lakkering af kåbedel, få rigtig farve? {{forumTopicSubject}}
Lagde min cykel ned sidste år, og afleverede den til at blive lavet på forsikringen (grundet sygdom, kunne jeg ikke lige overskue det selv).
Der blev så skiftet hele venstre kåbeside, på nær bagkåben, den kunne ikke skiftes til rød, da den ikke var på lager. Blev så spurgt, om jeg ville accepterer en rep, og omlakkering af den del, i rette farve.
DET ville jeg da (det er jo en ældre cykel, og sådan er det jo!)
MEN da jeg fik den tilbage, var der sne m.m. OG fik derfor ikke kørt på den, den røg bare på lager!
Da jeg kom ud igen, syntes jeg den var lidt oof i farven, men besluttede, det nok var lyset...
SÅ skulle jeg have sædet af, og tog derved begge bagkåber af (højre og venstre.).. og lage dem ved siden af hinanden!! DER kunne forskellen ses tydelig!!
Har så afleveret det til forhandleren, med bedsked om at det er en ommer!
Jeg har så ikke hørt noget i ca. en måned (ja jeg er en tålmodig mand, kører uden) MEN nu er jeg snart ikke tålmodig mere. (med mindre de tilbyder en komplet omlakkering til vinter, SÅ bliver jeg pludselig meget tålmodig igen ;-D )..
Mit spørgsmål er, er det virkelig så svært at ramme original farven?
når den ligges lige ved siden af en NY original del, så er farven "langt" fra!! (mere brun, og mere "mat" i farven)...
OG nej, jeg vil ikke skrive hvilken forhandler det drejer sig om!! (de bruger vel alligevel en anden maler.!!!)
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.898
Den er svær...
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.898
mar 2007
Det er jeg skuda ked af at høre
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
jeg er derimod overbevist om at det er dine andre kåbedele der er falmet
i det tilfælde er det enten at leve med det, eller at få alle de samme farvede dele lakeret om
har du prøvet at polere det hele op med maskine?
apr 2005
Følger: 81 Følgere: 79 MC-er: 3 Emner: 194 Svar: 938
mar 2007
DET er oppe imod FABRIKS nye dele!!!
Det er ikke imod solfalmede dele. (der kunne jeg forstå det!)
Syntes bare det var en stor forskel!!!
Han kan få lov til at omlakkerer hele cyklen i 1 farve til vinter..... (uden betaling naturligvis
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 164
MC lak kan være rigtig svær.Her bruges der sommetider 3 lags lak. Dvs.en metal blå kan være opbygget af en sølvmetal .Herefter en laserende blå hvor sølvet skinner igennem og så klar lak. Der skal ikke sprøjtes meget forkert så passer farven ikke .Disse lakker kan heller ikke skydes.Et specielt apperat som kan bruges til at måle lakken med.
Men prøv da og lad en expert se på det
mar 2007
MEN så kan jeg da bedre forstå det tager dem så længe!!
Godt det "kun" er rød, og ikke noget metal lak noget!!
mar 2007
Følger: 71 Følgere: 59 MC-er: 13 Emner: 202 Svar: 808
Når der er tale om rød, så falmer de en del med tiden. Så det du har fået laver, kanfint være i orden. Honda er eller ikke så svære at finde de rigtige farve nummer på.
Jeg ville nok forsøge med med at få de to del givet en gang klar lak. Klarlak overop en lidt falmet rød plejer at trække den rigtige farve frem igen.
En autolaker er ikke dyr når der blot er tale om klarlak, fordi han blot kan tage det med når han har lakken i sprøjten.
Mvh Per T
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.377
mar 2007
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 474
Selv falmede dele kan rammes rimeligt præcist ved at tone fabriksfarven, dog kræver det en dag ekstra for at foretage og se lakprøver igennem.
Jeg har tidligere haft autoværksted med tilhørende maler så har prøvet det mere end et par gange på biler
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 474
hvis det er forsikrings sag må de jo bare lave det om til de rammer
mar 2007
MEN nu må jeg se hvad de siger. syntes selv jeg har været meget tålmodig!!
lakkering af kåbedel, få rigtig farve?