{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

Nybegynder spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Jeg ville høre hvor varmt motoren skal være på min ZX7-R før jeg kan begynde at trille. Jeg skal køre til og fra arbejde på den, og ville helst ikke have den til at stå for længe og brumme om morgenen kl. 6 i ville kvarter med Sportspotte på smiley

Så spørgsmålet er, om den skal være helt driftsvarm eller om det ikke gør noget man triller stille og roligt selvom den ikke er oppe i temperaturen i nu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybegynder spørgsmål.
  • #1   6. maj 2010 tril du bare stille og roligt... du skal bare ikk lægge fra land som om du har stjålet den før den er driftsvarm. (ca 60 grader vil jeg tro). Men det skulle der ikke ske noget ved, hvis du lister afsted om morgenen...

  • #2   6. maj 2010 Du skal bare ikke give den høje omdrejninger de første par kilometre, så du kan trille med det samme smiley

  • #3   6. maj 2010 selvf kan du køre på den selvom den ikk er driftsvarm.. du hjælper den dermed også med at blive hurtig driftsvarm, og på den rigtige måde (varierende motoromdrejninger) i mine øjne..

    den skal bare ikk have over 3-4.000 omdrejninger de første 4-5 km alt efter hvor koldt det er, det gælder også biler!!


  • #4   6. maj 2010 Ja, den har sådan set slet ikke godt af at stå længe i tomgang, da olietrykket ikke er tilstrækkeligt - start og tril i lave omdrejninger...

  • #5   6. maj 2010 tja, min mek siger 5 - 10min afhængig af hvor koldt det er på tidspunktet.

    Men generelt så tror jeg mere det handler om at man ikke giver den fuld æde lige efter man har startet den da olien lige skal have mulighed for at nå ud i alle afkroge af motoren så den hele er smurt.

    Min er som regel ikke tændt mere end hvad det tager mig at spænde min rygsæk under begagenettet,få handsker og hjelm på samt trille den ud på vejen fra parkeringsbåsen.

    så det er højest 2-3minuter eller sådan og jeg har ingen problemer, mislyde eller andet hørt til det når jeg kører. Jeg venter dog med at kømme i høje omdrejninger til jeg har kørt en 2-5km og kan høre på motoren at den er varm.

    Jeg tror ikke så meget på at det har den store betydning om man varmer motoren meget op inden man kører den hvis man bare sørger for ikke at presse motoren i høje omdrejninger de første par Km af kørslen.

    Just my 2 cents.


  • #6   6. maj 2010 Den har bedre af at køre stille og roligt end at stå og varme op i tomgang. I tomgang er der ikke ordentlig cirkulation og tryk på oliesystemet.

  • #7   6. maj 2010 Okay. Mange tak for svarene smiley

  • #8   6. maj 2010 Ingen mc bør bare stå der og varme op, men ska' "trilles" lige så stille i gang, så temp. overalt følger lige så stille med... Brænd den ikke liiiige af, før den er ok varm...

  • #9   6. maj 2010 Jeg kører stortset lige fra start. Tilgengæld kører jeg helt enormt pæn til jeg kan se termostaten åbner. Når jeg ved kølevand har nået temperaturen kører jeg lidt mere frisk. Direkte tæsk får den først efter yderlige 5 kilometer så olien også er kommet lidt med op i temperatur

  • #10   6. maj 2010 Starter, tager handsker på, og kører....
    Tomgang er skidt for motoren!

    MED hensyn til hvornår den får kniven, der er jeg åbenbart ikke så sart, måske held der ikke er sket noget med mine motorer!!

    Når jeg har kørt de første 3-4 minutter (ud af villakvarteret, og ned af Avedørehavnevej) så går jeg på Motorvejen, og så får den kniven!!
    har altid kørt ca. 5 minutter, og så har de fået kniven. DEN sidste klarede 80.000 på den opskrift, og alle mine cykler har ALDRIG haft andre problemer end gear smiley (baghjulskørsels skift til 2. gear AMATØR!!)

    MEN som sagt, JEG kan have været heldig!


  • #11   6. maj 2010 Hvad betyder Kniven for dig Jesper S.. er det 8000 omdrejninger, eller er det begrænseren..

  • #12   6. maj 2010 et sted der imellem, kører den ud før jeg skifter, ikke til den klinger, men nok en 1000 før!!

    MEN det er jo kun 1. og 2. gear, så kan jeg jo ikke køre hurtigere smiley

    På de gamle cykler (bla. min gamle gs400l ) der var det nok tættere til grændsen smiley den klarede da ca. 65.000 før jeg solgte den


  • #13   6. maj 2010 Tril du bare:) Olietrykket siger også når den ikke kun står i tomgang:) så bestemt ingen dårlig ide:)


  • #14   6. maj 2010 nogen skal stå i 35 minutter og banke kl lort om morgenen - har jeg hørt

    start og kør - er vejen frem


  • #15   6. maj 2010 @ grauballemanden *

    Er det ikke naboens MILF du hentyder til der? smiley


  • #16   6. maj 2010 Kombinationen af tæt bebyggede områder, lukkede baggårde og den slags, og åbne potter, kræver lidt ekstra lang opvarmning i frigear, og så er det helt fint at give den lidt gas alt imens man løber frem og tilbage og finder de ting frem man havde glem (ørepropper, handsker, hjelm o.s.v.).

    smiley


  • #17   6. maj 2010 og møder man kl 05 som mig, og bor i sølvbryllupskvarter, så skal den gasses lidt :-)..., Nej, jeg starter, lyner jakken, gryde og handsker på, afsted med morfar fart til den er lun nok.

  • #18   7. maj 2010 Grand, min gamle gsx-f der kunne jeg se at olietrykket først steg, når den fik et par 100 ekstra omdrejninger!! (MEN måske den var justeret for lavt)

  • #19   7. maj 2010 "Starter, tager handsker på, og kører....
    Tomgang er skidt for motoren!"

    Hvorfor tager du så ikke handsker på inden du starter? smiley


  • #20   7. maj 2010 Snetyv, godt spørgsmål, sådan har jeg bare altid gjort, tror det er for at undgå de første 30 sekunders ujævn kørsel (lige når den er startet går den noget ujævnt)

    MEN hvorfor? vane!!
    den tid det tager, før jeg kan halvverer choker, er den tid det tager at tage handsker på!! og når jeg når ud af indkørslen, behøver jeg ikke choker længere!


Kommentér på:
Nybegynder spørgsmål.

Annonce