1.925 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

underlig oplevelse ... salg af mc.. underlig oplevelse ... salg af mc..

Hej Galleri ...

Jeg har en motorcykel til salg og den anden nat var der en som skrev en sms med et bud som var total latterlig...

Næste morgen skrev jeg tilbage at jeg ikke kunne tage ham seriøst da han skrev om natten (kl 01,45) og at jeg ville ha prisen . Så skrev han tilbage , i en sms at jeg var en KLAPHAT !!!!

Nå nå nå tænkte jeg så og skrev at han var noget af en handelsmand..

Hørte så ikke mere fra ham lige indtil igår hvor idioten så skriver denne sms til mig :

Finans krisen længe leve, motorcykler er sku svære og komme af med , folk har ingen kontanter . Men nu har ham den useriøse der sendt dig et bud den anden nat købt en sv1000s 2005 kørt 8000 km pris 60 kilo cash is king ...

så sider jeg tilbage med den tanke at manden skal en tur ind på den lukkede , for hvad rager det mig at han har købt en sv1000s som koster 99800 fra ny til 60000 kr , når min maskine koster 159800 fra ny og står til 90000 . ved godt hvad jeg ville købe smiley

og nej dette er ikke for og fremme min annonce på nogen måde bare en historie fra det virkelige liv , som efter min mening bliver mere og mere underligt...

sure opstøds hilsner fra kolding.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  underlig oplevelse ... salg af mc..
  • #1   12. jan 2010 det må være en mindreårige, ellers villa man ikke skrive så dumt.

• #2   12. jan 2010 Nu kan det godt være din oplevelse var userøs. Men på dine maskiner står der solgt. Men når man kigger på din profil har du 2 annoncer med samme motorcykel til salg med forskellige priser. Hvor seriøst er det!??? Kan du ikke finde sletteknappen eller?

• #3   12. jan 2010 Det er da godt for ham, at han synes han har lavet den perfekte handel ;O)...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
    #4   12. jan 2010 Hvad vejer han så nu siden han gav 60 kilo for den SV'er?

Men en helt anden ting - får du snart taget de billeder? :o)

• #5   12. jan 2010 ha ha sajmon ja de er taget , men kan ikke overføre dem , så skal ned med et andet kammera smiley

ellers må du købe dem ubeset til 800 smiley

• #6   12. jan 2010 Sajmon - kilo er vel ok at skrive så længe men ikke skriver kg (kilo gram)

kilo = 1000

60 kilo = 60k = 60.000

Eller?

• #7   12. jan 2010 Sajmon: 60 kilo = 60.000,-
    Når man snakker om vægt er det kilogram, kg.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
    #8   12. jan 2010 Er det virkelig rigtigt?

Tror jeg må spamme smileys mere for eftertiden. :o)

:o)

:o)

• #9   12. jan 2010 Gad vide om han har købt den for sedler eller mønter 60 kilo cash har ikke været sjovt at køre rundt med. smiley

Har selv prøvet lignende - dem om det, med hvad de mener er den bedste handel.

... Har sågar prøvet at blive ringet op klokken 00.15 af en der manglede en knallert hurtigt (den gang det var tid til at skifte den ud med en bil).
    Han kunne ikke forstå jeg ikke solgte den til ham og ikke til ham jeg havde en aftale med næste dag. smiley

• #11   12. jan 2010 Det skal du ikke være ked af. Jeg fik i november et bud via sms på 60.000kr på min bil som på daværende tidspunkt stod til salg til 130.000kr.

Jeg blev da også dybt forarget, men valgte af ignorere det komplet tåbelige bud.

• #12   12. jan 2010 sikke da en klovn - ignorer så useriøse henvendelser, andet er der ikke at gøre ved det.

• #13   12. jan 2010 Det var vel for at fortælle dig at hans bud ikke stod ved magt mere , at han skrev ?

LOL jeg havde også en gang sådan en handelsmand ,i tale han mente at jeg skulle slå 25 % af prisen på min mc hvor der stod "fast pris" og blev meget fornærmet da jeg svarede ham i samme stil , som hans bud smiley
    han kunne nemlig få en sv 650 til samme pris som min z 750 ???????

• #14   12. jan 2010 Generelt er der vel ikke meget IK at hente hos folk der formulerer sig sådan en kontakter én på det tidspunkt..

• #15   12. jan 2010 Er det ikke generelt., at folk som har noget til salg bliver skambudt helt vildt??

Jeg fik en mail via bilbasen buddet var 15"K" under min pris (selv om det er en af de billigste 8ud fra årgang, km og farve)

Der er mange der tror de kan få det hele for det halve...

• #16   12. jan 2010 Søren (Sæby) (cbr 600 ´97 til salg) C:
    Ja Søren, desværre er der mange der giver efter smiley

• #17   12. jan 2010 Så skrriv til ham, den klaphat, at den kan han da godt købe, og når han så kommer hjem til dig - ups den er ikke tilsalg længere - så håber jeg fandme at han kommer fra København og bare har brugt en masse benzin og tid på ingen ting..... hæhæ jeg er ikke und . vel??

• #18   12. jan 2010 Jeg har også prøvet det mange gange. Generelt kan man sige at folk der henvender sig via SMS altid skambyder. Folk som ringer op er som regel meget mere seriøse. Derfor har jeg valgt at nok folk skriver en SMS til mig er svaret altid "ring til mig hvis du er interesseret". De fleste ringer aldrig. De tør ikke skambyde i en telefonsamtale, kun på SMS.

• #19   12. jan 2010 det er fint nok med bud , men og blive kaldt klaphat og efterfølgende få sådan en latterlig besked er efter min mening under bælte stedet...

• #21   12. jan 2010 Jonas M:

Jeg er helt enig med dig - Skambud eksisterer ikke i min bog, der eksisterer bud man ikke vil acceptere.

Bevæger man sig ud i et marked, skal man først og fremmest glæde sig over at nogen overhovedet gider reagere på ens opslag.

Frosset!!!! Kolding

Kunne man forresten ikke tænke sig, at han helst ville have haft din, men f.eks ikke havde mere en 65000 at handle for???

• #23   12. jan 2010 ja i min verden er der altså skambud ,og jeg vil hellere ha en tom annonce , en end tom-hjernet henvendelse !

• #24   12. jan 2010 jamen når jeg har skrevet i annoncen at den ikke blev solgt billigere og de 90000 kr var mit minimum , havde enda skrevet det med stort DER BLIVER IKKE SLÅET SÅ MEGET SOM EN KRONE AF PRISEN... så mener jeg at alle kan læse det ..
    altså jeg mener der er skambud der er ligemeget og jeg burde nok bare ha været ligeglad , men en sms om natten er sku for lavt, hvis man er 100% int i varen så ringer man da også eller ???

• #26   12. jan 2010 Øh - hva' fa'en er problemet i at sende en sms midt om natten? Enten er sælger vågen og svarer på beskeden, eller også sover han vel og svarer på den næste morgen. Eller hvad er det jeg ikke fanger her? smiley

• #27   12. jan 2010 Seriøst FROSSET, jeg kan ikke se hvor du vil hen med den her tråd- ikke andet end at skabe lidt gratis reklame...
    Om manden skriver til dig kl 2 om natten eller kl 10 om formiddagen er vel ligegyldigt?
    Jeg har sgu da også siddet en sen nattetime med en pilsner eller 2 og budt på cykler! Både på sms, pm eller mail. Hvad der er galt i det forstår jeg ikke!

Mht skambud, lad da være med at svare hvis du synes buddet er helt i skoven.

Mvh
    Yanks

• #29   12. jan 2010 Jeg får også det ene skambud efter det andet.. syns også det er fint med bud. men min f4 er den billigste på markedet. og så blive budt 15-20 tusind under, syns jeg er at skambyde. syns det var noget anden hvis min annonce lå midt imellem altså prismæssigt. Ved ikke om købere bare mangler respekt eller hvad der går galt..

Men ham der skrev sms klokken lort, og senere om sit sv køb.
    Han skulle da ha en medalje, sikke en båtnakke...

• #30   12. jan 2010 At nogen byder måske 10-15 eller 25 tusinde under din udbudspris, er jo ikke et skambud, det er kun et udtryk for hvad en potentiel køber mener din vare er værd.
    Og hvis man som sælger ikke "gider spilde sin tid" på de bud, kan man jo bare ignorere dem, og så er den ikke længere.

• #31   13. jan 2010 kan ikk se problemet i at skrive sms kl lort om natten, hvis man ikk vil læse den så er tlf på lydløs..

• #32   13. jan 2010 Hvis folk begynder at skambyde på et eller andet så er prisen pludselig det dobbelte.
    Så må vedkommende se om det stadig er interesant at prøve igen.
    Hvis de prøver igen så kan intet købes for penge. (Om så der bliver budt 100000 for et blinklys.

• #33   13. jan 2010 Jeg har sgu' aldrig helt forstået folk der bliver prinsessefornærmede over såkaldte "skambud". Hvis én eller anden kommer med et bud der måske ikke lige helt lignede det man selv havde i tankerne, så tag det dog som en opfordring til en dialog om prisen, i stedet for at svine vedkommende til og true med bål og brand. Der er ingen grund til at tage det som en personlig fornærmelse.

Sådan ser jeg i hvert fald på det smiley

Mvh Mathias

• #34   13. jan 2010 Mirza...

Det kunne jo være man var glad for at kunne sove om natten og ikke gad modtage sms om komplet ligegyldige ting. Men alligevel gerne ville have så telefonen kunne vække en hvis der var sket noget vigtigt?!

Det er fandeme ikke normalt at kontakte folk om salg af en motorcykel midt om natten :o)

• #35   13. jan 2010 Allan R .. man kan jo heller ikke påstå at folk der køber Suzuki er helt normale ;o)

• #36   13. jan 2010 Folk der køber Suzuki handler jo lige præcist dem om natten i ly af mulm og mørke, så naboen ikke kan se at der står Suzuki på tanken når man lister den ind i garagen.

• #37   13. jan 2010 "Det er fandeme ikke normalt at kontakte folk om salg af en motorcykel midt om natten :o)"

for nogen er det ikk normalt nej, for andre er det.. nogen mennesker arbejder om natten og gider ikk forstyrres om dagen, puha der er meget man skal tænke på smiley

• #38   13. jan 2010 Nyttig viden:
    Jeg har engang haft en Suzuki! smiley

• #39   13. jan 2010 *Yankie(Århus) MC Arnbitter *
    Og det indrømmer du bare sådan lige ????

• #40   13. jan 2010 Jeg indrømmer at jeg har haft TO smiley

• #41   13. jan 2010 Junior:
    Jeg ERKENDER at jeg har haft én ja. Og TILFØJER at jeg aldrig skal have en igen. Magen til lårt skal man da lede langt efter! smiley

• #43   13. jan 2010 Folk behøver ikke banke på hvis de kigger forbi om natten , min dør er aldrig låst :o)

• #44   13. jan 2010 Og din seng er altid varm, og der er altid plads til én til - ik'?

• #46   13. jan 2010 Det var nu Juniors jeg mente, men det er da rart at vide at der også er et sted at gå hen hvis man er i Esbjerg og savner selskab smiley

• #47   13. jan 2010 Jeg kender et par steder i Esbjerg. Godt nok er hytten utæt og det er tæt på havnen, men sengen er altid varm og det er til at finde derhen hvis man går efter det røøø lys.
    smiley

Junior: Det er godt at vide, hvis man lige skulle komme på dine kanter...

• #48   13. jan 2010 Enig med de fleste..

Et bud er er bud, tag det som positiv interesse for mc´en.

Mht. sms tidspunktet ... Der er jo folk der ikke arbejder om dagen, fandme surt hvis det netop er ham der vil smide de 100 kg for din mc, og han så ikke må skrive en sms.

Ellers må man jo bare skrive: ring mellem 19 - 22?
    Acceptere køber ikke dette - så er det useriøst.

• #49   13. jan 2010 Mathias og Yanks .. ja i to er jo tit langt ude :=))

Kommentér på:
underlig oplevelse ... salg af mc..

Annonce