429 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

CB 500 Termometer CB 500 Termometer

Hej derude

Termometeret, eller hvad det nu hedder, viser muligvis forkert på min CB 500. I hvert falde går det kun lige akkurat op til minimum når motoren har kørt en rum tid. Det er kun ved køkørsel at det for alvor kommer bare lidt derop af (Ca. 2/5 op).
Jeg har snakket med mekanikeren om det, og han mener at termostaten er i stykker, og køleren konstant kører. Han siger det ikke betyder så meget, andet end at benzinøkonomien bliver forringet.

1. Spørgsmål: Har nogen derude oplevet det samme?

2. Spørgsmål: Er det rigtigt at det kun går ud over benzinøkonomien? Er der andet det kan tage skade?

3. Spørgsmål: Kan det være rigtigt at en ny termostat kan "klare ærterne"?

Jeg ser frem til at få nogle gode svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CB 500 Termometer
  • #2   31. mar 2010 Men er 17 km/l ikke lavt. Har hørt de gerne ligger omkring 20-25 km/l. Køre I meget hårdt?

• #3   31. mar 2010 Ved I om den tager skade af at køre med lidt for kold motor?

• #4   31. mar 2010 Hej Morten

Jeg tror ikke at din termostat er i stykker. Det er normalt for CB500'ere at nålen ikke står højere, sådan er de åbenbart bygget. Min kommer sjældent mere end lige over "C", med mindre den får høvl. Blæseren starter først 2/3 op af skalaen og du kan tydeligt høre det, når den går igang (sker kun på varme dage ved meget køkørsel) :o).
    Ang. benzinøkonomien så går min 21-23 km/l ved alm motor- og landevejskørsel. Lidt under 20 km/l ved god fart på landevejene. De eneste gange jeg har haft den nede omkring 16-17 km/l var på en banedag og et køreteknisk kursus.

Håber at du kan bruge svaret.

Mvh Mark

• #5   31. mar 2010 kan kun tilslutte mig de andre. min kones cb 500 kommer heller ikke højere op

• #6   31. mar 2010 Jeg ville da overveje at tape eller dække noget af køleren til. Motorcyklen har da ikke godt af at køre med konstanst kold motor. Det slider jo bare ekstra på det hele. Der er jo en grund til at man kører den pænt så længe den er kold smiley

Kommentér på:
CB 500 Termometer

Annonce