Til idioten ved M16 / Motorring 3 nord Til idioten ved M16 / Motorring 3 nord
Magen til kørsel skal man lede længe efter. At overhale indenom i en drejebane hvor jeg potentielt kunne være drejet ind og kørt ind i dig og højst sandsynligt slået dig ihjel, er bare direkte hul i hovedet. Ydermere vidner det om afgrundsdyb dumhed og mangel på modenhed. Det er en flot motorcykel du har dig der, men lad dog være med at køre og måle tissemand på motorvejstilkørslen. Du må jo være noget af det mest uintelligente man kan krydse på sin vej. Jeg håber inderligt at du tager dig sammen, inden du skader andre med din kørsel. Jeg er så at sige ligeglad med om du krøller dig selv rundt om et vejtræ. Jeg tænker mere på dine nærmeste, som kommer til at savne dig, hvis du altså har sådanne mennesker omkring dig. For du er da for dum.
Grow up og tænk over din kørsel.
aug 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 296
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 168
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 168
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.757
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 973
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
husker tydeligt min mor sagde du bliver sku aldrig 20.
og når du står af så køber jeg en gammel motorhjelm og lægger på dit grav sted så kan du høre når det regner.
og nu er jeg så en af de få der kan huske hvordan jeg selv kørte.
vi snakker overhælning i drreje baner. på fult optrukket linier selv om der kom modkørene.
og mit ønglings sving
(link fjernet)
perfekt sted at overhæle bilerne indenom.
hvor vil jeg så hen med dette jov
.
unge har gennem tiderne været risiko villige.
hørte engan en fortelling/ saga om hvordan de gamle mænd var rystet over de unges higen efter fart
og det var fra år ca 1800 og omhandlet kamelridning.
så det er ikke noget nyt broblem.
syntes jeg så det er iorden næ entligt ikke men det kan sku ikke forøge min puls og gider sku ikke bruge krudt på det .
kan godnok selv blive forskrækket når der kommer sådan en bølle i dag men ryster bare på hovet og tænker ja ja
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 75
men hvad sker der med de kæmpe tumper der ligger og tøffer i de yderste baner, de skulle fandme ikke have kørekort.
Møller man holder sin bane ; )
mar 2007
Moral er godt -- dobb. moral er dobb. så godt
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
mar 2007
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
a) skal være forsynet med lygtevasker,
b) skal forblive tændt, når fjernlyset er tændt og
c) skal være forsynet med lygteindstillingssystem, jf. pkt. 6.02.021 (1). Systemet
skal fungere automatisk.
Før 01.04.06: Gælder ikke for originalmonterede gasudladningslygter, der er
udført i overensstemmelse med amerikansk standard FMVSS
108 og mærket »DOT«.
For alle andre gasudladningslygter gælder kravene (lygtevasker,
forblive tændt, og automatisk lygteindstillingssystem) uanset
første registreringsdato.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
mar 2007
sorry mate.
mar 2007
rigtig?
mar 2007
apr 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
jul 2006
jul 2006
Xenon, eller gasudladningslygter, er tilladte til motorcykler, såfremt at de overholde de krav som er specificeret i "Vejledning om syn af køretøjer", kapitel 6, som kan findes her: http://www.fstyr.dk/koretojer/Regler%20om%20koeretoejer/~/media/Files/Syn/Vejledning_om_syn/kap06.ashx
Motorcykler er fritaget fra krav om lygtevasker og automatisk niveauregulering som det kendes fra personbiler.
Det skal dog bemærkes at hvis køretøjet er EF-typegodkendt, da skal gasudladningslygten også være EF-typegodkendt, og at det i den forbindelse er vigtigt at være opmærksom på at det er hele lygten som lever op til denne godkendelse: altså både strømforsyning, parabol, pære og lygteglas skal som enhed være godkendt. Det er altså ikke lovligt blot at montere en gasudladningspærer i den eksisterende anordning til halogenpærer
maj 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
Det bliver ulovligt hvis f.eks en xenon lampe monteres i en halogen lygte.
Det skyldes, at pærens lysspredning ikke passer til lygten og den derfor kan risikere at blænde.
apr 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
For et par dage siden kører jeg i styrt regnvejr og holder i en rundkørsel og ser da godt at der holder en hvid kværn på min venstre side men pga regnen får jeg ikke registreret at der står politi på siden før han kører ud i rundkørslen og nikker til mig
hehe den med bussporet har jeg ik prøvet endnu...kører jo pænt ;P
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 181
Der er altså for mange, der leger politi, hver eneste gang der er et eller andet de er utilfredse med. Ja, xenon er noget værre noget.. bum bum bum!? Man må ikke køre på et hjul og man skal ALTID køre 50km/t i byen og 80km/t uden for byen og max. 130km/t på motorvejen (jo mindre der er skiltet anderledes).
Men derfor er det ikke ensbetydende med at alle overholder det!
Nu går jeg ud og brænder min motorcykel af på de offentlige vejsystemer og hvis i ser mig, så skynd jer at beklage jer over ungdommen!
(lad nu være med at tage hele mit indlæg dybt alvorligt
jul 2006
Det er pisse-ligemeget om det er fjern eller nærlys...Hivs ikke lygten som en hel enhed er godkendt til Xenon, så er det ulovligt.
Jeg arbejder så også lige med dette til daglig, så jeg kender til alle bortforklaringerne, som folk kommer med.
I sidste ende er det hvad trafikstyrelsen siger, som er lov
jul 2006
Det kan ikke være så svært at forstå
jul 2006
Jeg skrev til dem som alm. privatperson for at spørge dem om lovligheden af xenonlys på mc, da der er mange, som er af den opfattelse, at bare fordi man har en kawa med DE linse (eller det der ligner), så tror de med det samme at det er lovligt at eftermontere xenon, hvilket det i svaret fra Trafikstyrelsen kan ses at det IKKE er, med mindre de nævnte omstændigheder er opfyldt.
Jeg er ikke ude på at forvirre folk og det tror jeg heller ikke Trafikstyrelsen er.
jul 2006
Jeg har copy/paste fra en email fra trafikstyrelsen.
De siger det er sådan...længere er den ikke.
Men i og med at reglen står under punkt. 6.02.020 BIL gælder disse regler ikke for MC.
Hvis du kigger under punkt 6.02.030 Motorcykel.
Her står der IKKE at en mc skal have lygtevasker og automatisk niveauregulering.
Til idioten ved M16 / Motorring 3 nord