{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.676 visninger | Oprettet:

PÅSKEN ER REDDET...(for politiet) {{forumTopicSubject}}

Lige en lille histore med på vejen.
Det er onsdag aften kl 21.24 (dagen før skærtorsdag)
Kæresten og jeg kommer cyklende(på alm cykel) på munkerisvej (ODENSE), og da vi kommer til lyssignalet ved munkebjergvej skifter det til rødt for os.
Vi ser der ingen traffik der har "grønt lys", så vi drejer til højre, om af cykelstien i krydset, om på munkebjergvej..
Og der sker det, en strisservogn stopper os.
Helt i orden tænker jeg og venter på en advarsel, men nej der kom to stk bøder på 500kr hver.
Så skal det lige siges at de selv kørte over for rødt, og derefter holdt midt på vejen for at stoppe os.
Så er det man tænker, har der ikke været nogle billister de har ku stoppe op mod påsken, siden de går sådan i peditesser.
Men jeg griner bare og siger de må have en forsat god jagt, velvidende om at vi har været med til at rede deres regnskab her i påsken:-)
p.s. vi er begge studerende, så det var nok ikke den bedste fangst, men alle i politiet skal jo starte deres første bøde et sted:-)
GO PÅSKE og husk, det er småtingene der holder sammen på staten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PÅSKEN ER REDDET...(for politiet)
  • #2   12. apr 2006 De må virkelig kede sig....

  • #4   12. apr 2006 mht. til nedsættelse kommer det an på indtjeneingen, studerende eller ej, troede selv jeg kunne få halveret en bøde da jeg stod i lære, men pga. mit deltids arbejde ved siden af, tjente jeg for meget.... smiley

    men dem der stoppede jer har nok ikke haft alt for travlt, når de (i mine øjne) gir bøder for sådan nogle småting...

    Michael


  • #6   12. apr 2006 helt sikkert surt Ulrik.
    **********
    Hørt Hekto: Ved at få fucking spat i KBH over cyklister der altid skal køre i modstte bane igennem fodgængerfelt mens de skriver SMS.....eller snakker mobil mens de triller over for rødt..... Ved bare jeg rammer en af dem en dag, håber det blir i bil!


  • #7   12. apr 2006 Ja, det er godt nok lidt plat med sådan en bøde, men ham fjolset skulle satme da ha haft en!!!!
    (link fjernet)
    Der MÅ være en fejl i artiklen - ellers vil jeg da håbe at en politimand får sig en ordentlig irettesættelse! smiley



  • #9   13. apr 2006 man skal kun betale halv delen det er jeg sikker på for jeg gav 240kr engang for at kører på midter linien. og der spurgte de ikke hvor meget jeg tjente bare et brev fra skolen er nok.

  • #10   13. apr 2006 Det med nedsættelse af bøden for studerende gælder ikke længere! Til gengæld er der kommet en regel om at alle der tjener under 115.000kr (?) om året før skat kan få nedsættelse af bøden til det halve, dog mindst 400 eller 500 kr. - Pis kan sgu ikke lige huske hvad mindstebeløbet var, men det var deromkring. De skal bruge dine tre sidste lønsedler og din seneste årsopgørelse. Det hele står bag på bøden, når du får den med posten!

    Har lige fået nedsat en bøde på 1000kr til 500, fordi jeg er en fattiglus smiley


  • #11   13. apr 2006 Christian: Jeg mener det er 300 kr., der er mindstebeløbet. Det var i hvert tilfælde det jeg gav, da jeg blev stoppet da jeg kørte uden lys på pedalcyklen - og jeg trak endda! Desværre havde betjenten set jeg hoppede af cyklen da jeg så ham... æv *GG* smiley

  • #12   13. apr 2006 Og man må max tjene kr. 127.500 pr. år.....

  • #13   13. apr 2006 jeg har sgu ikke ondt af dig, for du har tilsidesat færselsloven, jeg smutter da også selv til højre for rødt hvis krydset er frit, og bliver jeg stoppet en dag, jamen så er det jo bare smile og tage imod bøden, for man ved jo godt man ikke må!

    Så det bare op med foret mester og ikke så meget piveri smiley


  • #14   13. apr 2006 Jeg fik nok ikke uddybet miig klart nok i starten, da mange er frostående med politiet og mener at vi var til fare for at blive kørt ned (som mange andre cykelister er ofte)
    Men da vi drejede til højre i krydset, var den eneste bil der have grønt allerede drejet op af en anden vej, så der var øde på det tidspunkt om aftenen..
    Lige undtagen en poli er kedede sig:-/
    Og så for at prøve at give os dårlig skyldfølelse begyndte han med at snakke om at hvis vi havde været i bil og måske kørte nogen ned..
    Hvor jeg så afbrød ham og sagde at vi jo faktisk var på cykel hvis han ikke havde opsaveret det.. samtale slut.
    så kommer hun med (sin første udstede) bøde, og siger noget om at der jko er så meget snak om poliet, så det er derfor de strammer op.
    Vås, det er sku pga sådanne småting at folket snakker om dem, og ikke gider hjælpe når der er brug for det.
    Men hvis det havde regnet, så var vi nok ikke engang blevet stoppet:-)
    Men de har da lov til at sætte sig i respekt for folket en gang i mellem, men det er ikke på denne måde de vinder point...
    Istedet skulle de holde sig til at stoppe nogle af dem der er til fare for deres omgivelser.'
    GO' PÅSKE, og lad nu køretøjet blive stående når i skal hjem i afen;-)


  • #15   16. apr 2006 Så siger jeg det også: Hvis man, i gerningstidspunktet, har en indtjening på under 127.500 kr brutto, så har man ret til at søge om nedsættelse, til det halve, dog mindst 300 kr. Hvilket vil sige: jeg fik en bøde på 1500 kr for overskridelse af lokal hastighedsbegrænsning + et tillæg på 500 kr, for at have overskredet med mere end 30%. Med nedsættelse = 1050 kr.

    Og ja, de er nogle so-pander. Pædofile og voldtægtsforbrydere får højst 2 år i skyggen. Almindelige borgere derimod, skal slås hårdt ned med det samme. Pikhoveder.


  • #16   6. jul 2006 det er ikke alle bøder der kan sættes ned1

Kommentér på:
PÅSKEN ER REDDET...(for politiet)

Annonce