2.066 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Til idioten ved M16 / Motorring 3 nord Til idioten ved M16 / Motorring 3 nord

Magen til kørsel skal man lede længe efter. At overhale indenom i en drejebane hvor jeg potentielt kunne være drejet ind og kørt ind i dig og højst sandsynligt slået dig ihjel, er bare direkte hul i hovedet. Ydermere vidner det om afgrundsdyb dumhed og mangel på modenhed. Det er en flot motorcykel du har dig der, men lad dog være med at køre og måle tissemand på motorvejstilkørslen. Du må jo være noget af det mest uintelligente man kan krydse på sin vej. Jeg håber inderligt at du tager dig sammen, inden du skader andre med din kørsel. Jeg er så at sige ligeglad med om du krøller dig selv rundt om et vejtræ. Jeg tænker mere på dine nærmeste, som kommer til at savne dig, hvis du altså har sådanne mennesker omkring dig. For du er da for dum.

Grow up og tænk over din kørsel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til idioten ved M16 / Motorring 3 nord
  • #1   19. aug 2010 Hvornår var det? Og hvor er motorring 3? smiley

• #2   19. aug 2010 Ved Herlev, hvor motorvej 16 kører under motorring 3. For 30 minutter siden.

• #3   19. aug 2010 Det her var så en motorcykel... Men same same, det er for åndssvagt.

• #4   19. aug 2010 simon>>>>gør de det...har sgu oplevet FLERE gange at folk bare gør det uden at kigge sig for..eller også blinker de ÉN gang og så har de jo ret til alt

• #5   19. aug 2010 Ja nemli ja... eller noet´ :S

• #6   20. aug 2010 er ked af at sige det men som ung er man udødelig.

husker tydeligt min mor sagde du bliver sku aldrig 20.
    og når du står af så køber jeg en gammel motorhjelm og lægger på dit grav sted så kan du høre når det regner.

og nu er jeg så en af de få der kan huske hvordan jeg selv kørte.
    vi snakker overhælning i drreje baner. på fult optrukket linier selv om der kom modkørene.
    og mit ønglings sving

(link fjernet)

perfekt sted at overhæle bilerne indenom.

hvor vil jeg så hen med dette jov
    .
    unge har gennem tiderne været risiko villige.

hørte engan en fortelling/ saga om hvordan de gamle mænd var rystet over de unges higen efter fart
    og det var fra år ca 1800 og omhandlet kamelridning.

så det er ikke noget nyt broblem.

syntes jeg så det er iorden næ entligt ikke men det kan sku ikke forøge min puls og gider sku ikke bruge krudt på det .
    kan godnok selv blive forskrækket når der kommer sådan en bølle i dag men ryster bare på hovet og tænker ja ja

• #7   20. aug 2010 rigtigt man må ikke køre inden om og gør det meget sjældent i bil og aldrig på mc

men hvad sker der med de kæmpe tumper der ligger og tøffer i de yderste baner, de skulle fandme ikke have kørekort.

Møller man holder sin bane ; )

• #8   20. aug 2010 husk osse li at xenon ikke er lovligt på din kværn hehe

Moral er godt -- dobb. moral er dobb. så godt

• #9   20. aug 2010 Ib æhææææhhh hvad er pointen ??

• #10   20. aug 2010 du må ikke EFTER montere xenon.... kan godt være din cykel er født med det.

• #11   20. aug 2010 (5) Nærlyslygte med gasudladningslampe
    a) skal være forsynet med lygtevasker,
    b) skal forblive tændt, når fjernlyset er tændt og
    c) skal være forsynet med lygteindstillingssystem, jf. pkt. 6.02.021 (1). Systemet
    skal fungere automatisk.
    Før 01.04.06: Gælder ikke for originalmonterede gasudladningslygter, der er
    udført i overensstemmelse med amerikansk standard FMVSS
    108 og mærket »DOT«.
    For alle andre gasudladningslygter gælder kravene (lygtevasker,
    forblive tændt, og automatisk lygteindstillingssystem) uanset
    første registreringsdato.

• #12   20. aug 2010 Trafikanterne i Danmark er måske verdens dårligste folkefærd, når det gælder om at komme frem i trafikken, og det kræves IKKE at man kører stærkere, men alle dem der har været i Asien og Mellemøsten ved hvad jeg snakker om !

• #13   20. aug 2010 Det må du undskylde jeg bøjer mig og trækker mine ord i mig.

sorry mate.

• #14   20. aug 2010 Det kit som møller så har monteret på sin bike, det skulle så ikke være lovligt, da det ikke fungerer sammen med anden fjernlyslygte, som fjernlyslygte i eget lygtehus.

rigtig?

• #15   20. aug 2010 Det er sku meget muligt, det er nok os de færreste der kører med xenon som ekstra langt lys.

• SlowRider
    SlowRider Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #16   20. aug 2010 hihihihihi jeg har lige købt en ny knallert der ligner en motorcykel lidt og når jeg så kører forbi en mc så hilser vi på hinanden tihihihii smiley

• #17   20. aug 2010 Niklas..Du må KUN montere xenon hvis lygten er GODKENDT til xenon...bare fordi den ligner en DE linse er den ikke nødvendigvis godkendt til xenon...og desuden må den heller ikke blænde smiley

• #18   20. aug 2010 og her kommer så svar fra Trafikstyrelsen vedr. Xenon på MC.

Xenon, eller gasudladningslygter, er tilladte til motorcykler, såfremt at de overholde de krav som er specificeret i "Vejledning om syn af køretøjer", kapitel 6, som kan findes her: http://www.fstyr.dk/koretojer/Regler%20om%20koeretoejer/~/media/Files/Syn/Vejledning_om_syn/kap06.ashx

Motorcykler er fritaget fra krav om lygtevasker og automatisk niveauregulering som det kendes fra personbiler.

Det skal dog bemærkes at hvis køretøjet er EF-typegodkendt, da skal gasudladningslygten også være EF-typegodkendt, og at det i den forbindelse er vigtigt at være opmærksom på at det er hele lygten som lever op til denne godkendelse: altså både strømforsyning, parabol, pære og lygteglas skal som enhed være godkendt. Det er altså ikke lovligt blot at montere en gasudladningspærer i den eksisterende anordning til halogenpærer

• Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
    #19   21. aug 2010 Sålænge Niklas D's xenon lamper er koblet til fjernlyset og som hvis man gad kigge på hans MC er eftermonteret i deres eget (formegentlige godkendte lygtehus) er de fuldt ud lovlige!

Det bliver ulovligt hvis f.eks en xenon lampe monteres i en halogen lygte.
    Det skyldes, at pærens lysspredning ikke passer til lygten og den derfor kan risikere at blænde.

• SlowRider
    SlowRider Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #20   21. aug 2010 Mads E : hehe ja det skete også meget da jeg havde min rs'er men nu kan jeg kende en rs50'er på lang afstand meen min nye DT 'er er så høj at selv jeg ville være i tvivl hvis jeg passerede den på en mc.
    For et par dage siden kører jeg i styrt regnvejr og holder i en rundkørsel og ser da godt at der holder en hvid kværn på min venstre side men pga regnen får jeg ikke registreret at der står politi på siden før han kører ud i rundkørslen og nikker til mig smiley
    hehe den med bussporet har jeg ik prøvet endnu...kører jo pænt ;P

• #21   21. aug 2010 Hold nu kæft drenge og hop ud og kør en tur på jeres dyre cykler istedet for!

Der er altså for mange, der leger politi, hver eneste gang der er et eller andet de er utilfredse med. Ja, xenon er noget værre noget.. bum bum bum!? Man må ikke køre på et hjul og man skal ALTID køre 50km/t i byen og 80km/t uden for byen og max. 130km/t på motorvejen (jo mindre der er skiltet anderledes).

Men derfor er det ikke ensbetydende med at alle overholder det!

Nu går jeg ud og brænder min motorcykel af på de offentlige vejsystemer og hvis i ser mig, så skynd jer at beklage jer over ungdommen!

(lad nu være med at tage hele mit indlæg dybt alvorligt smiley )

• #22   22. aug 2010 Niklas....Den tekst jeg har skrevet/indsat er taget direkte fra en mail jeg fik fra Trafikstyrelsen efter sprøgsmål om xenon så det er DE regler der gælder.
    Det er pisse-ligemeget om det er fjern eller nærlys...Hivs ikke lygten som en hel enhed er godkendt til Xenon, så er det ulovligt.

Jeg arbejder så også lige med dette til daglig, så jeg kender til alle bortforklaringerne, som folk kommer med.

I sidste ende er det hvad trafikstyrelsen siger, som er lov

• #23   22. aug 2010 Som jeg siger så er det fra trafikstyrelsen jeg har mine oplysninger og der siger de at mc IKKE skal have disse ting
    Det kan ikke være så svært at forstå

• #24   23. aug 2010 Det er ikke en underhåndsaftale.
    Jeg skrev til dem som alm. privatperson for at spørge dem om lovligheden af xenonlys på mc, da der er mange, som er af den opfattelse, at bare fordi man har en kawa med DE linse (eller det der ligner), så tror de med det samme at det er lovligt at eftermontere xenon, hvilket det i svaret fra Trafikstyrelsen kan ses at det IKKE er, med mindre de nævnte omstændigheder er opfyldt.

Jeg er ikke ude på at forvirre folk og det tror jeg heller ikke Trafikstyrelsen er.

• #25   23. aug 2010 hvad er det du ikke forstår???
    Jeg har copy/paste fra en email fra trafikstyrelsen.
    De siger det er sådan...længere er den ikke.

Men i og med at reglen står under punkt. 6.02.020 BIL gælder disse regler ikke for MC.

Hvis du kigger under punkt 6.02.030 Motorcykel.
    Her står der IKKE at en mc skal have lygtevasker og automatisk niveauregulering.

Kommentér på:
Til idioten ved M16 / Motorring 3 nord

Annonce