427 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Styryhjelm Styryhjelm

Hej smiley
jeg står og skal til at have en hjelm at kører med, men kender ikke rigtig så meget til mærkerne og hvad man skal være specielt opmærksom på..
Så er her nogle som kan fortælle mig hvad der ville være et fornuftigt køb, og hvad man skal være opmærksom på når man køber henholdsvis ny eller brugt hjelm ?
Det skal lige sige at jeg søger ikke en discounthjelm da jeg syntes at sikkerheden er vigtigt når man bevæger sig så hurtigt på to hjul.
Jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Styryhjelm
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
    #1   19. maj 2010 Der er kun EN vej fremad - og det er at du skal prøve en masse hjelme for at finde ud af hvad der passer netop dit hoved.

• #2   19. maj 2010 Sikkerheden er vigtigst, helt enig!

Jeg kører med HJC Carbon hjelm som nok er noget af det dyreste, og sikreste du kan få den ligger på en 4-5000 herhjemme men kan fås helt ned til 2200 i spanien hvor jeg købte min, ellers er Arai og Shoei også rigtig gode mærker, hold dig langt væk fra de billigere modeller.

• #3   19. maj 2010 jeg er selv ved at købe, men efter en helveds tid i forskellige butikker og hjelme er jeg fundet frem til shoei xr1100 til 3700,- du kan dog købe en ny herinde på siden i xl og m (dog i blå) og ellers kan man vælge den gamle mode "xr1000"l til 2300 ved fc-moto.de, den eneste forskel så vidt jeg ved er at den nye er mere støjsvag og bedre udluftning. håber det gav noget smiley

• #4   19. maj 2010 Jeg kan desuden godt anbefale Schuberth hjelme, som også laver BMW hjelme. Kok MC har udsalg på mange modeller for tiden, prøv en C2 eller R1 til næsten halvpris. Har lige købt to derfra, og jeg er meget glade for dem. Seriøse hjelme og endda ret lydsvage smiley

• #5   19. maj 2010 Ja, ud og prøv en masse hjelme og vælg den, der sidder bedst på dit hoved - det er det vigtigste. Hvis du finder flere hjelme, der passer, kan du gå ind på http://sharp.direct.gov.uk/ og se hvilke hjelme, der klarer sig bedst i crashtest. Der vil du se at pris og sikkerhed intet har med hinanden at gøre.

Kommentér på:
Styryhjelm

Annonce