{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan plejer i jeres læderdragt ?
  • #1   29. mar 2006 Hmmm det er sgu ikke meget pleje min har fået.. De døde dyr er blevet skyllet af med lidt brunt sæbevand..... Så har den fået lov til at hænge og tørre men jeg har endnu ikke fået taget mig sammen til at give den en omgang læderfedt som jeg ellers investerede i sidste år... Kunne være at jeg skulle gå ud og gøre det nu.

• #2   29. mar 2006 Jeg giver min noget læder olie. Det er hurtigt af smørre på og den gør den mere smidig og "blød". Nu er dragten kun knapt et år, så den er lidt stiv endnu. Dette tip fik jeg af en skomager i byen.
    Ellers tror jeg ikke at den har brug for meget pleje. Kun til sæson start og når dyret sættes i vinterhi. Døde dyr skal bare tøres af med en klud og noget sæbevand.
    Hvis dragten har været helt gennemblødt, ville jeg hænge den til tøre sammen med resten af tøjet (i ca. 3 dage!) og når den er tør ville jeg evt. give den en gang ekstra olie. Men det afhænger af, hvor tørt lædert evt. er blevet.
    Den må ikke tørrer alt for hurtigt, idet læddert næsten kan sprække af det (ligge den på radiatoren) og den må ikke hænge alt for koldt og fugtigt idet der kan komme skjolder på den, fra fugten.

• #3   29. mar 2006 P.S. jeg kørte med lædderdragt igår og det var ingen problem at holde varmen. Jeg kører kun med goretex, når der er fare for regn.

• #4   29. mar 2006 (Sæbe)vand til opblødning af insekter. Denæst syrefri mineralsk olie, eks. Borups Vaselineolie eller Ikeas Skydd. Virker fremragende på dragt, støvler, lædermøbler osv. men pas generelt på ved pleje af handsker, da de ikke må blive 'glatte' i håndfladen...

• #5   29. mar 2006 Hej..
    INSEKTER: Varmt sæbevand
    VEDLIGEHOLDELSE: Giver min læderfedt et par gange i løbet af sæsonen.
    REGNVEJR: Hmmm... kører ikke i regn smiley

• #6   29. mar 2006 De har en masse billig læderpleje i Harald Nyborg, det er til dem der kun køre med en hest og fire ben. Der kan du få hva du skal bruge smiley

Kommentér på:
Hvordan plejer i jeres læderdragt ?

Annonce