749 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

lakkering af kåbedel, få rigtig farve? lakkering af kåbedel, få rigtig farve?

Lagde min cykel ned sidste år, og afleverede den til at blive lavet på forsikringen (grundet sygdom, kunne jeg ikke lige overskue det selv).
Der blev så skiftet hele venstre kåbeside, på nær bagkåben, den kunne ikke skiftes til rød, da den ikke var på lager. Blev så spurgt, om jeg ville accepterer en rep, og omlakkering af den del, i rette farve.

DET ville jeg da (det er jo en ældre cykel, og sådan er det jo!)
MEN da jeg fik den tilbage, var der sne m.m. OG fik derfor ikke kørt på den, den røg bare på lager!

Da jeg kom ud igen, syntes jeg den var lidt oof i farven, men besluttede, det nok var lyset...

SÅ skulle jeg have sædet af, og tog derved begge bagkåber af (højre og venstre.).. og lage dem ved siden af hinanden!! DER kunne forskellen ses tydelig!!

Har så afleveret det til forhandleren, med bedsked om at det er en ommer!

Jeg har så ikke hørt noget i ca. en måned (ja jeg er en tålmodig mand, kører uden) MEN nu er jeg snart ikke tålmodig mere. (med mindre de tilbyder en komplet omlakkering til vinter, SÅ bliver jeg pludselig meget tålmodig igen ;-D )..

Mit spørgsmål er, er det virkelig så svært at ramme original farven?
når den ligges lige ved siden af en NY original del, så er farven "langt" fra!! (mere brun, og mere "mat" i farven)...

OG nej, jeg vil ikke skrive hvilken forhandler det drejer sig om!! (de bruger vel alligevel en anden maler.!!!)


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lakkering af kåbedel, få rigtig farve?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #1   6. aug 2010 Det er hammersvært at ramme den rigtige farve - og det er umuligt at få dem til at se ens ud efter et stykke tid - for de ældes på forskellige måder.

    Den er svær...


  • #2   6. aug 2010 Også. i forhold til en helt ny del?? (=nymalet ab fabrik?)

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #3   6. aug 2010 Det kan sagtens give problemer, for grundfarve og forarbejde med antal lag og tørretid osv osv osv er tricky.

  • #4   6. aug 2010 smiley
    Det er jeg skuda ked af at høre smiley


  • #5   6. aug 2010 det er ikke så meget grundfarver og sådan der spiller ind, som sajmon er på

    jeg er derimod overbevist om at det er dine andre kåbedele der er falmet

    i det tilfælde er det enten at leve med det, eller at få alle de samme farvede dele lakeret om

    har du prøvet at polere det hele op med maskine?


  • #6   6. aug 2010 Det er svært at ramme farven hvis det ikke er samme laker som har malet det hele. Selv på en sprit ny cykel kan man til tider se nuance forskelle i den originale lak.

  • #7   6. aug 2010 Ok. Dækman, for lige at gøre det tydeligere.
    DET er oppe imod FABRIKS nye dele!!!
    Det er ikke imod solfalmede dele. (der kunne jeg forstå det!)

    Syntes bare det var en stor forskel!!!

    Han kan få lov til at omlakkerer hele cyklen i 1 farve til vinter..... (uden betaling naturligvis smiley


  • #8   6. aug 2010 Hej Jesper Ja det kan være svært Når man udskifter en dør på en bil eksempelvis skiller man forskærmm og bagskærm ad for udsprøjtning af farven. Dvs. man snyder øjet så der ikke ses farve foskel.
    MC lak kan være rigtig svær.Her bruges der sommetider 3 lags lak. Dvs.en metal blå kan være opbygget af en sølvmetal .Herefter en laserende blå hvor sølvet skinner igennem og så klar lak. Der skal ikke sprøjtes meget forkert så passer farven ikke .Disse lakker kan heller ikke skydes.Et specielt apperat som kan bruges til at måle lakken med.
    Men prøv da og lad en expert se på det


  • #9   6. aug 2010 Det er en "ekspert" der har den inde!!

    MEN så kan jeg da bedre forstå det tager dem så længe!!
    Godt det "kun" er rød, og ikke noget metal lak noget!!


  • #10   6. aug 2010 Jesper
    Når der er tale om rød, så falmer de en del med tiden. Så det du har fået laver, kanfint være i orden. Honda er eller ikke så svære at finde de rigtige farve nummer på.
    Jeg ville nok forsøge med med at få de to del givet en gang klar lak. Klarlak overop en lidt falmet rød plejer at trække den rigtige farve frem igen.
    En autolaker er ikke dyr når der blot er tale om klarlak, fordi han blot kan tage det med når han har lakken i sprøjten.
    Mvh Per T


  • #11   6. aug 2010 Har hørt fra en maler at lige præsis rød skulle være den sværeste at ramme. Hvorfor fik jeg intet svar på.

  • #12   7. aug 2010 Per. den er ikke falmet, den er nylakkeret ab fabrik... det er den reperaededel, der skal lakkeres, så den har samme farve, som den ab fabrik smiley

  • #13   8. aug 2010 malerene er en flok amatører hvis de ikke kan ramme farvekoden på fabriksnye dele!!
    Selv falmede dele kan rammes rimeligt præcist ved at tone fabriksfarven, dog kræver det en dag ekstra for at foretage og se lakprøver igennem.
    Jeg har tidligere haft autoværksted med tilhørende maler så har prøvet det mere end et par gange på biler


  • #14   8. aug 2010 og ja, rød er hamrende utaknemmelig at arbejde med, men ikke umulig smiley

    hvis det er forsikrings sag må de jo bare lave det om til de rammer


  • #15   8. aug 2010 Dan, det er sådan jeg føler. (at de bare må lave det, til de rammer)..

    MEN nu må jeg se hvad de siger. syntes selv jeg har været meget tålmodig!!


Kommentér på:
lakkering af kåbedel, få rigtig farve?

Annonce