{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

Se lige mine tændrør... OK, eller? {{forumTopicSubject}}

Ja se dem lige smiley

Har skiftet dem idag ... her er billeder:
(link fjernet)
http://www.mulder.dk/gallery/album33/IMG_0504

(klik på billederne for at få dem i størrelse STOR!)

Det til venstre, sad i den venstre cylinder - og højre sad i højre. Det ser ud til at de tidligere har været skiftet 1 af gangen (underligt nok) - men jeg har skiftet begge to idag. Problemet før var at når man startede den med chokeren, og lod den gå - så døde den i samme sekund som man gav den gas.

Det til højre ser umiddelbart en del mere sodet ud. Det venstre er, i mine øjne, helt OK! Jeg vil mene grunden til det er mere sodet, er fordi den bestemt ikke tørster efter benzin på den cylinder - men har også hørt noget om lidt slidte stempelringe kunne være en mulighed? Hvis ja, så er det selvfølgelig der olien bliver brugt, men nu tør jeg ikke sige om den bruger synderligt med olie - skal lige have nogen til at lugte efter mig om den bruger noget nævneværdigt smiley

Efter jeg har skiftet tændrør var der dog ingen problemer - men med chokeren inde, lå den på 1000rpm det første minuts tid, så steg den typisk til 1500, faldte lidt igen, det gjorde den ca 3 gange fordelt på et minuts tid, hvorefter den roligt steg op til 2000, og derefter 2500-3000 og blev stabil. Slog så chokeren fra og den gik ned på ca 1000rpm og gik stabilt. Er det en meget unormal opførsel? Hvis ja, hvad bør jeg tjekke?

Lidt langt indlæg her en fredag aften - men man er jo nødt til at spørge for at lære, og at "undervise" har I jo været fremragende til herinde tidligere smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Se lige mine tændrør... OK, eller?
  • #1   25. sep 2004 Hvilken cykel drejer det sig om?
    Kontroller gummimanchetten fra karburatorer til cylindere.
    Er de revnede kommer der falsk luft, som giver en mager forbrænding - du kan brænde hul i stempeltoppen.
    Måske er karburatorerne ikke justeret ordentlig. Dur tændkablet? Luftfilter er selvfølgelig meget OK?

    steen


  • #2   25. sep 2004 Karburatorerne skal justeret ordentligden.Venstre er god, den højre får alt for fed en blanding.

  • #3   26. sep 2004 Jeg har aldrig fået dem resnet for jeg har kun faht cyklen i 1½ månedfr cirka. den tidligere aerjer har haft den i omkring 4 år mener jeg hvor den har stået stille omkring de seneste 3år, så tvivler på hun også har haft dem resnet. hvor kan man få fdem renset henne, og er det evt noget man selv kan gøre hvis det er? hvis ja, hvordan?

    også min umiddlebaree mening at at den venstre ser ok ud, og selvfæliget at højre er al for fed - eller som tidligere nævnt, noget olieforbrug, hvilket jeg selvfølgelig ikke håber er tilfldet for en motor med 21.500 km bag sig, som er en 60hk motor der har kørt hele sit liv på sølle 34hk.


  • #4   26. sep 2004 Hvis du har fået den opjusteret til de 60 HK igen, som e r originalt, er der noget galt!!
    Man dyser ikke karburatorer om, uden at rense dem.
    Jeg tror det er en "hundehandler" der har opgraderet den cykel.
    Find en mc-mekaniker med rullefelt. Han får musik i den igen!!


  • #5   26. sep 2004 Den er IKKE opgraderet til 60hk igen - den er stadig 34hk, og har formentlig altid været det. Vha. et droslingskit der har nogen huller i en eller anden plade inde i karb'en som gør noget med noget vakuum tamtam, så der ikke er nær så mange heste i den.

    Men, sådan en rensning - hvordan gøres det?


  • #6   27. sep 2004 En rensning handler om at få fjernet kondensvand og snavs fra svømmerhuse, dyser og kanaler. Snavs og kondensvand stammer fra tanken, det kan ikke undgås - specielt ikke, hvis cyklen har s tået i længere tid uden fuuuuld tank.
    Hvis du er så meget i tvivl, som det lyder, tror jeg ikke du skal give dig i kast med det. Det er altså finmekanik.
    Nedroslinger foretages også ofte med indsnævringer i indsugning samt, naturligvis, omdysning.
    Er du gammle nok til at køre med 60 HK, er det langt at foretrække, da maskiner - efter min mening - ikke har godt af den "udmagring".
    Find en cykelhandler. Han kan gøre det på et par timer.
    Og få så renset det luftfilter!!


  • #7   27. sep 2004 Tak for feedback'en Steen - det er taget til efterretning smiley

Kommentér på:
Se lige mine tændrør... OK, eller?

Annonce