32.726 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Batterisyre = demineraliseret vand? Batterisyre = demineraliseret vand?

Dette er nok et totalt idiotisk spørgsmål, har også søgt på nettet, men vil altså være HELT sikker.

Når man skal hælde syre på et batteri, skal det så godt nok bare være demineraliseret vand hvorefter det omdanner sig selv til syre, eller hvordan foregår det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batterisyre = demineraliseret vand?
  • #1   25. jan 2010 Nej, der skal bruges battarisyre (svovlsyre). Dette kan blander op / efterfyldes med demineraliseret vand.

• #2   25. jan 2010 du skal have batterisyre på først

• #3   25. jan 2010 Batterisyre indeholder et par og tredive procent svovlsyre. Dette er ikke flygtigt. Når væskestanden i batteriet falder, skyldes det fordampning af vand! Derfor efterfyldes med vand.

Et tørt nyt batteri skal have syre.

• #4   25. jan 2010 Okay kunne heller ikke helt forstå det, men tak for det smiley

• #5   25. jan 2010
    Du skal også lige lade dt stå et lidt tid med nyt syre i - uden at lukke det.
    Og så sæt det til at lade bagefter du har lukket det. :O)

• #6   25. jan 2010 hvrfor må man ikke lukke det ?? sidst jeg købte nyt batteri , hældte grossisten syren på og lukkede med det samme, og sagde at når jeg var hjemme var det klar til brug, det var ikke strengt nødvendigt at lade på det,men en god ide at køre en lang tur lige efter monteringen.

• #7   25. jan 2010 Ja hvis det er et vedligeholdelsesfrit batteri så skal det bare fyldes op og så være lukket hele tiden derefter. De har ikke noget overløb så vandet kan ikke fordampe.
    De gamle batterier med propper har overløb, så der kan vandet godt fordampe. Syren kan også fordampe men ikke hvis der er vand i. Der er nogle min/max mærker og der indenfor dem skal der bare fyldes op med demineraliseret vand. Hvis den ryger et stykke under min, så kan syren fordampe og det kan blive tørt - og så skal der både syre og vand i forfra hvis det da ikke har fået cellerne til at kollapse, for så skal det skiftes ud.

• #8   25. jan 2010 Og grunden til at man ikke skal lukke det med det samme og evt lade propperne sidde løst mens man lader (igen, det gælder ikke for de vedligeholdelsesfri batterier) er at der udvikles overtryk ved ladning som måske ikke helt kan komme ud af overløbet og det er aldrig rart at få en prop og en sky af batterisyre i øjnene.

• #9   25. jan 2010 ja, mit batteri er selvfølgelig vedligeholdelsesfrit

• Christina F
    Christina F Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #10   24. sep 2015 og i tilfælde af at det kommer i øjnene skal der skylles med øjenskyl i minimum 15 minutter og skyl under transport til læge/sygehus. Markedets sikreste er pt. www.eyeaid.dk

Kommentér på:
Batterisyre = demineraliseret vand?

Annonce