{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.199 visninger | Oprettet:

Opbevaring INDENDØRS ? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Jeg ved godt der er rigtig mange "vinteropbevaring" indlæg i denne tid....har søgt, men har ikke rigtig kunnet finde noget omkring indendørs opbevaring !?

Overvejer nemlig at smide cyklen ind i stuen - selvfølgelig skal den have et olie-skift, og en grundig vask først....men hvad skal jeg ellers være opmærksom på hvis jeg stiller den ind i stuen ?

Go´ weekend ;o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opbevaring INDENDØRS ?
  • #1   9. okt 2010 Opmærksom på konen smiley

• #2   9. okt 2010 Du skal være opmærksom på, at den kan ødelægge gulvet, hvis det er blødt eller cyklen drypper.

Du skal være opmærksom på, at alle begyndende rustdannelser er renset af og sat i ro. Modsat hvad masse af mennesker tror, forløber oxidationsprocesser 4-5 gange hurtigere for hver gang temperaturen stiger 10 grader.

Du skal sikre dig at indsugningsgummi og lignende er silikoneret godt. De tørrer meget mere ud indendørs end udendørs.

Du skal sikre dig, at dit brændstofsystem er tæt - risiko for dels brand og dels langtids indånding af benzindampe.......

...hvis du aner, at jeg synes, at det er en aldeles unødvendig ide, så har du ret..

• #3   9. okt 2010 Pjat Knud, stuen er da alletiders sted at have sine to motorcykler stående når man nu har pladsen til det :oP

• #4   9. okt 2010 Jeg syntes det er alletiders ide..

Det giver et friskt pust i den kolde vintertid.. + man kan da lige sidde og lure kommende detaljer/upgrades... c",)

Ja Ja.. Og så kan man da lige nusse lidt uden af fryse "bagen" af.. c",)

• #5   9. okt 2010 Drop olieskift, hvis olien er skiftet for nylig. Helt unødvendigt.
    Jeg plejer at sætte et stykke tape over hullet i udstødningen. De kan godt stå og "hørme" lidt.
    Go´ fornøjelse.
    ;O)

• #6   9. okt 2010 for et par år siden havde jeg cyklen stående inde...

mine udlemper...

der fremkom til tider en lugt af "motorcykel" til stor utilfredshed fra konen...

den blev stort set startet op hver gang der var fest:-/ (gæt selv resten..)

så den kommer ikke ind længere

• #8   9. okt 2010 Jeg har heldigvis en rigtig sød kone - så det bliver ikke noget problem - faktisk har hun lige hjulpet med en prøve-opsætning i stuen - og hun syntes faktisk det ser godt ud ;o)

Den kommer til at stå dejlig tørt - så jeg frygter ikke oxidationsprocessen, stuen må svare til en dejlig lun og tør sommerdag ;o)

Er mere bange for om den kommer til at lugte for meget - men tricket med at lukke for hullerne i udstødningerne er nok meget godt - og det er ingen chance for at den bliver startet op indendørs

Skal jeg pille batteriet af eller kan det blive siddende....tænker mere på at det skal lades et par gange i løbet af vinteren !?

• #9   9. okt 2010 Det er min erfaring, at dampene er værst den første uge. Jeg har selv den teori, at det kun er indtil alle væsker er oppe i stuetemperatur og selvfølgelig bliver den ikke startet op undervejs.

• #10   9. okt 2010 personligt tapper jeg alt benzin af min på grund af dampene

• #11   9. okt 2010 Jeg kan ikke lugte mine to cykler, og de står altid i min "vinterhave" som er bygget sammen med stuen.

Vinterhaven er 25 kvm, den "rigtige" stue er 30 kvm, men de er bygget sammen så det næsten er som et lokale.

Dog lader jeg altid gadecyklen stå og dampe lidt af udenfor inden det kommer indenfor.

De problemer som Knud remser op tror jeg ikke på, for så ville alle motorcykler der står til salg ved forhandlere jo falde fra hinanden efter et år

• #12   9. okt 2010

Husk, at hvis det er en kineser, så skal dækkene afmonteres. De lugter nemlig af keminova smiley

• #13   9. okt 2010 tøm karburatorene inden du sætter den ind, mindst dagen før, så får du ingen dumme lugte derfra smiley

• #14   9. okt 2010 Brian * Roskilde * Bare sæt batteriet til opladning 1 en gang om måneden, det er alt rigeligt.

• #15   9. okt 2010 Jeg men at have læst engang at der et åndehul i motoren man lige kan proppe til smiley

• #16   9. okt 2010 Tøm tanken..

• #17   9. okt 2010 Energy:

Vi taler om en beboelse. Hvis der ikke er en relativ luftfugtighed på mindst 50 %, ER DET IKKE TIL AT OPHOLDE SIG DERINDE.

• #18   9. okt 2010 lav service inden du stiller den ind, og tøm karburatorerne, og sørg bare for at lufte ud, som det anbefales man gør hver dag

• #20   9. okt 2010 Et er lugt noget andet er brandfare... juletid stearinlys. små pilfingre børn. Cyklen vælter ... motorcykler er vel for fan ikke lavet af ler... de skulle da gerne kunne tåle lidt kulde ellers er det da noget lort ...min står i garagen koldt men tørt og ventileret.

• #21   9. okt 2010 Hmm har min Harley inden for i vores bar og ja den lugter lidt af benz og så videre men hva syntes at den skal ha det godt hen over vinteren c",)

• #22   9. okt 2010 Brandfare?
    Holder ikke jul, bruger ikke stearinlys på kontoret, ingen børn overhovedet på matriklen, ingen "levende" potteplanter til at øge humiditeten, kan den ikke vælte, når den står udenfor i en efterårsorkan, vælter den formentlig ikke inde på kontoret!
    Ingen karburatorer der kan ose og en temperatur på 23 grader!
    Kontoret bliver stedet!

Men først når det bliver tid til at trække den ind. Vejret er jo perfekt i øjeblikket!

• #24   10. okt 2010 Apropos;

(link fjernet)

• #25   10. okt 2010 Heine D > hmm vinteropbevaring 4 mdr for 3000 kr !?? okey så smører hun selvfølgelig osse kæden og checker dæktryk ;o)

Jeg bliver mere og mere sikker på at den kommer ind i stuen, når vinteren nærmere sig - faktisk har den stået i stuen (som en prøve) siden igår formiddags - og indtil videre er der ikke rigtig nogen lugt-problemer ;o)

• #26   10. okt 2010 havde min inde hele sidste vinter
    stod inde i stuen

ingen problemer med lugt'
    stod med benzin og det hele
    men det er jo også en Horda smiley

• #27   10. okt 2010 Honda
    skulle der stå

• #28   10. okt 2010 Sjovt nok ruster alt det værktøj jeg har i skuret som er ventileret, og det jeg har i min værktøjsvogn i stuen ved siden af min mc gør ikke...

• #29   11. okt 2010 Energ:

Dine jagtvåben er formentlig olierede, din elektronik er kemisk deaktiveret, dit bestik bliver vasket og tørret - (det vil sige at korrosionspunkter ikke bliver siddende på samme sted)

Bestik, der bare henligger - korroderer - hvorfor tror du din mor har podset sølvtøj og messing så længe hun kan huske???

• #30   11. okt 2010 Du skal være opmærksom på hvad dit forsikringsselskab siger. Hvis hytten futter af er det ikke sikkert de dækker noget hvis der står et køretøj i stuen. Bare lige giv et kald til dit selskab.

Kommentér på:
Opbevaring INDENDØRS ?

Annonce