godt smiley

Efter at have kørt lidt på de små veje for lige at blive komfortabel med min egen MC , skulle jeg selvfølgelig en tur på motorvejen...
Jeg når lige et stykke ud, og netop som jeg skal til at køre af rampen for at køre tilbage igen, begynder den at prutte.. Min første tanke; Fuck.
Anden tanke: Oh shit.
- ikke mere benzin.. Havde ellers checket tanken, og den virkede fin, men det har åbenbart været reserve tanken jeg kunne ane noget benzin i.
Inden jeg når at slå den over på reservetanken, går den død og da jeg allerede havde blinket af motorvejen stoppede jeg ved afkørslen..

Jeg når at stå der i ca. 2 minutter, inden der holder en bil ind (og jeg er ved at ringe efter hjælp, jeg vinkede ham ikke ind eller noget, han stoppede helt frivilligt)...

Han hopper så ud og vi hilser.. Han spurgte om jeg har brug for hjælp, og jeg sagde ja, og spurgte om han havde starter kabler.. Det viste sig at være en super fin motorcyklist!
Frem med starterkablerne, og 5 min efter var jeg på vej hjem igen.. Det tog ca. 1 min at få gang i den, og så 4 minutter takketale smiley
Derefter hoppede jeg ellers op på geden, og kørte pænt hjem igen på min reservetank..

En god dag, der hurtigt blev til en dårlig dag, men som lige så hurtigt blev til en super fed dag igen smiley
Rigtig fedt med noget gensidig respekt og hjælpsomhed..

God weekend !!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reddet af en MC'ist :-)
  • #2   5. nov 2010 Sådan er det heldigvis. MC'ister hjælper hinanden. Jeg var også stoppet hvis jeg var kommet kørende

• #3   5. nov 2010 Rigtig god historie. Det er jo netop en del af det at køre MC , nemlig at man holder sammen og hjælper, når andre har brug for det.

God week-end.

Claus

• #4   5. nov 2010 Den skulle da være til at skubbe i gang sådan en... hehe

• #5   5. nov 2010 nice

• #6   5. nov 2010 fedt at høre.. men hvorfor løb du den ikke bare igang? smiley

• #7   5. nov 2010 Jeg havde sgu heller ikke løbet den i gang som helt grøn mc´ist, hvor man har nok af at holde balancen med cyklen når man trækker med den. smiley

Fedt at andre end en selv stopper og spørger om man kan hjælpe.

Jeg stoppede og spurgte en ved en afkørsel ved Hillerød for 1 måned siden, men han skulle bare ringe og høre hvor de andre blev af. smiley

• #8   5. nov 2010 Sådan skal det da være smiley Stopper også altid selv hvis der holder en mc i vejsiden.

Men husk for en anden gangs skyld ikke at køre på din mc uden at batteriet er ladet op. Spændingsregulatoren og ensretteren har ret stor risiko for at brænde af ved det.

• #9   5. nov 2010 Prøvede det samme da jeg skulle ned og omregistrere min nykøbte cykel, så var batteriet sq dødt da jeg skulle køre igen, så måtte man til at løbe rundt i parkerings kælderen med cyklen smiley
    også skulle der self også benzin på, så kunne jeg løbe forfra... men det er sq ikke svært at få liv i dem igen, sæt den i 1 eller 2 gear, få skubbet noget fart i den, også slip koblingen, så skyder den lige igang igen smiley

• #10   5. nov 2010 Med mindre man har en twin motor, så er de ikke helt så nemme at løbe igang, prøvede vi på med en SV650'er da jeg var på trackday, han havde glemt at slukke sit lys, men den gad sq ikke blive skubbet igang, så måtte der nogen startkabler på den.

• #11   5. nov 2010 tak tak
    Må indrømme,havde slet ikke i tankerne at skubbe den igang.. Desuden var det nok aldrig blevet til noget, husker hvor bøvlet det var bare at skubbe en gammel 2.gear maxi igang smiley
    Skiftede batteriet så snart jeg kom hjem, og tankede straks efter.. den spiller max nu smiley

Det er bare ærgeligt der ikke er nogen benzinmåler på... smiley

• #12   5. nov 2010 Hey, hvorfor løb du den ikke i gang? Hva?

• #13   5. nov 2010 Jeg bruger min triptæller som tankmåler, jeg nulstiller den hver gang jeg tanker, også når den runder de 180km så skal jeg til at tænke på at tanke

• #14   5. nov 2010 Hehe jeg vil også sige at min magna 1100 er lidt tung at løbe i gang... og sådan en saki har da også lidt kompression, så hvis man er helt grøn er det altså ikke nemt, Men til en anden gang, så når du holder på en nedkørsel så er der bakke nok til at få den til at rulle, så op og sid på den, lad den rulle i 2/3gear, og slip kobling uden for meget gas, så skal den nok starte...

Men ja, mcister har et kanont sammen hold. Det er sgu lækkert at der stadig er nogen der ikke kun tænker på sig selv... Der er også en kæmpe glæde når man deltager på de små træf hos de lokale klubber rundt om i landet, det er sgu lige meget hvem man snakker med, alle er flinke og rare. og så er det lige meget hva man kører på.

Hurra for danske bikere... hehe

• #15   6. nov 2010 På en del kaburator cykler fra den årgang sidder der benzin pumpe, hvis ikke den kan sluge noget fordi den ikke er sat over på reserve i tide, så er du pænt fucked smiley

• #16   6. nov 2010 Ja, jeg har prøvet det samme en gang jeg stod og havde brug for hjælp. Da var det også en mcist i bil som ville hjælpe.

Fedt!

• #17   6. nov 2010 Du vænner dig hurtigt til at der ikke er nogen benzinlampe der lyser, det er en del af charmen, hvorfor skal der også være så meget elektronik smiley

jeg løb tør 1. dag jeg købte min 400RR, siden kunne jeg nå at slå den over på reserve inden den gik ud..

Kommentér på:
Reddet af en MC'ist :-)

Annonce