1.145 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kan en V2 kører på 1 cylinder? Kan en V2 kører på 1 cylinder?

Hey,

Det er et par uger siden min GPZ sidst har været igang, så skulle lige slå liv i den på den her ufattelig kolde aften, da jeg skulle have den transporteret cirka 1km og hjem til mig selv. Efter et par forsøg kom den også fint igang.

Motorlyden var som den altid har været - men jeg lagde mærke til da jeg var ude og køre, i 1. gear hen mod et kryds ved omkring 3000 rpm, så lige pludselig var det som om den fik en ekstra cylinder igang og steg nogen omdrejninger, så ikke præcis hvor meget men den gav et pænt ryk fremad.

Oplevede det også et par gange i 2. gear - kørte ikke over 50 km/t på noget tidspunkt, men det føles som om den lige får ild i en cylinder mere. Men det kan da ikke passe at en V2'er kan holde sig selv i live på kun 1 cylinder, kan det? Hvad kan så være årsagen til de pludselige 'accelerationer' ?

Og nej, det var ikke mig der hev lidt ekstra i håndtaget smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan en V2 kører på 1 cylinder?
  • #1   8. okt 2004 joh du har nok ret med det V2 -- hvad kalder man det så? smiley R2 ?

• #3   8. okt 2004 jonas - den er neddroslet til 34hk, så den er stortset ret død hele tiden smiley
    Men jeg vil lige prøve dit tip med forrørerne imorgen engang, og så lige tage en lidt bedre tur og se om den er død og om den pludselig vågner til live, lidt ligesom den gjorde iaften ved de der hutige accelerationer.

• #5   8. okt 2004 Hej Klaus T
    Jeg har haft en virago altså også en v-2 og den kunne sagtens starte og og køre på 1 cylinder. I sommerferien var jeg ude at køre sammen med en Guzzi som også er en v-2 den kunne også sagtens starte og køre på en cylinder; men det var ovre med dem begge efter at der blev skiftet tændrør.

Mvh
    Bjarne Klit

• #6   9. okt 2004 Bjarne - jeg skiftede tændrør på min for et par uger siden. Den kom også til at gå bedre af det, lige umiddelbart..

Sådan så de ud, dem jeg tog ud:
    (link fjernet)

• #7   9. okt 2004 Du kan også prøve at fjerne et tændrørskabel ad gangen, og høre om motorgangen ændrer sig. Det kan være tændkablerne der har en skade, havde bøvl med det på den gamle bil.
    Venlig hilsen
    Lars K.

• #8   9. okt 2004 Lars, hvis man fjerner det ene tændrørskabel vil den så ikke bare stå og slå en gnist ud i det fri for hver gang den vil tænde derpå?

• #9   9. okt 2004 Imponerende nok ... det troede jeg ikke kunne lade sig gøre!

Men idag bliver dagen hvor der skal testes lidt smiley

• #11   9. okt 2004 Jeg har prøvet det her med at mærke på forrørerne når jeg starter. Med chokeren sat til - så er det (mod min forventning) den højre cylinder der bliver varm hurtigst.. den anden forbliver kold faktisk ret lang tid ... lang nok tid til jeg ikke er i tvivl om, at der IKKE sker en forbrænding i den cylinder.

- det er jo lidt i strid med de tips der kom i min anden tråd, hvor mine gamle tændrør var oppe til diskusion smiley
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=1324
    - her blev det foreslået at den venstre var god, men højre for fed...

Om det kan have noget at sige at det var med choker på, jeg "målte"/rørte på forrørerne, tør jeg ikke sige.

• #12   9. okt 2004 Kan da lige tilføje, at da jeg tjekkede tændrørerne cirka ½ time efter motoren havde gået i tomgang, så de sådan her ud:
    (link fjernet)
    (klik på billedet for stor størrelse)

- den venstre er stadig fugtig - det var også den venstre cylinder der ikke kørte.

Da jeg monterede tændrørerne igen, monterede jeg dem omvendt. Højre i venstre, venstre i højre. Tændte motoren, og begge forrør blev lige hurtig varme - den var også hurtigere til at give omdrejninger....

• #14   9. okt 2004 jonas - de er 2 uger gamle, kørt 3 km smiley

de gamle som sad i den da jeg købte den, er her:
    (link fjernet)
    stadigvæk - venstre tændrør sad i venstre cylinder, og højre tændrør i højre cylinder.

jeg prøver at teste med kørsel imorgen, hvordan den går nu - tændrørskablerne bliver nok også skiftes imorgen. så er der kun karburatorrensning tilbage, og evt. en justering. (så skal droslingskittet væk)

• #16   9. okt 2004 Hvilket af de gamle skal man så prøve med - det fine af dem, går jeg ud fra? Det sorte kan nok knapt nok tænde mere...

Men først og fremmest vil jeg lige se hvordan den kommer til at gå imorgen, og køre - for hvis den er OK, så beholder jeg de tændrør der sidder i den nu, altså de nye. Tak for input'ene smiley

Kommentér på:
Kan en V2 kører på 1 cylinder?

Annonce