Kan en V2 kører på 1 cylinder? Kan en V2 kører på 1 cylinder?
Hey,
Det er et par uger siden min GPZ sidst har været igang, så skulle lige slå liv i den på den her ufattelig kolde aften, da jeg skulle have den transporteret cirka 1km og hjem til mig selv. Efter et par forsøg kom den også fint igang.
Motorlyden var som den altid har været - men jeg lagde mærke til da jeg var ude og køre, i 1. gear hen mod et kryds ved omkring 3000 rpm, så lige pludselig var det som om den fik en ekstra cylinder igang og steg nogen omdrejninger, så ikke præcis hvor meget men den gav et pænt ryk fremad.
Oplevede det også et par gange i 2. gear - kørte ikke over 50 km/t på noget tidspunkt, men det føles som om den lige får ild i en cylinder mere. Men det kan da ikke passe at en V2'er kan holde sig selv i live på kun 1 cylinder, kan det? Hvad kan så være årsagen til de pludselige 'accelerationer' ?
Og nej, det var ikke mig der hev lidt ekstra i håndtaget
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
jul 2004
Men jeg vil lige prøve dit tip med forrørerne imorgen engang, og så lige tage en lidt bedre tur og se om den er død og om den pludselig vågner til live, lidt ligesom den gjorde iaften ved de der hutige accelerationer.
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 115
Jeg har haft en virago altså også en v-2 og den kunne sagtens starte og og køre på 1 cylinder. I sommerferien var jeg ude at køre sammen med en Guzzi som også er en v-2 den kunne også sagtens starte og køre på en cylinder; men det var ovre med dem begge efter at der blev skiftet tændrør.
Mvh
Bjarne Klit
jul 2004
Sådan så de ud, dem jeg tog ud:
(link fjernet)
dec 2003
Følger: 31 Følgere: 31 MC-er: 3 Emner: 43 Svar: 464
Venlig hilsen
Lars K.
jul 2004
jul 2004
Men idag bliver dagen hvor der skal testes lidt
jul 2004
- det er jo lidt i strid med de tips der kom i min anden tråd, hvor mine gamle tændrør var oppe til diskusion
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=1324
- her blev det foreslået at den venstre var god, men højre for fed...
Om det kan have noget at sige at det var med choker på, jeg "målte"/rørte på forrørerne, tør jeg ikke sige.
jul 2004
(link fjernet)
(klik på billedet for stor størrelse)
- den venstre er stadig fugtig - det var også den venstre cylinder der ikke kørte.
Da jeg monterede tændrørerne igen, monterede jeg dem omvendt. Højre i venstre, venstre i højre. Tændte motoren, og begge forrør blev lige hurtig varme - den var også hurtigere til at give omdrejninger....
jul 2004
de gamle som sad i den da jeg købte den, er her:
(link fjernet)
stadigvæk - venstre tændrør sad i venstre cylinder, og højre tændrør i højre cylinder.
jeg prøver at teste med kørsel imorgen, hvordan den går nu - tændrørskablerne bliver nok også skiftes imorgen. så er der kun karburatorrensning tilbage, og evt. en justering. (så skal droslingskittet væk)
jul 2004
Men først og fremmest vil jeg lige se hvordan den kommer til at gå imorgen, og køre - for hvis den er OK, så beholder jeg de tændrør der sidder i den nu, altså de nye. Tak for input'ene
Kan en V2 kører på 1 cylinder?