Se lige mine tændrør... OK, eller? {{forumTopicSubject}}
Ja se dem lige
Har skiftet dem idag ... her er billeder:
(link fjernet)
http://www.mulder.dk/gallery/album33/IMG_0504
(klik på billederne for at få dem i størrelse STOR!)
Det til venstre, sad i den venstre cylinder - og højre sad i højre. Det ser ud til at de tidligere har været skiftet 1 af gangen (underligt nok) - men jeg har skiftet begge to idag. Problemet før var at når man startede den med chokeren, og lod den gå - så døde den i samme sekund som man gav den gas.
Det til højre ser umiddelbart en del mere sodet ud. Det venstre er, i mine øjne, helt OK! Jeg vil mene grunden til det er mere sodet, er fordi den bestemt ikke tørster efter benzin på den cylinder - men har også hørt noget om lidt slidte stempelringe kunne være en mulighed? Hvis ja, så er det selvfølgelig der olien bliver brugt, men nu tør jeg ikke sige om den bruger synderligt med olie - skal lige have nogen til at lugte efter mig om den bruger noget nævneværdigt
Efter jeg har skiftet tændrør var der dog ingen problemer - men med chokeren inde, lå den på 1000rpm det første minuts tid, så steg den typisk til 1500, faldte lidt igen, det gjorde den ca 3 gange fordelt på et minuts tid, hvorefter den roligt steg op til 2000, og derefter 2500-3000 og blev stabil. Slog så chokeren fra og den gik ned på ca 1000rpm og gik stabilt. Er det en meget unormal opførsel? Hvis ja, hvad bør jeg tjekke?
Lidt langt indlæg her en fredag aften - men man er jo nødt til at spørge for at lære, og at "undervise" har I jo været fremragende til herinde tidligere
maj 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 192
Kontroller gummimanchetten fra karburatorer til cylindere.
Er de revnede kommer der falsk luft, som giver en mager forbrænding - du kan brænde hul i stempeltoppen.
Måske er karburatorerne ikke justeret ordentlig. Dur tændkablet? Luftfilter er selvfølgelig meget OK?
steen
apr 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 47
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
også min umiddlebaree mening at at den venstre ser ok ud, og selvfæliget at højre er al for fed - eller som tidligere nævnt, noget olieforbrug, hvilket jeg selvfølgelig ikke håber er tilfldet for en motor med 21.500 km bag sig, som er en 60hk motor der har kørt hele sit liv på sølle 34hk.
maj 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 192
Man dyser ikke karburatorer om, uden at rense dem.
Jeg tror det er en "hundehandler" der har opgraderet den cykel.
Find en mc-mekaniker med rullefelt. Han får musik i den igen!!
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
Men, sådan en rensning - hvordan gøres det?
maj 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 192
Hvis du er så meget i tvivl, som det lyder, tror jeg ikke du skal give dig i kast med det. Det er altså finmekanik.
Nedroslinger foretages også ofte med indsnævringer i indsugning samt, naturligvis, omdysning.
Er du gammle nok til at køre med 60 HK, er det langt at foretrække, da maskiner - efter min mening - ikke har godt af den "udmagring".
Find en cykelhandler. Han kan gøre det på et par timer.
Og få så renset det luftfilter!!
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
Se lige mine tændrør... OK, eller?