7.696 visninger
|
Oprettet:
Hjelm med bluetooth {{forumTopicSubject}}
Jeg skal kigge efter en ny hjelm med bluetooth
Jeg har kigget lidt på louis.de men den skal gerne kunne snakke sammen med Tomtom Rider 2.
nogle forslag? prisklasse omkring 2500,-
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.239
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 396
Det er yderst mere kompliceret end som så og det er der rigtig mange som begår fejl ved, på den "regning" - derfor er det lidt letsindigt af dig at generalisere om noget du tilsyneladende så ikke ved så meget om !
- Beklager "tonen", men syntes det er langt ude at komme med en SÅ klar melding som du gør - når den til gengæld IKKE er rigtig !
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 16
(link fjernet)
Prisen på de 2.5 holder nok desværre ikke, men prøv at checke det ud alligevel.
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
Har min den 3. Nolan med stor succes.
Du kan lige så godt købe den i DK, idet de ikke er billigere i Tyskland.
Alle Honda-forhandlere har den på hylderne.
;O)
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 13
mar 2008
Hvad der er afgørende for om Bluetooth enhederne kan "snakke sammen", er hvilke protokoller som producenterne har "låst" eller "optaget" til andre funktioner !
Den ENESTE rigtige måde at blive overbevist på om enhederne kan "parres", er ved at spørge forhandlerne ( De færreste kan dog sætte sig ind i alle produkterne), derfor er det ultimative: at medbringe den/de enheder man ønsker at anvende - og så prøve fysisk i butikken, om enhederne kan "snakke sammen" ! - næste alternativ er at kontakte importøren el. producenterne... og sidste alternativ: At gøre som René : spørge sig for om der er nogen som har erfaringer på de enkelte produkter.
René: Jeg kender ikke noget personligt til Tomtoms produkter, og ved derfor ikke hvilke BT-anlæg den kan snakke med!
(Kører selv med Garmin).
Henrik: Zümo 660'eren har Stereo, men hvis man forbinder den headset via bluetooth, er lydkvaliteten stadig ikke noget man klapper i hænderne over ! Det er ganske vist noget bedre end 550'eren, men ikke værd at skifte model for ! (blot til info).
Hvis man derimod forbinder den med kabel til headsættet, så er det en ganske anden sag - dette er også gældende for 550'eren.
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
sep 2008
Ellers havde jeg taget den sikre løsning
sep 2008
så telefon og gps kan køre samtidig...tænke tænke..
mar 2008
Så kom Zümo 660'eren... Garmin forsikrede at det var nøjagtig samme bluetooth-version som de havde anvendt tidligere i 550'eren så den skulle altså kunne parres med de samme enheder? - NOT !!! 660'eren kan IKKE parres med BlueSonic... Forklaring: 2 af de ledige protokoller som ikke blev brugt i 550'eren, skulle man "optage"/bruge i 660'eren for at denne kunne levere lydkvalitet i Stereo !
(Dette fandt jeg ud af igennem en grundig samtale med éen decideret teknikker hos Garmin - hverken forhandlere, sælgere, konsulenter samt hotline m.m. hos Garmin, havde viden nok til dette).
Jeg har også et anlæg fra IMC, som heller ikke kan snakke sammen med 660'eren, men virker fint med f.eks. Tomtom !
Hvis du tager f.eks. et Scala Rider headset og vil parre det sammen med f.eks. interphone - vil du også opdage at dette lader sig ikke gøre !
Det nye anlæg: SRC-systemet, som Schuberth lige er kommet frem med, kan derimod godt med Tomtom og Garmin (også 660'eren), den kan også parres sammen med f.eks. Scala Rider I og II - men den kan ikke "snakke" sammen med (igen) f.eks. interphone... ...
De anlæg jeg har, ligger i den betydelige dyre ende, og kvaliteten er helt i top, men det er altså ikke prisen som har indflydelse på om hvilke anlæg og i det hele taget enheder der kan snakke sammen !
Min pointe er bare: at der findes altså mange virkelige tilfælde...
Henrik:Du er/var i højeste grad ikke den eneste som tror/troede at BT "bare" er BT... Det må også siges at være meget forvirrende ! Men éen af årsagerne til at producenterne "ikke er kommet længere" end det de er idag, skyldtes netop at det er så kompliceret.
Bluetooth ER blevet rigtigt godt - men det kan stadig ikke "overgå" de faste forbindelser/kabler.
Det ER virkelig en jungle og man kan hurtig blive fattig uden at egentlig være blevet 100 % tilfreds.
- Igen: mine tidligere indlæg, var ikke ment så hårde som de blev udtalt, - det SVÆRE ved at skrive (b.la. herinde) er at man jo ikke kan se ansigtet og mimikken/smilet der ligger bagved forfatteren...
René: Citat fra tidligere indlæg: "Jeg kender ikke noget personligt til Tomtoms produkter, og ved derfor ikke hvilke BT-anlæg den kan snakke med! "
Med dette mente jeg at jeg ikke kender til noget i den prisklasse som du hentyder til !
Men der er helt sikkert noget som virker også til dit budget.
mar 2008
sep 2008
Jeg takker!
sep 2008
(link fjernet)
*Ellers må det blive noget Cardo...
sep 2008
De virker fint til musikken ihvertfald.