2.798 visninger
|
Oprettet:
Hva laver mine tændrør lige ? {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg mangler lige en smule hjælp med mine tændrør.
De ser ikke helt friske ud på Cylinder 1 og 4, som i nok kan se ud fra billedet
Billede: http://i892.photobucket.com/albums/ac127/mortenmorfar/IMG_3907.jpg
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
De bliver for varme. Kan skyldes karburatorfejl, forkerte tændrør eller fejl i tændingen. Dvs. den tændspole der styrer de 2 cylindre.
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
Er det KUN 1 og 4 der gør det, og de sidder på samme spole ville jeg give den skylden.. chancen for at to kaburatorer fejler samtidigt er ikke så sandsynligt.. Men som Jesper også skriver kan det være 2 forkerte tændrør, men igen underligt at det kun lige skulle være 1 og 4 der har det
Er det ikke spolen ville jeg kigge på styreboksen..
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Det er helt klar din tændspole , som er brændt af , mål over den i ohm , på den der er ok og så så på den anden , disse tal skal gerne være ens inden for ca 0,5 ohm på en alm gade mc , og du må simpelhen ikke køre mere før fejlen er fundet da du kan brænde hul i stempel osv , du får sikkert stadig en fin gnist at se på selv om den ene tændspole er brændt af
Kaburatorfejl eller utæt indsugning tror jeg ikke på når det er så voldsomt , fordi så havde du haft så nedsat trækkraft at du sikkert havde stoppet noget tidliger , men det er jo så mit gæt !
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 246
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.902
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Ja det bliver det ved en brændt Tændspole , dvs der bliver modstanden højrer , ja som regel , uden at vide hvilken MC det drejer sig om er det normale sådan ca 3-6 ohm modstand , og tit kan modstanden ryge op på 10-20 ohm , ja sku til uendeligt ,jeg går selfølgelig ud fra at alle tændrør er ens og det er en model med 2 tændspoler
Styreboxen har som regler ikke noget at sige her da den kun sender et signal ud eller skaber stel
Tændrøret ligner lidt noget 8-9 E noget og er det mest brugte på MCer i dag
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Jeg må til at måle på tændspolen lyder det til
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Er alle 4 ens , og hvilken MC snakker vi om , der er jo efterhånden mange med indbygget tændspoler i tændrørshætten
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Det er en GSX-R fra 99, som har indbygget tændspoler i hætterne
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
hvordan har MCen opført sig hidtil , taget gas osv hvor langt har den kørt på de tændrør , andre oplysninger ?
Cr8-9 tændrør er ikke helt forkert til din mc , men at brænde 2 tændspoler af på samme tid hmmmmmmm
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Lukket ved indsugning , ikke helt forstået ,
Jeg har sådan nogen hætter hvis du skal låne , bor i midt jylland
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Og mærkede det først igår, da jeg var ude på motorvejen og lå med en god hastighed, så tabte den kræfter, så jeg troede det var fordi karburatorene isede til, fordi det har jeg prøvet sidste år.
Men den kørte stadig meget underligt dagen efter, så åbnede den op og fandt så de grimme tændrør
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Dvs den står for stram , prøv lige at løfte kopperne og se om brikkerne ligger i sit lille hul , forsigtigt og kik lige efter mens du er dernede om de 2 halvmåner der holder ventileren oppe er på plads i de 4 indsugningsventiler
de kan godt smutte ud af greb på Skruesukier , ved ikke hvor meget du ved om det , men spørg bare
Det der er vigtigt lige nu er du finder fejlen hvorfor dine tændrør ser sådan ud , og indsugning der hænger tja jo , men sku ikke på 1-4 samtidligt som du skriver tænker så det knager
alså din styrebox sender bare et signal til dine tændspole som vare et x antal milli sek mener det hedder dweel time a la ladetid , men den kan du ikke ændre på og slet ikke på 2 cyl
Når vi når så langt at alt andet er i orden , så i med 4 nye tændrør dvs ikke helt i kun i hætterne , strips dem sammen parvis 1-4 og 2-3 tørn motoren , så skal du gerne få ens gnist på alle fire 2 og 2 parvis , på denne måde behøver du ikke at tænke på om stel er ok , og du får mere rigtigt info om det , gør det gerne på et sort underlag , for at se om de også har samme farve ( blålig)
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Har også spurgt på et andet forum, og der mener de at det er mine karburatore der står forkert, 1 og 4 skal være 1 nummer højere end 2 og 3 i dyserne, men syntes det er lidt mystisk fystisk den laver sådan et nummer, når jeg har kørt på den i 3år nu og der har ikke været problemer med det før nu.
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
det skal lige siges jeg kender ikke din model , men det jeg skriver er kun alm motorviden + det løse
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Har skiftet shims idag, men de var ikke små nok dem jeg fik sat i, den ene ventil er stadig lukket mens den anden er blevet åbnet 0.05mm, så på mandag må jeg bytte til nogen endnu mindre, er da noget skidt når de lover fint vejr i næste uge
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
ved nogenlunde godt hvad du mener , men ventilen er da lige meget åben af den grund , det er jo en fast metaldel fra ventil/ shims/Kop op til knast , giver det mening ,
Morten når du skriver lukket hele tiden , er det når du drejer knasten rundt , du ikke mener at den ikke åben indsugnigs ventil ?
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Som du nok ved skal der være et lille spillerum , ved ikke med din model men mon ikke den siger 0,010 -0,020 på indsugning som ideel ved kold motor
Lå alle shimes som de skulle , og på dem skulle tykkelse gerne stå , og så skal man til at regne
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
nogen gange er sådanne enkle ting alså svært at skrive så det lyder fornuftigt
Til en fest engang var der en test hvor man skulle tegne en simpel figur
er du så færdig hvor nogen ting der kom ud af det , jo det var sjovt , enda før man var blevet fuld
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Du har sikkert nogen at måle efter i de andre ventiler , bare der ikke er brændt et ventilsæde , eller er blevet for meget slør i knast lejer
Har der været knoklet meget med den motor
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Spillerummet kan du finde på louis.de som har en fin dataside!
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Men nu må vi se på mandag om jeg kan få dem indenfor området, også hvordan den køre bagefter.
Ellers må jeg jo til at tage toppen af
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Fik så en snak med mekanikeren da jeg var nede og hente de nye shims, det kan næsten kun være benzin blandingen der har stået forkert, derfor den har brændt tændrørene af, også har der været så meget varme på at ventilerne nok er blevet grillet lidt.
Så jeg smider cyklen ned til dem i løbet af vinteren, så kan de justere karburatorene.
Hva laver mine tændrør lige ?