{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Lækker rejesalat til kæresten... Hvordan gør i? :- {{forumTopicSubject}}

Hej derude. Jeg har aldrig været den store rejemand... Men derfor skal kæresten jo ikke lide under det..

Så jeg er kommet til at love, at lave en lækker rejesalat til i aften.

Jeg regner bare med at servere nogle kongerejer, med noget myntevand og en lækker salat..

Men jeg er sikker på det er et par af jer der har nogle tips, til at tage nemme kegler hos damerne... smiley karry ris skulle vidst også smage godt til har jeg hørt.

Hvordan plejer i af gøre?

Mange tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lækker rejesalat til kæresten... Hvordan gør i? :-
  • #1   2. jan 2013 Så længe du bare husker at fjerne tarmen så tror jeg det går smiley og så vil jeg anbefale at marinere dem i et eller andet, inden du griller dem

• #2   2. jan 2013 Jeg har brugt denne her, den er super smiley

Rejesalat med rejemayonnaise

Ingredienser:
    1 stor pose tigerrejer
    Ca 1/2 liter neutral olie
    2-3 pasteuriserede æggeblommer
    1 spsk dijonsennep
    1 spsk sherryvinaigre
    1 spsk koncentreret tomatpuré
    1 tsk. piment d'espelette eller stærk paprika
    Et nip safran i pulverform
    Salt og peber
    2 små fennikel
    Dild til pynt
    Croutoner
    Sandwichbrød
    Olivenolie
    Finthakkede krydderurter f.eks. purløg, kørvel, timian.

Fremgangsmåde:
    Pil rejerne og kom skallerne i en gryde. Hæld olie på til det lige dækker skallerne, ca 1/2 liter. Sæt gryden over en svag ild i ca. 30 minutter. Lad olien køle af med skallerne i. Si den derpå.
    Rejerne koges i letsaltet vand i et par minutter og køles af.
    Lav en rejemayonnaise på følgende måde: Æggeblommer, dijonsennep, sherryvinaigre, salt og peber piskes sammen. Tilsæt derpå rejeolien i en ganske tynd stråle mens der piskes kraftigt. Når massen har nået den rette konsistens tilsættes ikke mere olie.
    Hvis rejeolien er brugt op og mayonnaisen stadig er for tynd må man tilsætte lidt mere neutral olie. Smag mayonnaisen til med tomatpure, piment d'espelette eller paprika, safran og salt og peber.
    Skær rejerne i mindre stykker og kom dem i. Hak fennikel ganske fint og vend den i.
    Skær sandwichbrød i firkantede eller runde croutoner og steg dem sprøde på en pande i olivenolie. Drys med finthakkede krydderurter. Kom en pæn klat rejesalat på hver crouton og pynt med lidt dild.

• #3   2. jan 2013 Præcis som rene siger, dog ville jeg købe friske rejer, ik frosne... der er meget stor forskel i smagen og biddet i kødet.

• #4   2. jan 2013 ikke frosne da .... pyha smiley men det giver pote at lave sin egen mayo på skallerne af rejerne smiley

• #5   2. jan 2013 Køb en svensk HotDog og pil pølsen ud!

• #6   2. jan 2013 Har du smagt hummerhale i hvidvin og hvidløg marinade?
    Det er et godt alternativ til rejer

• #7   2. jan 2013 hvad er det , der gør... at hun ikke laver de rejer selv..
    du da helt gal på den mand..... smiley smiley

ps hun må have noge perfekte P....er................. hvis ja........... foto tak.. husk man skal dele..... smiley smiley

mvh

• #8   2. jan 2013 Gamle gris.......

• #9   2. jan 2013 Knud............................ smiley smiley

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #10   3. jan 2013 Rejesalat? Gik det ikke af mode da 1980'erne sluttede?

De har forøvrigt fremavlet lesbiske rejer - gør det meget nemmere, de piller sig selv i dåsen.

Kommentér på:
Lækker rejesalat til kæresten... Hvordan gør i? :-

Annonce