CB 500 Termometer CB 500 Termometer
Hej derude
Termometeret, eller hvad det nu hedder, viser muligvis forkert på min CB 500. I hvert falde går det kun lige akkurat op til minimum når motoren har kørt en rum tid. Det er kun ved køkørsel at det for alvor kommer bare lidt derop af (Ca. 2/5 op).
Jeg har snakket med mekanikeren om det, og han mener at termostaten er i stykker, og køleren konstant kører. Han siger det ikke betyder så meget, andet end at benzinøkonomien bliver forringet.
1. Spørgsmål: Har nogen derude oplevet det samme?
2. Spørgsmål: Er det rigtigt at det kun går ud over benzinøkonomien? Er der andet det kan tage skade?
3. Spørgsmål: Kan det være rigtigt at en ny termostat kan "klare ærterne"?
Jeg ser frem til at få nogle gode svar
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 32 Svar: 100
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 32 Svar: 100
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 34
Jeg tror ikke at din termostat er i stykker. Det er normalt for CB500'ere at nålen ikke står højere, sådan er de åbenbart bygget. Min kommer sjældent mere end lige over "C", med mindre den får høvl. Blæseren starter først 2/3 op af skalaen og du kan tydeligt høre det, når den går igang (sker kun på varme dage ved meget køkørsel) :o).
Ang. benzinøkonomien så går min 21-23 km/l ved alm motor- og landevejskørsel. Lidt under 20 km/l ved god fart på landevejene. De eneste gange jeg har haft den nede omkring 16-17 km/l var på en banedag og et køreteknisk kursus.
Håber at du kan bruge svaret.
Mvh Mark
aug 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 285
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 455
CB 500 Termometer